Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Polly Shearman

Polly Shearman

18-09-2009 om 12:26

Iemand bekend met landal sonnenberg, of landal domaine long pre

Ik twijfel tussen die 2 voor onze kerstvakantie...
wie helpt me uit de twijfel!
vertel me wat je weet van de parken wat ik bv niet op site kan lezen.

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

18-09-2009 om 14:33

Sonnenberg

Wij zijn deze zomer bij Sonnenberg geweest en vonden het een erg mooi park, mooie locatie bovenin de bergen. Het hele park is erg heuvelig, als je van je huisje naar het centrum moet lopen kan als je moeilijk ter been bent een probleem geven. Mooi zwembad, geen groot subtropisch paradijs, maar groot genoeg voor kinderen tot een jaar of 12 denk ik. Ook was er een grote overdekte speelhal met klimwand de kinderen (en wij natuurlijk ook) hebben erg genoten die week en gaan volgend jaar misschien wel weer. Domaine Long Pré heeft volgens mij geen binnenzwembad of binnen speeltuin, maar dat is maar net wat je zelf belangrijk vindt.
Veel succes met je keuze.

Sonnenberg

Inderdaad wel leuk park maar wij zijn er in de zomer geweest. Het was toen erg warm en we hebben veel gezommen in het heel erg mooie buitenbad, ninet van het park maar halverwege de berg. Maar hier heb je niets aan in de winter.
Wat erg leuk is dat je onder het het dorp leuke restaurantjes hebt met wijnproeverij.

Kies voor sonnenberg!

Wij zijn 3 of 4 jaar geleden in Sonnenberg geweest met de kerstvakantie en dat was super! Wij hadden een dik pak sneeuw (wel sneeuwkettingen meenemen anders kom je de berg niet meer af!)leuk park, veel animatie voor de kinderen, leuke binnenspeeltuin tot een jaar of 10 en een gezellig zwembad. Wij zouden een weekje gaan en hebben ter plaatse een lang weekend erbij geboekt zo leuk vonden wij het.

We zijn er trouwens ook in de zomer geweest en dat was ook erg leuk.

Dus ik zou zeggen kies Sonnenberg!

Henriette123

Henriette123

19-09-2009 om 17:52

Met beide bekend

Met beide praken bekend.
Sonneberg is vind ik het mooist, maar ligt echt afgelegen op een heuvel of lage berg.Als je veel op het park blijft is het prima, maar je moet voor elk uitstapje eerst de berg af.In mijn beleving 20 minuten rijden. Dan ben je pas in het dorp, en daar is behalve die wijnproeferij eigenlijk ook niets te beleven. In mijn herinnerig een bakker, slager en kleine supermarkt.
Domaine long pre, ligt meer in de bewoonde wereld, maar ik denk dat ik de huisjes iets minder vind. Wel was er voor zover ik mij herinner veel meer in de omgeving te doen. Spa, met thermen, Malmedy, vlakbij grotten en iets dierenpark achtigs. Ook was het racesircuit van Spa vlakbij.
Wij waren er overigens in de zomer.

Polly Shearman

Polly Shearman

21-09-2009 om 09:39

Ik weet het nog steeds niet

Ik neig zelf meer naar Long Pre, omdat ik denk dat daar de sneeuwval minder is en we dus lekker kunnen wandelen, en met ook meer dingen te doen in de omgeving.
maar voor de kinderen lijkt sonnenberg leuker omdat daar het zwembad is en de binnenspeeltuin.
DUs hoe zit het met het wandelen op sonnenberg?? ik wil eigenlijk helemaal geen sneeuw nl
kom op zeg, wanneer sneeuwt het nou helemaal?? en hoe hoog is die heuvel??
groet, polly

Gekeken?

Heb je al gekeken op www.zoover.nl? Daar kun je reacties lezen van mensen die daar geweest zijn. Misschien helpt dat je keuze te maken.

Polly

Voor het geval je mijn berichtje van een tijdje geleden hier niet gezien hebt: bedankt voor al je leuke vakantietips. We hebben er heel veel van gedaan. De Goesting was leuk en lekker, hebben er heerlijk 2 keer gegeten. Konden de Twee Gebroeders niet vinden, er zat wel een restaurant en pannenkoekenhuis maar dat heette anders. Zoon vond de fonteinen in het centrum ook zo leuk en ging meerdere malen de auto in met natte broekspijpen.

Henriette123

Henriette123

21-09-2009 om 17:09

Hoogte berg

Geen idee hoe hoog de berg of heuvel was, maar je ging er via een weg met echte haarspelbochten heen, dus wel behoorlijk hoog. Zwembad is inderdaad leuk voor kinderen, maar zeker geen centerparcs zwemparadijs.
Je kunt wel wandelen vanaf Sonneberg, maar je moet dus altijd weer terug die berg op. In mijn herinnering ging die weg wel door het bos.
Beneden of halverwege de berg, zo precies weet ik dat niet meer, heb je wel een of andere uitgezette wandelroute waarlangs alerlei informatie stond over druiven ed, dit vonden onze kinderen wel leuk.
Wat ik mij alleen afvraag als je toch geen sneeuw wilt,
waarom zoek je dan geen park met zwembad, en goede wandelmogelijkheden?

Polly Shearman

Polly Shearman

21-09-2009 om 20:22

Omdat....en petal

omdat ik een heel eigenwijs mens ben, en wel in de berg(jes) wil wandelen, maar geen sneeuw wil ( dat wandeld zo lastig)
iemand nog ervaring met landal wirftall???
en petal!!
fijn dat je het zo leuk hebt gehad!!
voor het strandje was het zeker niet warm genoeg?

groet, polly

Polly (ot)

Het weer viel ons nog best mee, hebben nog een paar dagen in het ijskoude buitenzwembad gezwommen. Maar we zijn niet op het strandje geweest, we kwamen tijd te kort! Dat vliegveldje was leuk maar zoon wilde alles aanraken en in elk vliegtuig zitten dus dat was niet zo'n succes

Henriette123

Henriette123

21-09-2009 om 22:30

Ook al geweest

Het lijkt wel of wij altijd maar op vakantie gaan, want ook daar geweest.Wel ongeveer 10 jaar geleden.
Huisje wat wij toen hadden, was vrij somber, en binnen in de woonkamer een trappetje.
Je moest ver lopen naar het zwembad, receptie ed, want die liggen aan het begin van het park, dan een stuk de stijle heuvel op, en dan pas de eerste huisjes.Zwembad stelde toen niet veel voor, een vierkante bak, en een apart kleuterbad. Wel leuke buitenspeeltuin.
In het dorp of in de stad was wel een behoorlijk overdekt zwembad. Verder aardig wat in de omgeving te doen, pretpark(je) dierenpark, en stadjes. Wij waren ook hier in de zomer. Qua park vonden wij Sonneberg echt mooier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.