Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wilma

Wilma

06-01-2009 om 20:10

Eurodisney geboekt ! waar nu op letten?

Wij hebben net Eurodisney geboekt (in de carnavalsvakantie en doordeweek), waren we al zó lang van plan en eindelijk gaat 't er dus toch van komen. Zoon is tien jaar en dochter is dan vijf (heerlijk, die actie van kinderen t/m elf jaar gratis). Wijzelf zijn een jaar of dertien/veertien geleden geweest, nog voor we kinderen hadden dus.

Nu heb ik al in 't archief wat lopen zoeken naar tips, maar vraag 't toch nog maar even voor een wat recentere versie. Zijn er dingen waar we op kunnen letten of attracties die je eerst zou moeten doen ivm lange wachttijden??

En wat betreft eten zag ik in 't archief vaak staan "het ontbijt was genoeg om er ook 's middags nog van te eten", maar hoe doen/deden jullie dat dan? Officieel mag dat niet lijkt me, stopten jullie die croissantjes dan al in je tas of gaven jullie die in de handen van de jongste kinderen (die zouden ze wel niks afpakken denk ik)??

Andere eettips voor in 't park ? Of andere dingen waar we op moeten letten. We logeren trouwens in 't Disneyhotel en blijven drie nachten slapen.

Alvast bedankt (de voorpret is ook al zó leuk!).

Groetjes, Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tip

ga niet in de rij staan bij de attracties voorin het park. Wij hebben bij de vliegende Dombo 1,5 uur (!) in die stinkrij gestaan voor 1,5 minuut rondvliegen. Sla Dombo over !

Achterin het park zijn de wachtrijen veel korter en net zo leuk.

Leuk!

Wij gaan ook, half maart.
Wij nemen voor de 1e dag altijd sowieso zelf broodjes en drankjes mee. Vaak ook drinken voor de andere dagen, gewoon in een koelbox in de auto.
Bij het ontbijt eten meenemen doen wij nooit, maar zie genoeg mensen die wel een broodje/croissantje smeren en meenemen in een zakje.
Ik zou eens op internet kijken welke attracties je allemaal wilt doen, zal nl. wel heel druk zijn denk ik.
Misschien fastpasses halen waar het kan (o.a. Peter Pan, zo mooi!)
En goed kijken wanneer de parades zijn, mits je die wilt zien.
Tip, ga eerst alleen of met de oudste in Nemo, veel kleintjes vinden deze nl. echt eng.
En hoe gaaf, in het Disney Hotel!! Wij gaan naar Newport Bay.
In the Village vinden wij het Jungle Restaurant echt een aanrader, niet eens zozeer voor het eten (heb wel lekkere pasta daar op trouwens, wel aan de prijzige kant, maar dat is bijna alles in Disney) maar voor de sfeer.
Heel veel plezier in ieder geval.
Oh ja, er is ook een disny prikbord. www.pagina.nl, dan zoeken op DLRP

Nanooky

Nasha the first

Nasha the first

06-01-2009 om 22:21

Meerdere malen

geweest, en er is nog nooit eten uit onze tas gehaald, ondanks dat ze de tassen wel nakijken.....

en inderdaad, fast-pass halen!! wel op tijd bij zijn!

Wilma

Wilma

09-01-2009 om 10:34

Waar de fast-pass halen?

En krijg je dan één per persoon of hoe moet ik dat zien, eentje per attractie ?

Groetjes, Wilma

Minet

Minet

09-01-2009 om 15:52

Eehh

Volgens mij haal je 1 pas per persoon per attractie. Je hebt daar als ik het goed onthouden heb, speciale afhaalplekken voor in het park.
Groetjes, Minet

