Vakantie en uitjes

liora
28-04-2011 om 09:12
Online inpaklijst?
Elke keer als wij op vakantie gaan maak ik weer nieuwe lijstjes om in te pakken. Bestaat er een handige online tool dat lijstjes bewaart per persoon in het gezin en per type bestemming (zon, wintersport, weekendje)?
Hope so!
Liora

Chippie
11-05-2011 om 13:06
Zelazny
De kans dat je alles wat jij nu opnoemt vergeet, is erg klein. Gewone kleding, badkleding -> het lijkt mij sterk dat je dat vergeet. En aan al die andere dingen, een flesje shampoo, val je je geen buil.
Het gedoe met lijstjes vind ik dat je naar de badkamer moet om niet te vergeten 'de pil' op je lijstje te zetten. Ik loop gewoon naar de badkamer en pak in wat ik iedere dag gebruik. Dan weet ik zeker dat ik alles heb. Dan pak ik de zwemtas in, zoals ik die anders ook zou inpakken.
Ik heb een 'alles voor nood'zakje en daar zitten een paar pleisters, paar gaasjes, paracetamol, schaartje, pincet, ducktape, veiligheidsspelden, naaisetje, miniverpakking tandpasta en shampoo, pak zakdoekjes, aansteker, zeepje, reservelenzen, paar tampons, touw, etc in. Als ik dat meegrijp dan komt alles goed! Er zit ook een reservecontactlensdoosje in omdat ik dat wel eens vergat. Indien één van ons ziek wordt, de shampoo ben vergeten, een kind een hele vervelende wond heeft, ik plotseling ongesteld wordt, etc dan komen we de eerste dag(en) door en dan gaan we naar de supermarkt/drogist/apotheek en halen daar wat we nodig hebben.

Primavera
16-05-2011 om 20:26
Last minute inpakken
Grappig zoals er mensen zijn die zweren bij lijstjes en andere juist het liefst lijstjesloos door het leven gaan. Ik hoor tot de laatste categorie. Inpakken betekent bij mij kinderen (+ huisdieren), identiteitsbewijs, geld en medicijnen mee en dan kan er nooit iets ergs missen.
In plaats van lang van te voren te bedenken wat er allemaal mee moet, ben ik juist tot last-minute inpakken overgegaan. Ik heb er een grondige hekel aan om tot diep in de nacht in te pakken en de volgende dag vermoeid weg te moeten. We pakken de avond van te voren dus helemaal niks in, staan de ochtend erop op ons gemak op en vervolgens kwak ik alles wat me wel handig lijkt in de koffers. Kinderen zorgen voor hun eigen speelgoed en vermaak tas en vol is vol. Als de tijd om is gaan we weg. Wat mee is is mee en mocht er iets missen dan valt daar lokaal wel een oplossing voor te vinden. Per slot van rekening ga je toch meestal naar een plek toe waar ook andere mensen wonen, die ook ongesteld zullen worden, zich willen schoonhouden, moeten koken, drinken en baby's met hun bijbehorende behoeften hebben. Misschien wat anders dan gewend, maar doen zoals de lokale bevolking doet maakt juist deel uit van de vakantie.
Boodschappen doe ik ook absoluut zonder lijstjes. Niet om stoer te doen, maar ten eerste ben ik zo'n lijstje in de supermarkt meestal al weer kwijt of ik kom halverwege aanbiedingen tegen of andere dingen waar ik thuis niet aan gedacht had, waardoor de boodschappen toch weer switchen. Zelf met een lijstje op mijn mobiel vergeet ik na de eerste 3 items om erop te kijken.
Ik heb kennelijk iets tegen lijstjes, die willen niet in mijn systeem
Groeten Primavera

