Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eten en drinken mee in vliegtuig

in de herfstvakantie gaan we een week naar kos met de kinderen. We vliegen in de ochtend. Ontbijt en lunch kunnen we in principe buiten de vlucht doen. Maar ik zou nog wel iets te eten en drinken mee nemen in het vliegtuig. Vind het kopen in het vliegtuig zonde van het geld. Wie heeft er tips wat handig is om mee te nemen en dan met name qua drinken. 


Als je vanaf schiphol vliegt mag je tegenwoordig gewoon drinken meenemen. Dus wat je lekker vindt neem je mee. Idem voor eten. Wij zijn nemen meestal een flesje drinken mee en een zak krentenbollen.

Plantenbak schreef op 03-10-2022 om 20:00:

Als je vanaf schiphol vliegt mag je tegenwoordig gewoon drinken meenemen. Dus wat je lekker vindt neem je mee. Idem voor eten. Wij zijn nemen meestal een flesje drinken mee en een zak krentenbollen.

Echt waar? Mag je tegenwoordig met drinken door de veiligheidscontrole? 

Rhonda schreef op 04-10-2022 om 07:10:

[..]

Echt waar? Mag je tegenwoordig met drinken door de veiligheidscontrole?

Ja, vanaf Schiphol en ook vanaf Eindhoven. Maar nog steeds in verpakkingen van maximaal 100 ml. Je hoeft het alleen niet meer uit de tas te halen. Los drinken in een grotere hoeveelheid kan geloof ik ook wel maar dan moet de beveiliging het apart goedkeuren. 

AlisonH schreef op 04-10-2022 om 07:12:

[..]

Ja, vanaf Schiphol en ook vanaf Eindhoven. Maar nog steeds in verpakkingen van maximaal 100 ml. Je hoeft het alleen niet meer uit de tas te halen. Los drinken in een grotere hoeveelheid kan geloof ik ook wel maar dan moet de beveiliging het apart goedkeuren.

Een pakje sap oid is al 200ml. Schiet niet op dan. Kun je beter paar flesjes water kopen na de veiligheidscontroles. Eten kun je gewoon van huis meenemen.

Ik lees net ergens op internet dat je gewoon een leeg flesje mee kunt nemen, dat vul je dan na de douane met water. Of je doet er alvast een beetje aanmaaklimonade in en vult het dan aan met water? 

Koop vooral geen flesjes water op Schiphol want daar betaal je echt de hoofdprijs voor! Je mag een leeg flesje/dopper/o.i.d. meenemen door de security en die kun je dan daarna vullen bij een tappunt.

Annelies58 schreef op 04-10-2022 om 07:18:

[..]

Een pakje sap oid is al 200ml. Schiet niet op dan. Kun je beter paar flesjes water kopen na de veiligheidscontroles. Eten kun je gewoon van huis meenemen.

Of je neemt je fles mee en vult hem bij zo'n tappunt. Flesjes water zijn zo'n enorme onzinnige belasting van het Milieu.

je mag gewoon drinken meenemen op schiphol. Ook als dat meer is dan 100 ml. 

Dit staat op de website: 
Vloeistoffen in verpakkingen van meer dan 100 ml mogen alleen mee als ze bij de securitycontrole goedgekeurd worden door de handbagagescan en de securitymedewerker.

Mijn ervaring is afgesloten (gekochte) flesjes drinken gewoon door de ct scanner gaan en mee mogen. 

Ja, je mag drinken mee vanaf Schiphol. Wij wisten dat niet zeker en hadden op de gok wat flesjes gevuld met water bij ons (voor de wachttijd) en die mochten mee. Ze nemen wel steekproeven bij de security.
Ik was er erg blij mee, want de winkels op Schiphol waren nog niet open toen wij daar nog lange tijd moesten wachten tot de gate open ging.

NB dit mag niet bij ieder vliegveld! Op de terugreis moesten we alle flesjes weg gooien.

Bijtje82

Bijtje82

04-10-2022 om 12:57

Ik zou persoonlijk niet moeilijk doen met drinken gehannes. Het is een vlucht van nog geen 4u. Drink gewoon vooraf wat, neem iets van een mandarijn of ander rijk aan sap fruit mee en drink desnoods weer wat als je geland bent. 

Bijtje82 schreef op 04-10-2022 om 12:57:

Ik zou persoonlijk niet moeilijk doen met drinken gehannes. Het is een vlucht van nog geen 4u. Drink gewoon vooraf wat, neem iets van een mandarijn of ander rijk aan sap fruit mee en drink desnoods weer wat als je geland bent.

Ik vind 4 uur zonder drinken al lang. En dan nog de periode dat je op het vliegveld bent. (En ja, je kunt een wegwerpflesje meenemen voor de tijd tot de security, maar dan heb je nog de tijd vanaf de security tot het vliegtuig vertrekt. En er kan nog extra vertraging zijn. Mijn collega heeft 1,5 uur bij de gate moeten wachten omdat iedereen een andere instapkaart moest hebben en daarna nog 1 uur in het vliegtuig moeten wachten tot de bagage was ingeladen, want er was te weinig personeel. Kan gebeuren hè?!) En dan nog de tijd dat je geland bent en op de plaats van bestemming gelegenheid hebt om drinken te halen.

Bijtje82

Bijtje82

04-10-2022 om 14:19

Jesse_1 schreef op 04-10-2022 om 14:09:

[..]

Ik vind 4 uur zonder drinken al lang. En dan nog de periode dat je op het vliegveld bent. (En ja, je kunt een wegwerpflesje meenemen voor de tijd tot de security, maar dan heb je nog de tijd vanaf de security tot het vliegtuig vertrekt. En er kan nog extra vertraging zijn. Mijn collega heeft 1,5 uur bij de gate moeten wachten omdat iedereen een andere instapkaart moest hebben en daarna nog 1 uur in het vliegtuig moeten wachten tot de bagage was ingeladen, want er was te weinig personeel. Kan gebeuren hè?!) En dan nog de tijd dat je geland bent en op de plaats van bestemming gelegenheid hebt om drinken te halen.

Daarom fruit mee. Geen gedoe met douane en geen gezeur met flesjes.

Ik zou lege flesjes meenemen en die na de security vullen. Flesjes water kopen vind ik onzin; slecht voor het milieu en veel te duur. 

Caroline80

Caroline80

04-10-2022 om 16:07 Topicstarter

1968 schreef op 04-10-2022 om 11:29:

Ik lees net ergens op internet dat je gewoon een leeg flesje mee kunt nemen, dat vul je dan na de douane met water. Of je doet er alvast een beetje aanmaaklimonade in en vult het dan aan met water?

Kijk daar heb ik wat aan. 

https://www.skyscanner.nl/nieuws/eten-en-drinken-in-vliegtuig-tijdens-coronavirus
Van de zomer naar Italië gevlogen. We kregen een grote sandwich en beker koffie, thee of anders sap. Dat was voor mij voldoende.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.