Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

amk

amk

26-01-2009 om 21:38

Ik ga op vakantie en neem mee:

gezocht de wereld tips van Ouders Online voor een lange vliegreis, gevolgd door een reis met verschillende standplaatsen (eenvoudige hotels)in Zuid-Afrika.

Wat neem ik wel of niet mee, naast mijzelf en mijn 3-jarige meisje?
Ik heb inmiddels een stoelverhoger voor in de bus, wat tijdschriften, een spelletje, van die plakplaatjes.
We ontwijken de maandagochtendspits door al op schiphol te overnachten.

Graag jullie briljante ingevingen en ervaringskennis.

Groet,
Angela

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het eerste dat in mij opkomt...

babydoekjes! Overal goed voor!

Verder zou ik meenemen: klamboe, antimuggenspul, zonnenbrand, wat hydrofielluiers om als handdoeken te gebruiken en je weet maar nooit waar ze goed voor zijn. Heb je nog iets van een sarong. Ook handig (om zelf om te slaan, maar ook een kleed om op te spelen, tussen een raam te klemmen om de zon tegen te houden, noem maar op...).

Zaterdag ga ik je veel plezier en een goede reis wensen. Dus ik besluit mijn bericht met dat anderen vast nog goede aanvullingen hebben.

groetjes van Purk

Vliegenmepper

wij nemen overal en nergens onze electrische vliegenmepper mee.

Luisterboeken op de ipod/mp3 speler

Hier een groot succes: luisterboeken. Ik haal ze bij de bieb en zet ze op de Ipod.
Verder: plastic zakjes, een hele rol. Voor van alles en nog wat altijd handig. En snoetenpoetserdoekjes.
Een kleedje om mee te spelen en op te zitten deed het altijd erg goed bij mijn dochtertje.
Jonne

Inge M

Inge M

27-01-2009 om 19:02

Afplakband

Dit is overal voor te gebruiken. Kinderen vinden het fascinerend speelgoed. Het komt in vliegtuig, hotel en waar dan ook van pas om iets vast te maken, zonder dat het muurvast zit. En het neemt weinig plek in.

Nivea

Nivea

27-01-2009 om 19:05

Wij...

Wij namen mee op een verre reis (wel in camper):

- we hadden computerschermpjes/videoschermpje. We hadden laptop meegenomen om dvd-tjes te kunnen bekijken (en weblog bij te werken). Ik kan me voorstellen dat een portable dvd-spelertje wel een idee is voor lange ritten.

- we hadden voor de kinderen (bijna 4 en 6) een tasje met inderdaad stiften, kleurboekjes, stickerboeken, knutseltoestanden van Action, reisspelletje etc. Ook wat goedkoop Meccano (thuis hebben ze de echte). De hit was het rolletje plakband en vouwblaadjes. Met de bekertje etc kon je leuke dingen maken.

- geen ervaring met de bus. Maar het rugtasje vulden we onderweg bij met nieuw knutselspul, toiletrolletjes, etc.

- babydoekjes etc altijd handig.

- vertrouwde liga's etc uit NL.

amk

amk

27-01-2009 om 20:59

Haha inge

en ik maar gelijk denken dat ik dochterlief er mee aan een paaltje moest plakken.

Lange ritten zullen het waarschijnlijk niet zijn, het is een speciale kinderreis met als doelgroep kinderen van 0 tot 5.

Laptop en dvd speler heb ik niet en die wil ik ook niet meenemen. Want ik moet wel alle bagage alleen meenemen.
Dus hoe kleiner hoe beter. Bij de action heb ik gister gekeken maar kon er niet echt wat leuks vinden. Ik zat nog te denken aan een my litle pony.

Nog meer tips zijn natuurlijk welkom.

groet,
Angela

Creditcard

Zorg dat je je paspoort, je medicijnen en schoon ondergoed bij je hebt. De rest kun je onderweg kopen.

Niet te veel

Ik zou niet te veel meenemen. Het reizen in die landen gaat even anders dan op onze mooie gladde snelwegen dus tekenen ed is bijna niet te doen
Ik denk dat je weinig mee moet nemen, iets van een mp3 is wel een goeie maar voor de rest is er zoveel te zien om je heen en voor de kleine ook.

Ligt er een beetje aan

hoe je dochter speelt, maar wat kleine poppetjes auto's en dieren.
Ook zou ik bij een hotelvakantie een waterkoker prettig vinden om mijn eigen thee ed te kunnen zetten! En misschien voor je dochter iets van nesquick en brinta mee, mocht ze een moeilijke eter zijn.
Eltie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.