Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Marieke

Marieke

20-04-2010 om 19:06

Low budget naar frankrijk met gezin, tips gevraagd!

Hallo!

Dit jaar hebben we financieél niet veel speelruimte om op vakantie te gaan, maar wel veel behoefte aan na een vervelend jaar!
We willen graag 2 weken met de kids naar midden Frankrijk ( beetje zon kan geen kwaad) met de auto, maar hebben geen tent ofzo. Nu schrok ik best van de prijzen van die huurcaravans/chalets/tenten op campings, min. 600 á 700 per week. We zijn natuurlijk afhankelijk van het hoogseizoen ivm schoolgaande kids en bouwvak. van mijn man.
Eigenlijk hebben we voor de accomodatie max. 1000.- voor die 2 weken. Exclusief het zak/huishoud-geld en eventueel de tolwegen.Maar dat kun je zo duur maken als je zelf wil, met zelf koken, lijkt me.
Wie heeft tip of tips? Is het haalbaar met dit budget?
Zijn er meer mensen die met dit budget op vakantie naar Frankrijk gaan?
Alvast hartelijk bedankt voor 't meedenken!
Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jula

jula

20-04-2010 om 19:15

Tent kopen of lenen?

Is het een optie om een tent te kopen of lenen van iemand? Als je een eigen tent hebt red je het makkelijk met je budget. Als je op een municipal camping gaat staan kan je voor 15 tot 20 euro per nacht klaar zijn.
Dat zijn natuurlijk wel simpele campings zonder animatie oid, maar die kiezen wij altijd expres uit. Lekker rustig

Marieke

Marieke

20-04-2010 om 20:52

graag wel wat voorzieningen

Hoi!

We kennen niemand in de familie/vriendenkring met tent, helaas. Het zijn allemaal hoteltypes...
Maar stel dat dat wel lukt, dan moet je ook nog de hele inboedel erbij kopen of lenen toch? En met een huurtent/caravan heb je tenminste echte bedden, wij kunnen niet op luchtbedden of stretchers slapen, zeer gevoelige rug nl.! Maar goedkoop zijn die locale campings wel! Maar de kinderen zouden erg blij zijn een zwembad, ze zijn niet meer tevreden met een emmertje en schepje helaas( een puber en kind van 10).
Dus we hebben wel wat dingen die we graag willen, die onze vakantie echt prettig zullen maken. Zullen we dat vinden met ons budget?

groeten!

Julia64

Julia64

20-04-2010 om 21:56

Marieke

Toevallig gaan we dit jaar eens niet naar Frankrijk voor het eerst in 5 jaar, maar tot vorig jaar hebben we elk jaar in het hoogseizoen een tent of caravan gehuurd op diverse campings in Zuid-Frankrijk en de Dordogne voor onder de 500 euro per week, vaak zelfs nog veel minder. Echt, ze zijn er wel!
Je moet alleen niet teveel toeters en bellen verwachten, dus geen megazwembaden en complete winkelcentra op de camping enzo. Gewoon een eenvoudige 2 of 3 sterren-camping, niet aan zee zoals Sinilind al zei maar aan een rivier bijvoorbeeld. En nog iets; niet via dure organisaties als Rent-A-Tent of Suncamp ofzoiets boeken, maar gewoon rechtstreeks bij de camping. Steek je licht eens op op www.camping-frankrijk.nl, daar kun je per streek zoeken (en ook heel veel recensies lezen, of op het forum lezen).
Het enige nadeel is misschien dat je een beetje laat bent. Ik boekte meestal al in januari, maar er moet toch nog wel wat te vinden zijn lijkt me. Als je geinteresseerd bent wil ik je wel wat links geven van campings waar wij zijn geweest.

groetjes
Julia

Puck

Puck

20-04-2010 om 22:13

Dit is een leuke camping

http://www.campinglestournesols.com/Bungalows,32

Wij hebben vorig jaar met eigen caravan op deze camping gestaan en het was erg leuk. Springkussen voor de kinderen, bij voldoende belangstelling worden er natuurexcursies, spelletjes en andere activiteiten georganiseerd. Vlakbij is een groot recreatiemeer. Kortom, alle ingrediënten om een leuke vakantie te hebben.
De huurtenten zijn in het hoogseizoen ook nog betaalbaar.

