Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

alleen

alleen

25-05-2014 om 20:53

Op vakantie, en zo veel van te voren doen


Mijntje

Mijntje

29-05-2014 om 08:59

lijst aanpassingen

Ik houd niet van stress, dus ik begin op tijd. En het wordt altijd wel een beetje stress omdat de tandenborstel en nog een aantal andere zaken niet van te voren kunnen worden ingepakt.

Sinds een paar jaar heb ik een lijst in de computer, dat scheelt een hoop hoofdbrekens. Die vul ik elk jaar aan met dingen die ontbraken en die toch reuze handig zouden zijn geweest. Zo passen wij elke vakantie weer aan, ook de bestemming: wat ging er 'mis',hoe kunnen we het de volgende keer doen, zijn er veranderende wensen.

En bedenk daarna heel relativerend: wat is nou echt belangrijk waar we niet zonder van kunnen. En dat is maar weinig.
Ik zou zeggen: vergeet niet te genieten.

Qwerty

Qwerty

29-05-2014 om 21:31

euhh

Ik maak altijd alles schoon, ik vind het prettiger thuiskomen in een schoon huis.. helaas afgelopen mei weer meegemaakt (net als alle andere thuiskomdagen) het regent, we lopen allemaal met spullen vanuit de caravan in huis.. Weg mooi geboende vloer

Wij hebben inderdaad ook altijd een goede inpaklijst. Als ik me 2 uurtjes druk maak zit alles in de caravan. We halen de caravan ook altijd pas op het laatste moment op (hebben minder prettige buren). Aanhaken, lichten controleren en hoppa VAKANTIE..

Groeten,

Qwerty

ongewassen kleding mee?

Hm nee, ik neem geen werk mee. Wat er ter plekke vies wordt, zien we dan wel weer.

+ Brunette +

+ Brunette +

31-05-2014 om 15:09

Vraagstelster heeft niet echt zin

Dus dan is pakken geen voorpret maar stress. Zit daar niet het probleem? Ik vind bagage maken ook voorpret. Lijsten, inderdaad. Dan vergeet je niets. Het kan dan zelfs de laatste dag nog, als je geen rekening hoeft te houden met ongewassen kleren die je nou net mee wilde nemen.

Thursday Next

Thursday Next

31-05-2014 om 15:31

ongewassen kleding

Dit jaar hebben we een uitdaging, 2 kinderen op scoutingkamp, moeder (ik dus) op fietsvakantie. Kind 1 en moeder komen vrijdags terug, kind 2 zaterdags en zondag gaan we gezamenlijk op vakantie. Dus misschien gaat er dan wel wat ongewassen mee. Maar normaal gesproken ben ik in de week voor we weggaan flink aan het wassen zodat alles schoon in de kast ligt en we het zo kunnen pakken.
Alleen, heb je nou wat aan al deze opmerkingen en tips? Het zou wel leuk zijn als je nog even reageert.

Tango

Tango

04-06-2014 om 14:33

Caravan

Ik vind een caravan hierbij juist zo handig. Je haalt hem een paar dagen vantevoren (wij doen dat meestal een dag of 3-4 vantevoren) en dan gooi je er geleidelijk aan wat in. Eerder dan dat begin ik niet. Wel al met wat dingetjes kopen die handig zijn, maar dat kan bij wijze van spreke al weken van tevoren zijn. Nu wil ik bijv. een oventje kopen voor in de voortent, alvast voor de zomervakantie. Ga dus rustig op zoek naar een leuke aanbieding. Ook zag ik een mooie zomerdeken bij de Aldi, net mooi voor in de caravan. Die haal ik dan ook alvast.
Kleding gaat hier pas een dag vantevoren in de tas. Sommige spullen worden daarvoor nog gedragen dus kan ik niet eerder inpakken. Eigen kussens gaan ook altijd mee, dus kunnen pas 's morgens de caravan in. Paklijsten zijn inderdaad onmisbaar. In de computer is dat ideaal, je kunt ze steeds weer aanpassen.
Etenswaren gaan hier wel mee, maar geen avondeten voor meerdere dagen. Alleen dingen als koffie/thee, koeken, brood, broodbeleg, sap en andere dranken.
Vroeg weg gaan kunnen wij overigens ook niet. Meestal rijden we niet voor 12.00 u. weg. Inderdaad omdat er 's morgens nog zoveel gedaan moet worden: koelspullen inpakken, kussens, laatste etenswaren en natuurlijk alles klaarzetten voor de kattenoppas, brood smeren voor onderweg (vind ik altijd een akelig klusje) etc. Gelukkig gaan we nooit zo ver weg op vakantie. Ik begrijp echt niet hoe het mensen lukt om in de nacht of 's morgens heel vroeg te vertrekken.