Claudia B

Claudia B

10-01-2009 om 10:46

Fast-pass

De fast-passes haal je bij de attractie zelf. Daar staan speciale zuilen (soort zuilen als op schiphol waar je zelf in kunt checken zeg maar en daar haal je je toegangsbewijs doorheen, dan komt er een kaartje uit met een tijd (bijvoorbeeld dat je tussen 11.30 en 12.00 uur mag). Voor elk persoon moet je dus wel het eigen toegangsbewijs erdoor halen.
Wij zijn net voor de kerst geweest en hebben s'morgens steeds gelijk fast-passes gehaald. Ideaal!! Je kunt dan zo doorlopen bij de attractie's. Maar niet ieder attractie heeft die natuurlijk. Het was jammer dat ze het bij Nemo niet hadden (wachttijd ruim 2 uur!) en bij de vliegende tapijten wel (daar kon je zo doorlopen).
Groetjes,
Claudia

Wilma

Wilma

14-01-2009 om 14:31

Bedankt!

Ik heb al zo'n plezier aan de voorpret, bedankt voor de info en als iemand nog een tip heeft voor 't een of ander hoor ik 't graag !

Groetjes,
Wilma

Vraag!!! aan wilma of anderen

Hey Wilma, leuk zeg! Ik ben ook al zo blij dat ik geboekt heb. Maar nu...we willen met de trein, iemand een tip hoe dat op de goedkoopste manier lukt? Wij vertrekken 27 april en komen de 29e terug.

Groetjes en veel plezier in Disney!!!

mij

mij

23-01-2009 om 16:44

Stitch

Stitch in disney studio's is geweldig, we zijn er 9 keer in geweest en elke keer weer leuk, geen rij! Nemo is ook leuk maar gaat wel hard,

Overigens kun je als je om 8 uur t park ingaat (dat mag als je in een disneyhotel zit) de kleinere atracties al doen, dus alice in wonderland, buzz lightyear, dombo, peter pan, sneeuwitje, pinocio, draaimolen en nog veel meer.

De motershow is leuk voor jongens, duurt bijna een uur, de tour van studio's is ook leuk en de wachtrij is ook goed te doen. Lion king show is super, en de pirates of the caribien is ook heel leuk en ook meestal weinig wachttijden. Het spookhuis vindt ik een aanrader!

len

len

24-01-2009 om 18:47

De trein naar disney

wij hebben dat vorig jaar gedaan; ideaal! de trein stopt op Disney en als je in een Disney hotel logeert, kun je vooraf de trein regelen èn dat je bagage naar het hotel wordt gebracht (en terug ook) èn dat je toegangskaartjes op het station klaar liggen. Wij hadden een rechtstreekse tocht vanaf Brussel, in no-time ben je dan in Disney met 1 of 2 stops onderweg, dat weet ik niet meer. Wij waren voor onze kinderne (onder 11 jaar) nog geen 35 euro kwijt en voor onszelf ongeveer 180. Zo duur was 't dus niet. Wel de eerste trein vanaf Brussel en de laatst mogelijke trein terug, scheelt in Disney-tijd.

Veel pleizer!

Wilma

Wilma

26-01-2009 om 11:02

Mamaloetje

Geen idee hoe 't met de trein is om naar EuroDisney te gaan, wij gaan met de auto. Maar len heeft je al tips gegeven zag ik.

Jij ook veel plezier!!

Groetjes,

Wilma

meg

meg

27-01-2009 om 18:57

Wij wisten niet...

...hoe die fastpas werkte. Kwamen 'vers' aan in het park, eerst inchecken in het hotel en hup naar het Disney park. Komen aanlopen bij de enorme wachtrij voor Peter Pan. "Maar we konden toch iets met een fastpas of zo" "Ja, maar hoe werkt dat dan?" We keken er nogal beteuterd bij want een medewerker van Disney keek van 'kan ik helpen' dus wij "..Eh, we hebben deze passen...?..." (en lieten onze kamertickets zien...) "kunnen we daarmee hierin" (en dat in het engels...) Nu was het de beurt aan de medewerker om beteuterd te kijken, hij haalde zijn schouders op, wist ook niet wat ie daarmee moest en liet ons in de rij aanschuiven, zodat we nog welgeteld 3 minuten moesten wachten en toen zaten we in de Peter Pan attractie...
Later zagen we die zuilen staan waar je je fastpas kunt halen (maar die waren allemaal al afgedekt, dus alle fastpassen waren die dag al vergeven) We hadden dus vet geluk met onze o zo onnozele actie... Bij elke wachtrij zeiden we...'zullen we onze act nog es opvoeren', maar dat durfden we uiteraard niet. Het was echt per ongeluk uit onwetendheid...waar we wel de 3 dagen dat we er waren veel lol om hebben gehad... hahahahahahaha... En oh, wat is het een sprookje om in Disney te zijn, veel plezier allemaal!!! meg

