Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Herfstvakantie

Ik ben benieuwd wat jullie met gezin gaan doen in de herfstvakantie. Alles is best prijzig. Ik zoek wat inspiratie.

wij hebben uitjes van de ah dus we gaan daar ene uitje uitkiezen. 

Daarnaast denk ik dat we een keer gaan zwemmen ofzo.

Gewoon werken, ik heb geen vakantie.
Kind zal ook wat werken en ook wat leuks met vrienden doen.

Maar hoe oud zijn je kinderen? Misschien een keer slapen in de woonkamer, 's avonds een film kijken, matrassen op de grond. 

Samen wat koken of bakken? Je hoeft niet altijd weg om een leuke tijd te hebben.

Jackysohappy1986

Jackysohappy1986

01-10-2023 om 20:00 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 01-10-2023 om 18:58:

Gewoon werken, ik heb geen vakantie.
Kind zal ook wat werken en ook wat leuks met vrienden doen.

Maar hoe oud zijn je kinderen? Misschien een keer slapen in de woonkamer, 's avonds een film kijken, matrassen op de grond.

Samen wat koken of bakken? Je hoeft niet altijd weg om een leuke tijd te hebben.

Ja, daar heb je gelijk in. Je hoeft niet altijd weg om een leuke tijd te hebben. Ik heb vaak het idee dat ik iets met ze moet ondernemen, zoals uitstapjes of midweek je weg of stedentrip, maar inderdaad, je kan het thuis ook leuk hebben. Alles kost gewoon zoveel geld.

Mijn kinderen zijn 9 en 12 jaar. 

Mocht je een dagje weg willen / uitstapje dan kun je altijd online kijken of er een aanbieding is bv via de anwb / kortingsactie supermarkt / bon postcodeloterij agenda etc. Hier worden veel van dat soort kortingsbonnen weggegeven via weggeefhoeken op Facebook. De NS heeft ook weleens leuke aanbiedingen of bv goefkope treinkaartjes via bv kruidvat.

EN natuurlijk kun je het thuis ook leuk maken, ook niks mis mee.

Jackysohappy1986 schreef op 01-10-2023 om 20:00:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Je hoeft niet altijd weg om een leuke tijd te hebben. Ik heb vaak het idee dat ik iets met ze moet ondernemen, zoals uitstapjes of midweek je weg of stedentrip, maar inderdaad, je kan het thuis ook leuk hebben. Alles kost gewoon zoveel geld.

Mijn kinderen zijn 9 en 12 jaar.

Mijn zoon vond het heerlijk om in zijn pyjama te zitten bouwen met lego. De hele dag in pyjama, lego mocht blijven staan.

Samen koekjes, cake, broodjes of pizza bakken.

Naar het tuincentrum (kerstshow) en daar iets drinken met iets lekkers erbij.

Vriendje die mag blijven slapen, ook altijd een feestje.

En misschien in de omgeving iets wat niet zo duur is. Hier is bij het museum vaak wat voor de kinderen te doen (hier is Twente).

Slapen in de woonkamer, samen iets heel bijzonders koken, midden in de nacht op staan om sterren te kijken, samen dingen bouwen. Misschien een dagje bordspellen spelen of juist een dagje computerspelletjes spelen met je kinderen als je kinderen dat leuk vinden.
Kortom, de vakantie weken die ik met mijn dochter thuis was, vond ze altijd heerlijk. Zelfs samen puzzelen aan tafel, lekker muziekje aan en gewoon van elkaar genieten. Haar vriendinnen een dag en nacht erbij en de week is zo om.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.