Ik heb iets nieuws gedaan

Normaal was ik ook al weken van tevoren bezig met wassen strijken en klaarleggen, stond de dag voor vertrek stijf van de stress. Was niet meer echt gezellig voor mijn gezin.
De woensdag voor Hemelvaart wilde mijn man ook graag even naar een camping om de nieuwe onderdelen van onze combi-camp vouwwagen voortent uit te proberen. Bij ons thuis hebben we daar geen plek voor, op straat kan niet en in het park mag dat niet.
Door allerlei omstandigheden kon ik niet eerder dan 13.00 in gaan pakken. Door de overvloedige regen viel het inpakken van de keuken echt niet mee, een hoop vergeten maar weet je, alles is te koop. Lucifers, theekopjes, wasrekje, echt alles kan je ook elders nog kopen. Wel heel jammer dat ik de thermosfles was vergeten, die hebben we niet nieuw gekocht die thuis stond was nog zo goed en dubbel is ook zo zonde.
We hebben het gered zonder.
Kleding ook pas laat uit de kast gehaald en ingepakt, eigenlijk best relaxed. Voor 5 dagen hoef je ook niet al je slips en sokken schoon mee dat scheelt natuurlijk wel.
Als we van de zomer 3 weken gaan kamperen dan neem ik zoveel mogelijk schoon mee en als er nog iets ongewassens toch mee moet dan gaat dat vuil mee. Ik heb voor de kinderen geen 15 sets kleding (voor mezelf ook niet trouwens) dus 1 wasdag halverwege de vakantie moet ik toch wel houden.

Hanne.

Hanne.

05-06-2014 om 09:35

beviel het

Ik ben wel benieuwd of het beviel dat last minute inpakken?

Wegen de dagen niet in de stress lopen op tegen een paar vergeten items?

Wat jij beschrijft is min of meer hoe ik op vakantie ga. Wij gaan komend weekend weg en alles wat ik tot nu toe heb gedaan is een blik in de wasmand werpen (redelijk leeg dus er moet genoeg zijn om in te pakken) en kijken of daar waar we heen gaan de supermarkt zondag/maandag open is (ja, dus ik hoef niet voor 3 dagen boodschappen mee te slepen).

Het beviel wel maar...........

Ja, die vergeten items waren jammer maar dagen niet in de stress was heerlijk. Ik ben er positief over. Dit was maar voor een paar dagen die we moesten overbruggen zonder thermoskan.
Ik hoop alleen wel dat we voor de grote vakantie droog weer hebben met inpakken, dat ik zoals altijd op mijn krukje voor de keuken aan de wagen kan gaan zitten om precies in te pakken zoals ik het altijd doe, dan zie ik waar de gaten overblijven en wat er nog mist.
Nu had mijn man de laatjes uit de keuken gehaald die ik binnen vulde met pakken hagelslag, kruiden, koffie thee en suiker. In het kleine laatje mijn schilmesje en ander kook bestek en onder de paraplu alles teruggebracht en in de keuken geschoven.
Pas 10 minuten voor vertrek kwam ik erachter dat de inhoud van mijn koelkast in mijn echte keuken nog gedeeltelijk naar de vouwwagen keuken moest. Hemelvaartsdag was in de buurt van de camping alles dicht dus 2 dagen eten moest er mee.

