Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Gijsberthe.

Gijsberthe.

31-07-2020 om 11:31

Koffiezetten op de camping.


Lou

Lou

01-08-2020 om 10:12

Niki

Campingcafetière, maar natuurlijk. Klinkt ook beter dan hoe ze het zelf noemen: coffee-and-tea-press-kit

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-08-2020 om 11:06

Opgieten

Als er in mijn vakantieverblijf geen koffiezetapparaat is, giet ik ook altijd op. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Water koken, ietsje laten afkoelen, dan eerst een beetje opgieten zodat alle koffie verzadigd is, en dan de filterhouder vol gieten. Kan op een mok (1,5 schepje) of op een pot/thermoskan.
Ik heb ook wel eens mijn Senseo of Nespresso (klein model) meegenomen op vakantie. Oploskoffie, zelfs de dure, vind ik alleen een optie voor af en toe, op een hotelkamer, of bij mensen die te zuinig zijn om alleen voor visite fatsoenlijke koffie te schenken. Mijn huis komt dat niet in

bieb63

bieb63

01-08-2020 om 15:29

wbt kokend water bij opgieten of in cafetiere

Daarbij moet voor beiden water gebruikt worden dat net van de kook af is. Dat kan je natuurlijk even laten afkoelen. Maar ik vind het eigenlijk veel handiger om in het water in de waterkoker of pan een klein beetje koud water te doen zodra het kookt. Dan is het ook net niet meer aan het koken. Stuk sneller.

Gijsberthe

Gijsberthe

01-08-2020 om 21:08

Bedankt

Ga deze draad naar mijn man aka de koffieleut sturen.

De waterkoker wil ik zeker niet opgeven want die vinden de kinderen en ikzelf veel te handig voor een snelle kop thee/soep of gewoon voor het koken.

Bij de oploskoffie kijkt man nog steeds zeer bedenkelijk maar wie weet rijg ik krijg ik hem nog weleens zo ver .

De caffeterres en aanverwanten zijn wel een goed alternatief denk ik.

Ook de thermoskan met koffiefilter met lange tuit zal al veel verschil maken.

Die extra gaatjes had ik zelf echt nooit bedacht maar man is veel beter in natuurkunde achtige praktijken, wie weet wordt dat de oplossing.

In ieder geval hartelijk dank voor alle reacties/suggesties.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.