Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Luda

Luda

17-01-2009 om 15:30

Files naar italie?

Hoi,

Ik wil alvast wat informatie inwinnen. Wij gaan dit jaar voor het eerst in het hoogseizoen op vakantie en zoals zovelen denk ik hebben we accommodatie vanaf een zaterdag.
We gaan met twee kinderen van dan net 5 en 1. Twee jaar geleden zijn we ook met de auto naar Italie geweest en hebben overdag gereden met een overnachting in Zwitserland. Nu twijfelen we of we niet 's nachts moeten gaan rijden. Hoe druk is het? Wie heeft ervaring?
Op welke dag kunnen we het beste vertrekken? De vrijdag ervoor (31 juli) lijkt me megadruk maar ja wat moeten we anders?
Hoe doen jullie dat?

Bedankt,Luda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

17-01-2009 om 18:26

Ik lees mee

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Italië-Toscane (met 2 kids van 7 en 3) dus ik ben benieuwd naar de reacties.

We willen ook in Zwitserland overnachten. Heb jij nog tips Luda? Ik dacht aan Etap in Basel of zoiets? Hoe ver van te voren moet je een hotel reserveren?

yvonne jansen

yvonne jansen

19-01-2009 om 09:22

Ook ik

kijk mee!

Onorthodoxe oplossing.

Op zondag vertrekken. Wat maakt die ene dag nou uit als je misschien wel 3 weken weggaat. Heerlijk rustig, geen vrachtverkeer op de weg....

Ingrid

Linda99

Linda99

19-01-2009 om 20:40

Ingrid

Wij gaan al op zondag Maar we rijden de 1400 km in 2 dagen dus rijden we ook de maandag en dat is in Italië. Dus een beetje weten hoe het qua files daar in elkaar zit is dan best handig. En oh ja, wij gaan slechts 10 dagen en geen 3 weken.

Hillary

Hillary

20-01-2009 om 11:24

Vrijdag grootste deel

Wij zijn een aantal malen in deze periode naar Kroatie geweest en ook eens naar Italie. Wij reden dan via Oostenrijk, via de Tauerntunnel. Op vrijdag om 4 uur 's ochtends vertrokken en na de tunnels een hotelletje gezocht. Gewoon het eerste het beste dorpje gereden en een gasthof binnen gelopen. Drukte valt dan giga mee. Wel luisteren wij altijd op zaterdag de Oostenrijkse radio in de auto. Geen beter vermaak dan leedvermaak tenslotte. Laatste keer hoorden we berichten over meer dan 5 uren wachttijd bij de tunnels. Er werden ook mensen geinterviewd. Iemand dacht, ik overnacht bij Salzburg en ga dan verder. Waarom heeft zo iemand dan niet even een paar kilometer meer gereden al op die vrijdag vraag je je dan af? In ieder geval is mijn advies hoe je ook rijdt, dat je op vrijdag eerst langs de bottlenecks in de alpen bent en dan een overnachting zoekt. Dus de tunnels en/of passen voorbij.

Desiré

Desiré

21-01-2009 om 19:40

Zwarte zaterdag

Vorig jaar moesten wij uitgrekend op zwarte zaterdag op onze camping bij het Gradameer aankomen. Zagen het al helemaal voor ons al die filé's met 2 kids van 3 en 8. Maar het viel zooooo mee!! Vrijdagochtend om 5 uur vertrokken, overnacht net over de grens in Oostenrijk (Jungholz). 's morgens na het ontbijt om 8 uur al weer vetrokken voor de laatste +/- 400 km (via fernpass en Brennerpass) en om 4 uur 's middags (wel wat file in Italië) waren we op de camping. Prima te doen dus. Wij hadden vooraf geboekt aangezien we geen zin hadden om met 2 kinderen te gaan zoeken naar een hotel oid. Ons is het prima bevallen!!
We hadden overigens een stacaravan gehuurd, dus niks achter de auto.
Mocht je meer willen weten, hoor ik het wel!

Groetjes, Desiré

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.