Vera*

Vera*

05-06-2014 om 10:05

Rust

Wij hebben een 'eigen' keukenuitrusting voor in de klapkar en hoeven dus nergens aan te denken of wij keukenspullen vergeten zijn. Dit geldt ook voor wasmiddel, lucifers en keukenrol.
LiesK zou het voor jou ook niet gemakkelijker zijn om jullie Combi-Camp zijn eigen inventaris te geven?
Zoals eerder gezegd moeten alleen de persoonlijke spullen worden ingepakt en de matjes en slaapzakken voor de kinderen.

Daar zijn wij mee bezig.

In de loop van de jaren wordt onze kampeeruitrusting steeds completer. Ieder jaar wordt er wat aangeschaft wat bij de kampeerspullen blijft.
Vorig jaar de overstap gemaakt van piramide tent naar Combi-Camp en geen inventaris voor de keuken aangeschaft.
Het laatste dat echt nog aangeschaft moet worden is kampeerbestek, hoewel ik toch wel fan blijf van mijn eigen herder mesje dat zo lekker is afgesleten naar mijn hand. Dat blijf ik uit mijn keuken meenemen.
Ook dit jaar komt dat kampeerbestek er nog niet, we hebben geïnvesteerd in een goede disselbak voor de CC, die zat niet er niet op toen wij hem tweedehands kochten.
De thermosfles hoort ook in de Combi-Camp maar was vorig jaar tijdens de terugreis in de auto terecht gekomen. Niet opgemerkt tijdens het opruimen en toen stond de CC alweer in de stalling en zat ik met die thermosfles thuis. Keurig bovenin de kast gezet en niet gezien tijdens inpakken dat zijn plekje in de CC keuken leeg was.
Theekopje moesten we kopen tijdens het weekend, omdat het onderweg gebroken was. Ik heb namelijk zo'n hekel aan thee uit een plastic beker, dat is zo vies! Liever ieder jaar een nieuwe dan op vakantie altijd vieze thee.

Vera*

Wasmiddel in de vouwwagen laten dat gaat toch klonteren? Ik heb ooit een pak biotex in onze aanhanger gelaten toen hij naar de stalling ging, dat was een soort baksteen toen we de aanhanger haalden.
Lucifers overleven wel een jaar als het doosje nog vol is, een leeg doosje er in laten heeft niet zoveel zin.
Als de kar naar de stalling gaat moeten gasflessen eruit die staan dus sowieso thuis, zelfs de aansteker gevuld met gas moet eruit en ligt dus thuis.

Vera*

Vera*

05-06-2014 om 10:31

LiesK

Ik ben de enige theedrinker en er gaat 'dus' één theeglas mee van dik rookglas. Dik glas sneuvelt toch wat minder snel dan dun glas
Als theepot heb ik een rvs gevalletje bij de Makro gekocht. Dat ding is enkelwandig maar de thee blijft er zolang 'te' heet in dat ik in warme oorden het dekseltje open laat staan.
Mijn man (en tegenwoordig ook zoon) zijn van de koffie en neemt een pot espresso en cappuccino mee om met kokend water aan te lengen.
Toen wij begonnen met kamperen heb ik voor 25 euro een complete keukenset gekocht op marktplaats. De borden en kookpannen gebruiken wij nog steeds maar zijn er ook dingen vervangen naar onze eigen behoefte.
Zo heb ik een aantal jaar terug bij de Wibra een vergiet en een schaal gekocht die je als plat pakketje kunt meenemen, ze passen ook plat in/op elkaar.

Alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen.

Dit is het motto van mijn zus voor haar vakanties.
Ze is ook zo ingepakt en kan snel van camping naar camping trekken, die hoeft geen halve dag in op te ruimen, in te pakken en op te klappen.
Helaas is mijn man een type van: laten we toch maar meenemen voor de zekerheid. Ik heb een 3 pits fornuis in mijn Combi-Camp dus theoretisch heb ik aan 3 pannen genoeg. Nu kun je geen pannenkoeken bakken in een kookpan dus ik neem altijd een koekenpan, een "braadpan" voor vlees of pastasaus mee en een grote kookpan en een steelpan.
De kleine pan die net zo groot is als de steelpan probeer ik thuis te laten, maar ieder jaar duikt die pan toch weer op als we in Frankrijk zijn.
Heeft mijn man die pan "voor de zekerheid" toch maar om het gasflesje in de dissel bak gezet.

