Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

yvonne jansen

yvonne jansen

19-01-2009 om 09:21

Naar italie...gardameer?

Wij zijn de vorige twee jaar naar turkije geweest.All-in...heerlijk.Dit jaar willen we iets anders...we dachten zelf aan italie , het gardameer(of comomeer?).We willen graag een nette (ongeveer 4 sterren) camping of appartement.Gaan met 4 kids(14,8,12,12 jaar)Nou heb ik in verschillende gidsen al gelezen dat veel campings vies zijn of dat je ongelooflijk op elkaar zit.....iemand ervaring daarmee? Waat moet ik op letten (niet of juist wel heen gaan?)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

19-01-2009 om 11:48

Gardameer

Yvonne, ik ben bang dat je lang kunt zoeken naar een camping met veel ruimte voor jezelf in deze regio.
Zeker als je een camping wilt met wat vertier en leuke zwemgelegenheid.
Wij waren lang geleden op Bella Italia in Peschiera, een grote camping, met flinke zwembaden.
In Italie zijn de plaatsen op campings in het algemeen al kleiner dan dat je hier in Nederland ziet.
Ik ben bang dat je dus wat concessies zult moeten doen.

Groetjes, Minet

Camping san francesco, sirmione

Wij zijn vorig jaar naar deze camping geweest, we hadden een stacaravan gehuurd via Vacansoleil. Prima, en genoeg ruimte tussen de caravans. Mooie camping, schoon. We hebben er een heerlijke vakantie gehad. Mooi groot zwembad en voor de kids ook genoeg te doen.

Als je overigens met je eigen caravan zou komen dan heb je een piepklein plekje, dat is volgens mij Italie-eigen als je gaat kamperen daar

Google maar eens, ze hebben ook een website.

Er is trouwens ook een gardameerforum op internet, daar vind je een hoop info vinden over de campings aan het Gardameer. En kijk ook op zoover, daar staan ook veel recensies van campinggasten over diverse campings aan het Gardameer.

yvonne jansen

yvonne jansen

19-01-2009 om 18:37

Butterfly

We zijn even naar het reisburo geweest en hun kwamen met camping butterfly kent iemand deze...

Minet

Minet

20-01-2009 om 11:33

Zoover

http://www.zoover.nl/italie/plaatsen-rond-het-gardameer/peschiera-del-garda/butterfly/camping

hier lees je nogal wat beoordelingen.

Groetjes, Minet

Irma

Irma

21-01-2009 om 15:03

Dol op het gardameer

Wij zijn dol op het Gardameer. Je moet wel even weten wat je wilt. Als het van bergwandelen houdt moet je in het noorden gaan zitten en niet in het (super toeristische) zuiden. Wij zitten het liefste in de buurt van Malcesine. De camping waar wij dit jaar weer heen gaan is denk ik niet zo geschikt voor jullie (erg klein en weinig animatie) maar wel schoon. Vanaf de camping kan je zo de bergen in. Wil je graag naar pretparken dan is het zuiden juist weer wel heel geschikt. Voor meer informatie over campings (en vooral in het zuiden) kan je terecht op het forum van het Gardameer. http://gardameerforum.nl/.

Irma

Er is zoveel meer dan het gardameer

Ik persoonlijk word niet blij van het Gardameer. Er hangt daar een beetje een teveel " het is hier fantastisch sfeer", met zijn allen zo gezellig op de camping, brrrr (maar ja als je daar van houdt dan zeg ik niets meer).
Maar denk ook eens aan Toscane, veel ongerepter, prachtige kunststeden en natuur..... De kust daar zou ik overslaan. Als je toch de Noord Italiaanse meren overweegt, zou ik voor Como gaan. Is wat mondainer en minder schreeuwerig en qua bergen en natuurschoon, zeer zeker vergelijkbaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.