Wilma

Wilma

02-02-2009 om 11:30

En die fastpasses moet je dan eerst halen?

Bij die zuilen? Staan die zuilen dan bij elke attractie waarvoor een fastpass geldt? En bij de attractie zelf moet je dan die pass laten zien en dan kun je in een snellere rij?

Ik zou zómaar zo'n actie kunnen doen als jij, Meg.

En nu ik erover nadenk, als er toch veel van die fastpasses zijn, dan is de wachtrij van de fastpasses toch nóg lang ?? Of denk ik nu verkeerd?

Groetjes,
Wilma

Jacoline29

Jacoline29

02-02-2009 om 12:12

Fastpassen

Kan je idd beter vrij snel halen.De fastpass rij is minder groot,want per dag worden er maar een x aantal uitgegeven volgens mij,want het park sluit om een bepaalde tijd.Zuilen staan bij elke attractie die zo'n pass hebben.Je moet er wel voor zorgen dat je er rond die tijd bent.Rijen zijn minder lang,want je loopt sneller door en hebt veel minder wachttijd.

meg

meg

02-02-2009 om 14:17

Gaat zo, dacht ik:

Die passen gaan dacht ik op uur en tijd. Je haalt een pas uit die zuil, daar staan tijden op en om zolaat kom je terug bij de attractie en kun je aanschuiven aan een -relatief- kortere rij. Tenminste ik geloof dat het zo werkt, want wij hebben uiteindelijk helemaal geen gebruik meer gemaakt van die fastpas. Hebben gewoon van het wachten bij de attractie zelf ook een attractie gemaakt. Er is ook zoveel te zien... We wilden niet 'gebonden' zijn aan een bepaalde tijd voor de attracties. Omdat we de parken nog moesten ontdekken. Vrienden die vaker zijn geweest, zorgen dat ze vroeg bij de hen geliefde attracties zijn, om de fastpasses te bemachtigen en de tijden die daarop staan bepalen de route van de dag. Voordeel van Eurodisney: het park is in oppervlakte klein. Niet zoals bv. bij de Efteling waar je hele kilometers maakt tussen de attracties. (Wat ik ook heerlijk vind, want ook zo veel te zien onderweg) Dus je bent snel van het ene attractie gebied in het andere... Veel plezier!

Wilma

Wilma

02-02-2009 om 16:28

Oké

Ik snap 't, dankjulliewel. Strakjes effe zoeken welke attracties zo'n fastpass hebben. We zijn er drie dagen, dus 't zal we los lopen allemaal.

Groetjes,

Wilma

Zara

Zara

05-02-2009 om 09:23

Leuk

Jongste dochter was ook al eeuwen aan't zeuren om naar euro-disney te gaan,maar met alles erop en eraan kost dit een smak geld.Véél te véél als je't mij vraagt voor een paar dagen.Kan ik best een hele week mee naar spanje.
Maar,uiteindelijk hebben we een goedkopere oplossing gevonden.Twee daagjes geboekt.We gaan met de bus en dit scheelt zich een pak geld.We kozen voor een hotel buiten het park.We hebben 's ochtends ontbijt en zijn van plan om overdag in het park zelf wat te eten.Ze hebben daar ook McDonalds enzo.
Nou ja,wat de attracties betreft...hangt ook een beetje af van wanneer je gaat zeker.Tijdens vakanties zal het er zeker drukker zijn.Jij hebt nog behoorlijk jonge kinderen,dus de wilde attracties zijn al niet aan hen besteedt.
Veel plezier alvast.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.