Dik glas blijft langer heel maar...

Dik glas blijft langer heel inderdaad maar na een paar honderd kilometer hotsen botsen in het mandje is een klein tikje voldoende om het toch te laten knallen.
Die platte vergiet heb ik ook en die RVS theepot ook.
Van de action heb ik een setje schaaltjes met deksel dat volledig nestbaar is. De grootste schaal met deksel heeft de kleinere schaaltjes met deksel in zich.

Vera*

Vera*

05-06-2014 om 10:49

Mijn theeglas

heb ik zeker acht jaar en is nog nooit gesneuveld. Daarbij houden wij vooral van gemak(kelijk) en ga ik hem niet inrollen in een theedoek ofzo.

amk

amk

05-06-2014 om 10:58

campingbestek

is toch een kwestie van 3 euro bij de blokkert of de action? Wij hebben er de meest fantastische kleur roze voor, vind je altijd terug (ook op school!)

Voor mijzelf als ik alleen ga kamperen met mijn rugzak heb ik 2 sporken en een zakmes, en daar doe ik alles mee. Verder een laplandmok en een diep bord en dan nog een pan en een brander en dat is alles voor het eten.

Ik denk dan als ik het daar mee kan redden waarom zal ik dan als ik met een grote tent ga nog veel meer meenemen.

Ik heb overigens deze brander: http://www.bever.nl/optimus-brander-vega-1434c30001?id_colour=5806 die heel compact is en waar ik soms voor 6 personen op kook.

Soms 8 jaar soms nog geen jaar

Mijn vorige theeglas heeft het ook een jaar of 6 volgehouden maar pats op het asfalt weggetje maakte daar abrupt een eind aan. Deze was in Frankrijk gekocht en niet zo robuust, er waren al kleine scherfjes af boven het oor en nu was 1 flinke tik voldoende om twee helften over te hebben Ben nu weer op zoek naar iets robuust.

neteret mut

neteret mut

05-06-2014 om 11:27

thermosfles

is nou net 1 van de dingen die we nooit vergeten. Komt omdat we thuis een thermos volgooien met koffie om die onderweg te drinken. Stenen en rookglas bekers gaan mee voor thee, koffie en warme melk/ chocomelk. Staan in een bovenkastje van de caravan (hier en daar een koffiefilter ertussen steken of en schone vaatdoek). Gaat al jaren goed

op zomervakantie ook

Op zomervakantie had ik hem ook echt wel gemist, heet water mee voor oploskoffie en thee. Nu anderhalf uur rijden moest kunnen zonder koffiestop dacht ik.

vlinder72

vlinder72

05-06-2014 om 13:05

Herkenbaar

Ik heb ook altijd last van vakantiestress. Het inpakken is geen probleem. Ik ben altijd zo klaar. Ik pak alles voor ons zessen in. veel nemen wij niet mee want dat past toch niet in de auto. Kleding nemen wij beperkt mee. Dan maar wat vaker hetzelfde aan. Wij ontkomen toch niet aan de was doen. Bergschoenen gaan meestal wel mee en verder sandalen aan onderweg. Een tas met beddengoed proppen wij onder de stoelen. Boodschappen neem ik niet mee. Er zijn in Frankrijk genoeg supermarkten en tegenwoordig zijn die ook heel ruim open.

Maar daarna begint de stress. Ik wil de boel namelijk ook netjes achterlaten. Helaas denkt de rest van mijn gezin daar heel anders over ;-(

zinloze investering

=campingbestek
is toch een kwestie van 3 euro bij de blokkert of de action? Wij hebben er de meest fantastische kleur roze voor, vind je altijd terug (ook op school!)=

Ik heb één keer zo'n setje gekregen en een keer zo'n setje gekocht, binnen een jaar waren de messen ontdaan van hun handvat en de lepels werden scherp, niet zo lekker voor de toch al aangedane mondhoeken (van het stokbrood in Frankrijk).
Ik ben op zoek naar iets dat lang mee kan en dan niet een afgepast 4 persoons setje. Ik wil ook een vork hebben om in de sla te zetten.

