Vakantie en uitjes

viridantia
30-10-2009 om 13:31
Niet te dure winterzonbestemming met baby en dreumes?
Ik ben op zoek naar een fijne niet te dure winterzonbestemming met een baby (dan 2 maanden) en een dreumes, (21 maanden). Gewoon een weekje weg. Niet te ver vliegen, de tropen vallen dus af. Het hoeft ook niet superwarm te zijn, 20 graden is genoeg.
Ik heb gedacht aan de Balearen of Kreta. Maar is dat niet te doods midden in de winter? Erg grote drukte hoeft voor ons ook niet. Canarisch eilanden/ Madeira kan ook, maar is misschien daar weer hoogseizoen.
Wie heeft ervaring of tips?

Tinus_p
30-10-2009 om 14:05
Niet
Baby is nog niet geboren? Ga eerst maar eens bevallen en kijken hoe je je met 2 maanden voelt. Als je dan zin hebt om te vliegen scoor je gewoon een lastminute.

Lis@
30-10-2009 om 14:06
Gran canaria
Ik heb zelf vorige week 10 dagen Gran Canaria geboek. Losse vlucht en een erg leuk bungalowtje op een mooi park. 200 euro voor 2 vluchten en 300 euro voor de bungalow.
De vlucht is bij ryanair geboekt en de bungalow op booking.com

O.K.
30-10-2009 om 19:06
Ik zou
net als Tinus ...eerst bevallen, maar orienteren kan al heeeerlijk zijn nu hoog zwanger. Ik zou voor Spanje kiezen, (superzuid) je kunt dan ook op dat moment nog zien waar het mooi weer is.... LM genoeg! Waarom ik voor spanje zou kiezen omdat je nog zo'n klein kindje hebt,Meestal zoeken wij in Egypte de winterzon op, maar met zo'n kleintje niet doen.... en ook nog ff de mexicaanse griep afwachten!

viridantia
30-10-2009 om 20:32
Tinus en ok, ben al bevallen
en voel me best goed. Ze is nu bijna 6 weken, en dan zal ze 2 maanden en een paar weken zijn. Egypte ga ik zeker niet doen en Turkije ook niet, want je hebt dan extra inentingen nodig.
Iemand nog tips???

Marith
31-10-2009 om 12:55
Dan....
...kan ik eigenlijk alleen de Canarische eilanden bedenken. Balearen is geen optie, daar is het in de winter echt nog te koud. Wij zijn vorige week net terug gekomen uit Tenerife. Het was daar 30 graden. In de winter schijnt het daar een graad of 20 te zijn. Overigens moet je wel van dergelijke vakanties houden want wij vonden het leuk voor een weekje. Ik vond het te toeristisch en schreeuwerig (grote billboards, veel complexen, volgebouwd met zooi). De rest van het eiland kon ons ook maar matig bekoren maar heeeee... de zon scheen, de kinderen hebben zich opperbest op het strand vermaakt. Kortom, het was om die reden een geslaagde week.

reina
31-10-2009 om 13:05
Can eilanden
Wij waren vorig jaar op la Gomera, vond ik een heerlijke bestemming, compleet anders dan Tenerife (waar je eerst naar toe vliegt), heerlijk rustig, met bijv. een heerlijk baaitje t.o. ons hotel wat de 'babybaai' was, heel rustig en heel ondiep, dus erg geschikt voor kleintjes. Nadeel is misschien de reis, na de vlucht moet je nog 45 minuten varen en dan, althans naar ons hotel, nog een uur in een busje.

Shonagh
01-11-2009 om 13:25
Lanzarote
Ben zelf een paar keer in de winter naar Lanzarote geweest.
Prima weer, 20-24 graden. Op Lanzarote is geen hoogbouw en dat maakt het naar mijn gevoel wat rustiger. Het blijft natuurlijk een vulkanisch eiland dus verder weinig te beleven. Wel is het leuk de cactustuin te bezoeken, het Cesar Manrique museum, een toer door het nationale park en op een kameel te rijden. Meer info op Lanzarote startpagina ( en prikbord). Leuke prijsjes buiten het hoogseizoen.

Coco
05-11-2009 om 19:04
Madeira
Wij zijn twee jaar geleden naar Madeira geweest tijdens de Kerst. Heerlijk weer (rond de 20 graden) en ook heel rustig (heeft geen zandstranden, dus ook geen massatoerisme). Goedkoper en iets minder ver weg dan de Canarische eilanden.
Alleen als je heel erg graag op het strand wilt zitten kan je beter een andere bestemming kiezen.
Verder sluit ik me aan bij de andere posters: eerst de baby krijgen en dan kijken of je nog steeds zin hebt om weg te gaan.