Ownersdirect

Als je in een echt bed wil slapen kan je beter een huis huren! Op de Engelse site:
http://www.ownersdirect.co.uk/
staan huizen van Engelse particulieren die ze te huur aanbieden. Bij advanced seach kan je diverse opties aanvinken en ik zie diverse huizen met zwembad en 2 slaapkamers in de maand juli voor minder dan 500 euro per week!

Marieke

Marieke

21-04-2010 om 12:33

Ja, julia, graag links!

Hallo allemaal,
Dank voor jullie tips! Ik ga zeker zoeken op owners -direct en de genoemde camping. Julia, ik zou heel graag die links naar betaalbare campings van je willen!
We hoeven echt geen megazwembad en allerlei facileiten, wel een gewoon zwembad en sanitaire voorzieningen. Leuk als het aan de rivier of een meer ligt.
De rest is bijzaak!
Ga nu snel googlen, want er is vast al veel vol!

Nog meer ideetjes? Dan hoor ik het graag!

Marieke

Janeway

Janeway

21-04-2010 om 13:06

Maar

dan heeft ze nog wel inventaris nodig, en dat is ook niet echt goedkoop als je alles bij elkaar optelt, wat je wel kan doen is via marktplaats een complete uitrusting op zien te scharrelen, je ziet vaak complete vouwwagens die voor een prikje weggaan, evt met complete inventaris. Campings kunnen goedkoop zijn, ga op zoek naar svr campings het lidmaatschap van de svr is 10 euro per jaar je krijgt dan vaak een goedkoper tarief op een camping.. Zoek evt huuraccomodatie bij een camping eigenaar, is goedkoper dan bij eurocamp ed. Wij staan voor 2,5 week met 5 personen en electra voor ong 550 euro(totaal). Stel dat je een tent oid koopt voor 500 incl dan zit je goed in je budget.. Maar dan moet je nu actief gaan marktplaatsen.
Oja de camping waar wij heen gaan. http://www.camping-bleusoleil.com/. Succes

Julia64

Julia64

21-04-2010 om 22:42

Marieke, links

Marieke,

hierbij links van de campings waar wij de laatste 5 jaar zijn geweest. Allemaal ook te vinden op camping.frankrijk.nl voor recensies etc. (Ow, ik lees nu dat je er graag een zwembad bij wilt. Dat zit alleen bij de laatste camping. De overigen wel allemaal direct aan (erg leuke) rivieren gelegen. Maar goed, kijk maar!)

lepapillon.monsite.wanadoo.fr

http://www.camping-les-arches.com/

www.campinglesacacias.com

http://www.chatonniere.com/

http://www.campinglesbordsdutarn.com

Wie weet heb je er wat aan, succes!

groetjes
Julia

Marieke

Marieke

22-04-2010 om 11:23

Dank! en meivakantie

Dankjewel Julia, ga ze meteen openen!

Helaas is de meivakantie geen optie, man heeft dan geen vrij. En het lijkt me trouwens dan ook nog best koud op een camping, en sávonds op een terrasje...brr..

Maar dank voor de tip, het is zeker goedkoper dan in augustus!

Nog meer leuke betaalbare campings die jullie kennen, laat maar weten. Een lange 6 weken thuis met de kids en een puber zie ik echt niet zitten, haha!

groet,

Marieke

Marieke,

Bij camping Le Saint Michelet in Goudargues verhuren ze stacaravan voor 480 euro per week. De camping heeft een zwembad, super goede rivier( ceze) en een dorp op slechts 600 meter lopen. Vanaf de route du soleil (Bollene) rijd je in 40 minuten naar deze camping.

Groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.