Tijgeroog
16-05-2011 om 20:52
Juist geen last minute inpakken
Wij wilden ook niet meer tot diep in de nacht inpakken. Daarom pakken wij nu juist een dag eerder het meeste al in. M'n man rijdt dan tot groot vermaak van z'n collega's met een compleet volgepakte auto naar z'n werk, 's avonds doen we de laatste dingen, hebben verder een ontspannen avond en gaan de dag erna vroeg maar uitgerust rijden.
Overigens gaat het dan wel om 3 weken kampeervakantie op minimaal een dag rijden. Dus dan willen we meestal graag vroeg weg, en heb je veel spullen nodig (ook omdat ik niet wil wassen in de vakantie )

Chippie
16-05-2011 om 21:41
Niet wassen op vakantie (tijgeroog)
Daar ben ik zo benieuwd naar hoe je dat doet: 3 weken op vakantie en niet wassen. Waar laat je dan die 3-weken-vieze-was? Stinkt dat niet vreselijk (haha, hier wel namelijk)? Heb jij voor iedereen 20 korte broeken, 20 shirt, 20 bikini's, 30 onderbroeken, tig badlakens, etc.?
Mijn man heeft bv 3-4 korte broeken, ik heb ongeveer 10 onderbroekjes per persoon (en in vakantie wissel ik vakeer van ondergoed door al dat zwemmen), ik heb 2 x zwemboed pp, ik neem echt geen stapels badlakens en handdoeken mee (1 en 2 pp). En ik halverwege de vakantie het beddengoed (geen overbodige luxe op de camping). Dus was ik ieder dag! En waar hebben we het over: je mikt het in de wasmachine, hangt het op en het droogt in de zon. Zo'n rekje vol bikini's, badlakens en shirtjes in de buitenlucht geeft mij altijd zo'n vrolijk kampeergevoel.

Puck
16-05-2011 om 22:06
Chippie
Huh? 20 bikini's en korte broeken voor 3 weken vakantie nodig. Sorry, maar mijn kinderen dragen hun kleding op de camping net zo lang totdat het vanzelf rechtop blijft staan als ze het uittrekken (oke, ondergoed en sokken niet), maar een broek kan rustig een dag of 5 aan, t-shirt kan ook wel een dag of 3. Badlaken: 1 pp en daar doen we de hele vakantie mee meestal. Is alleen om te liggen, afdrogen doen we met andere handdoeken. Ik zou er toch niet aan moeten denken om iedere dag op vakantie te wassen.

Tijgeroog
16-05-2011 om 22:48
Ik speel vals
We kamperen naturistisch.
Ik heb dus alleen kleding nodig voor buiten de camping en voor als het te koud is. Dat scheelt wel veel. Badkleding gaat altijd weer ongebruikt mee terug naar huis. Wel extra handdoeken, om op te zitten.
En alle vuile was gaat in een tas of vuilniszak en gooi ik thuis in de wasmachine. Die zetten we ver weg, ik heb geen behoefte om te gaan ruiken of dat stinkt.
Maar tjee, elke dag wassen, dat doe ik thuis nog niet eens.

Chippie
17-05-2011 om 21:44
Tijgeroog en pelle
Oke, Tijgeroog speelt vals en het handwasje van Pelle valt bij mij wel onder een wasje. Ik draai 1 keer per week 2 wasmachines, maar de rest sla ik even snel door een handwasje (dat is echt mijn kampeergevoel, zo´n handwasje plus al die dingen ophangen in het zonnetje). Ik kan er niets aan doen maar 3 weken met 1 badlaken vind ik echt niet fris. En ik zal wel gek zijn maar ik loop gewoon weg bij de wasmachine en kijk af en toe hoe het met mijn wasje staat (gooi het vaak voor het ontbijt erin en haal het na het ontbijt eruit). Wasmand erbij, dus als iemand grote haast heeft kan hij-zij het daar in doen. Geen moeite. Ik heb ooit 3 dagen gekampeerd in NL en ben helemaal weggeregend en die natte bedoening weerhoudt mij ervan om nog een keer in NL te gaan kamperen.