Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

oregano

oregano

18-11-2010 om 20:30

Italië, en afmetingen kampeerplek

Ook ik ben toch weer aan het zoeken in Italie, en wij willen ook graag wat ruimte.
Ik vond een mooie camping (Blucamp) met grote plekken maar die zijn dan weer zonder schaduw , wel met ver uitzicht naar de zee. Maar zonder schaduw hebben we deze zomer ervaren, was een ramp (werden de tent uitgebrand voor dag en dauw;(.
Nu zijn er ook plaasten met minder uitzicht maar wel schaduw en die zijn ongeveer 50 m2.
Onze tent is 4x6m net klein bijzettentje, zou dat passen?
ik kan wel rekenen maar kan me geen ruimtelijke voorstelling maken. Plekken zijn ook niet afgebakend of vierkant oid met heggen gelukkig!
Misschien wil ik er graag heen nu ik eindelijk zo'n mooie rustige camping heb gevonden vlak aan zee.
Of heeft iemand nog tips voor zo'n soort camping aan zee?
bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

19-11-2010 om 08:53

Schaduw

Je kunt ook een grote tarp kopen en die boven je tent spannen of als extra overdekt 'terras'. Wij hebben een keer in de Provence gestaan waar het 40 graden werd. We hebben alle zijwanden omhoog gezet als luifel, alles zit met ritsen aan elkaar, en met de 'gewone' luifel erbij waarvan de zijkanten ook omhoog gingen hadden we een overdekte ruimte van bijna 24 m2. Dat was niets te warm omdat het kleine beetje wind er ook nog onder kon. De extra stokken die we hiervoor nodig hadden kwamen van de tarp en er werden ook scheerlijntjes gespannen naar de boom (die was te klein voor schaduw). Sindsdien ben ik er niet meer bang voor dat het alleen plekken zijn zonder schaduw.

oregano

oregano

19-11-2010 om 16:45

Vera, tarp en zon

Wij hebben een tarp, en ook gebruikt deze zomer. Maar vooral het wakker worden door de brandende zon vonden wij vreselijk, om een uurtje of half 8, en dat terwijl we nooit vroeg naar bed gaan en het s'avonds heerlijk vinden te lezen met een glaasje wijn waardoor we altijd de laatsten lijken te zijn die naar bed gaan ).
Maar wij hebben dan ook geen kleine kinderen meer waardoor we ook niet meer vroeg op hoeven, en als dat dan toch moet vanwege de hitte is dat niet relaxed vonden wij.

Vera*

Vera*

19-11-2010 om 18:05

Oregano

Bij ons kwam om half negen de zon boven de berg uit en waren we ook gelijk wakker. Dat was ook wel eens een conflictje met bedtijd, sterren kijken en genieten van de rust in het donker. Wij compenseerden dat geloof ik door in de middag rust in te bouwen en lekker lui in een stoel te liggen met de beentjes omhoog.

reina

reina

19-11-2010 om 21:52

Vera (ot)

Dát vind ik nou net zo lekker! 's Ochtends vroeg met een boek en een kop thee voor de tent (liefst als de hele camping nog slaapt) en daarna heerlijk in de zon ontbijten! Maar ik ben dan ook geen uitslaper, ben blij als het 1/2 8 is en ik op kan staan

Vera*

Vera*

20-11-2010 om 09:37

Reina ot

In de Provence een paar jaar geleden heb ik voor het eerst een paar sterren kunnen zien. Het was donker op de camping en geen lichtvervuiling in de buurt. Ik ga meestal op tijd naar bed maar daarvoor bleef ik graag op.
En of het nu 's avonds laat is of 's ochtends (vroeg), als je even voor je gevoel alleen bent is dat heerlijk rustig.

Vera

Guinevere

Guinevere

20-11-2010 om 11:18

50m2?

Plekken van 50m2 zijn écht heel klein. Daar zou ik niet aan beginnen. Zeker niet als er geen heggen tussen zitten, dan heb je 0,0 privacy.
Kun je geen tarp oid óver je tent heenspannen? Dergelijke constructies heb ik de afgelopen zomer wel gezien.

reina

reina

20-11-2010 om 13:12

Vera (ook ot)

Oh, maar ik vind sterrenhemels ook heel mooi, hoor, maar ook als ik die aanschouw ben ik gewoon weer heel vroeg wakker
Ik zat afgelopen jaar op een (hele kleine) camping waar eens per week een avond sterrenkijken georganiseerd werd, met uitleg etc, ik ben niet meegegaan, maar het schijnt heel mooi geweest te zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.