Annie

Annie

11-06-2014 om 17:53

Appeltje eitje

Ik vind inpakken echt appeltje - eitje.
Man doet alles met stekkers en opladers (telefoon, camera's, ebook, etc) en zorgt dat auto is afgetankt, koffer er eventueel op etc.
Ik zorg dat alle kleding in de kast ligt. Dan pak ik een grote tas of koffer en pak pp 4-5 jurkjes, stapel shirts, stapel ondergoed, zwemgoed, badlaken, pyjama, iets warms, slippers etc. Gewoon de kast langs dus.
Daarna door naar badkamer waar ik die dingen pak die ik iedere dag gebruik (liefst wel nieuwe verpakking, niet aanwezig, dan komt het ook wel goed, tandpasta is overal te koop).
Daarna een tas handdoeken (badkamer/keuken) en eventueel (liever niet) beddengoed.
Daarna door naar supermarkt/HEMA voor een standaardrondje: zonnebrand, reisapotheek, tijdschriften, iets te spelen, kleurboeken, snoepgoed, drinken, boodschappen.
Soms doe ik daarna nog een laatste wasje ivm zomerkleding (we hebben geen kasten vol). Dat trekken we dan de volgende morgen aan.
Voor onderweg neem ik broodjes, mes, beleg, tomaatjes/komkommer, boter, sap, fris, hagelslag, jam, paar flessen water en wat hartig snoepgoed mee. Dat zijn dan meteen de eerste boodschappen. We smeren de broodjes ergens onderweg.

In totaal anderhalf uur werk (wel zorgen dat kleding schoon in kast ligt).

Daarna nog een uurtje met twee personen om huis netjes achter te laten. Opruimen, opruimen, opruimen en even met stofzuiger er door heen, lap door koelkast.

Wat mij ontzettend veel stress oplevert is drie weken van te voren beginnen.

Als ik zou kamperen zou ik zorgen dat alles bij elkaar staat en dat ik dingen speciaal voor kamperen heb. Dat kan je de kop niet kosten.

Annie

Annie

11-06-2014 om 18:01

Appeltje eitje

Ik vind inpakken echt appeltje - eitje.
Man doet alles met stekkers en opladers (telefoon, camera's, ebook, etc) en zorgt dat auto is afgetankt, koffer er eventueel op etc.
Ik zorg dat alle kleding in de kast ligt. Dan pak ik een grote tas of koffer en pak pp 4-5 jurkjes, stapel shirts, stapel ondergoed, zwemgoed, badlaken, pyjama, iets warms, slippers etc. Gewoon de kast langs dus.
Daarna door naar badkamer waar ik die dingen pak die ik iedere dag gebruik (liefst wel nieuwe verpakking, niet aanwezig, dan komt het ook wel goed, tandpasta is overal te koop).
Daarna een tas handdoeken (badkamer/keuken) en eventueel (liever niet) beddengoed.
Daarna door naar supermarkt/HEMA voor een standaardrondje: zonnebrand, reisapotheek, tijdschriften, iets te spelen, kleurboeken, snoepgoed, drinken, boodschappen.
Soms doe ik daarna nog een laatste wasje ivm zomerkleding (we hebben geen kasten vol). Dat trekken we dan de volgende morgen aan.
Voor onderweg neem ik broodjes, mes, beleg, tomaatjes/komkommer, boter, sap, fris, hagelslag, jam, paar flessen water en wat hartig snoepgoed mee. Dat zijn dan meteen de eerste boodschappen. We smeren de broodjes ergens onderweg.

In totaal anderhalf uur werk (wel zorgen dat kleding schoon in kast ligt).

Daarna nog een uurtje met twee personen om huis netjes achter te laten. Opruimen, opruimen, opruimen en even met stofzuiger er door heen, lap door koelkast.

Wat mij ontzettend veel stress oplevert is drie weken van te voren beginnen.

Als ik zou kamperen zou ik zorgen dat alles bij elkaar staat en dat ik dingen speciaal voor kamperen heb. Dat kan je de kop niet kosten.

