Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

alleen

alleen

25-05-2014 om 20:53

Op vakantie, en zo veel van te voren doen


Barvaux

Barvaux

17-08-2014 om 12:24

maar hier

"Daarna naar de zolder voor eventueel beddengoed (ik heb oud beddengoed voor vijf personen kant en klaar staan in een grote boodschappenshopper. Daar naast liggen de slaapzakken die eventueel ook mee gaan. En indien nodig grijp ik ook de boodschappentas met (oude) vakantiehanddoeken mee."

Ruikt al dat klaarstaande spul dan niet muf en ongewassen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-08-2014 om 13:55

Hahaha Barveaux

Dat ligt er maar net aan hoe vaak je op vakantie gaat?

Enne vraagje: ga jij je zomerkleren ook allemaal nog een keer door de wasmachine gooien voordat je ze weer aandoet na een lange winter? Hebben toch ook een half jaar in de kast gelegen?

Mijntje

Mijntje

17-08-2014 om 15:23

dingen vergeten

Ondanks mijn lijstje ben ik toch wat dingen vergeten. De 'kleding' had ik niet gespecificeerd, dus ik ik was vergeten:
-mijn sokken
-pyjama van zoon
-truien of vesten van zoon (we hebben er 1 gekocht, was wel nodig)
-pyjamabroek voor mij

heel dom

lennest

lennest

17-08-2014 om 17:46

De vacuümzakken

Heb ik uiteindelijk toch gekocht en vooraf uitgeprobeerd en dit jaar alles in die zakken gedaan, voor de eerste keer in m'n leven was er ruimte over in de auto! Ik heb ook geen tassen meegenomen voor kleding en zo, alles in de zak en zo de auto in. Een paar van die zakken die je op kunt rollen en een paar met een handpomp. Super. Ik heb er meteen een paar besteld voor de winterdekbedden en winterjassen. Verder dit jaar geen stress door gewoon extra opruim en inpaktijd in te roosteren, voor mij werkt het!

Barvaux

Barvaux

17-08-2014 om 21:31

Ginny

"Enne vraagje: ga jij je zomerkleren ook allemaal nog een keer door de wasmachine gooien voordat je ze weer aandoet na een lange winter? "

Dat vraag je aan mij? Hier zegt dat ze een hekel heeft aan ongedragen maar inmiddels wel muf stinkende schone kleding.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-08-2014 om 10:15

Ik denk dat dat anders ligt Barvaux

Op vakantie gebeurt het nogal eens dat gedragen en ongedragen kleding door elkaar in een koffer raakt. Waardoor eigenlijk niks meer echt schoon is. Dat kan leiden tot het gevoel dat alles vies en muf is.

Dit jaar was het niet zo'n probleem omdat het echt mooi weer was. Maar normaalgesproken weet ik, zeker bij de kleren van de kinderen en zeker bij een kampeervakantie, na de vakantie vaak echt niet meer wat ze wel en wat ze niet aangehad hebben. Met als gevolg dat dan alles maar in de wasmachine gaat. Denk dus dat ik wel begrijp wat Hier bedoelt.

Ook vooraf

Ik stop vooraf in iedere kledingtas een plastic tas voor de was. Kan helpen. Soms is het evengoed raadzaam om toch maar alles te wassen.

Weer laat ingepakt

Ik heb dit jaar voor onze vakantie naar Frankrijk weer laat ingepakt (waar ik over vertel in #38 en 40) Nu wel een paar dagen voor vertrek begonnen maar geen weken. Zondag 20 juli gingen we op pad en vanaf maandag 14 juli ben ik gaan opletten met de was, dat het favoriete rode shirt van zoon schoonbleef. Alleen nog makkelijk te wassen dingen aan voor de kinderen. Die middag heb ik ook de vakantie boodschappen gedaan en klaar gezet in een krat. Dinsdag en woensdag huisgepoetst en donderdag had man zijneerste vrije dag en zijn we echt begonnen.
Slaapzakken van zolder om even te luchten, vouwwagen gehaald en keuken inventaris afgewassen, op iedere kamer een tas om kleren in te pakken.
Vanwege de regen die verwacht werd zaterdag heel vroeg opgestaan om de wagen open te klappen om de bedden in te pakken en wat kleine spullen die altijd onder de bedden liggen.
Een relaxte zaterdag gehad met alleen nog kledingtassen in te pakken en de keuken van de vouwwage . Zoals altijd met mijn krukje gaan zitten en niks vergeten.
Rond 22.00 naar bed omdat we vroeg op wilden zondag. Alles stond klaar, zondag nog de tassen kleding in de auto en de koelkast vullen en we konden vertrekken.

Maakt mijn man mij rond 02.30 uur wakker, hij lag maar te draaien, hij had de kussensnket voorbij zien komen met inpakken. Die hebben we nog even gepakt en ook in de auto gepropt.
Enige foutje dit keer. Heerlijk relaxed ingepakt het beviel uitstekend.

Barvaux

Barvaux

19-08-2014 om 07:53

Hier

Wij hebben zo'n opvouwbare spiraalwasmand, alles wat droog is gaat daar in dus dat probleem hebben wij niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-08-2014 om 11:33

Hoe bedoel je Barvaux?

Doe je daar de was in? Of de kleren die al een keer gedragen zijn, maar nog best kunnen?
Dat laatste is namelijk bij ons het probleem, zeker als de verblijfsruimte wat krap is.

Barvaux

Barvaux

19-08-2014 om 11:44

de was

Kleren die nog een keer kunnen (of nog een keer op vakantie) gaan op een wasrek, kunnen ze een beetje droog worden 's nachts. We hebben er dit jaar speciaal eentje voor gekocht omdat die er niet was in de stacaravan de tweede week. Kleding die niet meer kan gaat in die opvouwbare stoffen wasmand. Als we naar huis gaan proppen we al die vieze kleding (als die niet gewassen is) in een lege weekendtas, vaak al gesorteerd zodat we thuis niet nog eens door die was heen moeten voor die de machine in gaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.