Vakantie en uitjes

Isabella
20-12-2011 om 16:34
Ideeën voor vriendengroep ong. 17 jaar.
Dochter wil met vriendengroep, een man of tien van ongeveer 17 jaar op vakantie. Vorige jaar hebben ze met zijn allen in een huisje op een bungalowpark gezeten, dit jaar willen ze iets anders. Maar ze houden niet van jongerencampings waar veel gedronken wordt en het tot diep in de nacht/ochtend onrustig is. Doch, op een gewone camping komen ze vanwege een minimumleeftijd niet op. Ook georganiseerde jongerenreizen van bijv. Gogo gaan vooral over uitgaan en drinken en dat willen ze niet.
Iemand een goed idee?

Isabella
20-12-2011 om 20:15
Maakt niet uit.
Daar zijn ze onderling nog niet helemaal over uit. Dus alles kan. Er is ook nog discussie over tent of huisje. Maar als iemand een goed idee heeft is in principe alles mogelijk denk ik.

Mach
20-12-2011 om 23:35
Camping schiermonnikoog
Daar mag je vanaf 16 jaar staan. En het is er vanaf 23 uur gewoon rustig. Zo niet dan word je na een waarschuwing het eiland afgezet. Er staan vrij veel jongeren, maar niet het lawaaiige type. Je kan zelf een tent meenemen maar een tent huren kan ook. Verder staan er veel gezinnen en stelletjes.
Schiermonnikoog is echt prachtig met een paar kroegjes, veel restaurantjes en 1 soortement disco die om 2 uur dicht gaat.

Shonagh
21-12-2011 om 18:17
Appartementen
Mijn zoon heeft eens met een groep vrienden/dinnen 2 apartementen in Barcelona geboekt en met Ryanair er naartoe gevlogen. Strand en cultuur om de hoek :o)

Eltie
25-12-2011 om 12:52
Buitenkunst
Wat mij erg leuk lijkt om met zo'n groep te doen is Buitenkunst in Drente. Ik heb dat van de zomer met mijn zoon gedaan maar er waren ook groepen jongeren. Het kamperen daar is erg primitief daar moet je wel tegen kunnen. Overdag kan je workshops volgen ook speciaal voor jongeren op het gebied van toneel muziek beeldende kunst en dans. 's avonds zijn er dan optredens en presentaties van die workshops met aan het eind van de avond kampvuur en muziek. Ikmvond de sfeer erg prettig! Naast de camping is een grote zwemplaats met een strandje. De dichtstbijzijnde winkel is wel 8 kilometer verderop dus fietsen of een auto mee is wel erg handig.(ik vind Buitenkunst trouwens ook erg aan te raden voor alleenstaande ouders of gezinnen)
Eltie

Sawo
26-12-2011 om 23:34
Shonagh
Hoi
Wij zitten met hetzelfde probleem maar dan dan 6 meiden van 18. Weet jij een adres /sitevan die apartementen?

Shonagh
27-12-2011 om 00:14
Sawo
Ik weet niet meer waar het precies was, maar ze hebben via
www.waytostay.com geboekt. Als maar als je googled vind je er genoeg ! En 6 personen passen nog wel in 1 appartement.

zofia
27-12-2011 om 08:33
Misschien..
ik mag hier geen reclame maken voor onszelf(forumbeheer, haal maar weg als het over de schreef is), maar wij hebben een vakantieboerderij speciaal voor vriendengroepen en families tot 16 personen. je kan me gerust even mailen: [email protected]

Isabella
28-12-2011 om 14:16
Waar?
Is die vakantieboerderij in Polen of misschien toch in Nederland? Anders is het geen optie om voor een stel 17 jarige naar Polen te reizen.

Isabella
02-01-2012 om 18:24
Interrail en hostel
Het plan is momenteel om te gaan interrailen door de Benelux of door Zweden. En dan overnachten in hostels. Iemand daar goede of slechte ervaringen mee?

Shonagh
02-01-2012 om 19:52
Goed plannen
En van te voren de hostels boeken als ze er met zijn tienen willen slapen. Alleen ervaringen met hostels in Schotland, daarop is mijn reactie gebaseerd.
Het is wel een erg grote groep om mee te reizen, ik zou het mijn kinderen niet aanraden.