Katniss

Katniss

11-06-2014 om 21:21

Thermosfles (o.t.)

Ik heb ooit wel eens een thermosfles gehad maar volgens mij heb ik die twee keer gebruikt. Mis hem nooit. Op vakantie neem ik meestal filters en een pak koffie mee (plus zoetjes en creamer), of de Senseo als ik nog plek heb in de auto.

Puck

Puck

12-06-2014 om 08:31

LiesK, campingbestek

Ik snap je helemaal met het campingbetek met felle kleurtjes en plastic handvaten. Ik vind dat ook een ramp: zwaar, handvaten laten los en er blijft water tussen handvat en metalen middenstuk staan na het afdrogen. Maar bij action heb je ook gewoon rvs-bestek voor heel weinig geld.

amk

amk

12-06-2014 om 10:02

maar Puk, Lies

wat doen jullie dan met dat bestek? Wij eten nu al zo'n jaar of 9 met dit bestek en scherp worden de lepels het niet, (die messen zijn uberhaubt nooit scherp geweest)
Maar ook wordt het geheel nog wel eens gebruikt om mee te spelen in de zandbak of iets wat daar voor door moet gaan. Maar losse handvatten etc hebben we nog niet gehad.

Bij Xenos hebben ze ook rvs bestek voor weinig.

Water in handvatten

Handvatten komt water tussen en in een vakantie met alleen maar regen droogt dat niet goed op. Bevestigingen laten los na een tijdje.
Van het gekregen setje waren de lepels als scherp aan de zijkanten en werden tijdens gebruik nog scherper. Ik vind het ondingen, ben op zoek naar degelijk RVS bestek, had vorig jaar een paar koffielepels bij de hema gescoord maar die kan je buigen, ook niet handig.

+ Brunette +

+ Brunette +

03-08-2014 om 19:26

Campingbestek

Ik heb al jaren van die driedelige setjes van lepel, vork en mes die je aan elkaar kunt klikken met een soort pinnetjes die op de lepel zitten. Honderd procent roestvrij staal dus geen handvaten die los kunnen raken. Neemt extra weinig plaats in. Aan de andere kant: als het niet op een gram of cm2 aan komt, waarom dan niet gewoon het thuisbestek meenemen?

Hier

Hier

16-08-2014 om 22:59

Niet met een lijst

Ik kampeer niet (als ik dat wel zou doen zou ik ervoor zorgen dat ik overal een kampeeruitvoering van heb en dat alles bij elkaar ligt) maar ik herken dit niet.
Ik zorg dat alles schoon in de kast ligt. Dan pak ik overal een stapeltje kleding wat je op die vakantie nodig hebt. Niet teveel want overal kun je wassen en als er iets is waar ik een hekel aan heb is het wassen van ongedragen maar inmiddels wel muf stinkende schone kleding). Dus bv alle korte broeken, stapel shirts, graai ondergoed, pyjama, slippers. En ik leg een setje klaar voor de reisdag.
Daarna door naar de badkamer. Daar pak ik de toilettas (meestal staat die wel kant en klaar) met die dingen die we iedere dag gebruiken: shampoo, lenzenvloeistof, gel, mascara, deo, scheer- en onthaarspul.

Daarna naar de zolder voor eventueel beddengoed (ik heb oud beddengoed voor vijf personen kant en klaar staan in een grote boodschappenshopper. Daar naast liggen de slaapzakken die eventueel ook mee gaan. En indien nodig grijp ik ook de boodschappentas met (oude) vakantiehanddoeken mee.

Daar ligt ook een EHBO etuitje dat aangevuld is met naaisetje, plakband, aansteker, minizeepje, etc. Komt iedere vakantie van pas!

Daarna naar de bergingkast waar zwemgoed, - speelgoed en badhanddoeken klaar liggen.

Eventueel grijp ik wat boodschappen mee uit de bergingkast.

Man doet alle Ipods, camera's, Ipad, telefoons, geld en paspoorten.
Kinderen pakken hun eigen speelgoed (spelletjes, voetbal).
Een van ons crosst naar supermarkt voor eten, zonnebrand, tijdschriften.

KLAAR VOOR VERTREK!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.