Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Overtocht calais-dover?

Onze kinderen willen graag eens naar Engeland en daarom hadden we bedacht naar Noord Frankrijk te gaan in de meivakantie en dan 1 dag (of eventueel 2, dus inclusief overnachting) met de boot als voetpassagier naar Dover te gaan.
Moet je persé reserveren of is er altijd wel ruimte? Zijn de prijzen misschien veel hoger als je wacht met reserveren?
En, is Dover leuk voor een dagje, heb je dan Engeland-gevoel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Neeeee

waarom ga je dan naar Noord Frankrijk en niet naar Engeland?? Engeland is erg leuk, maar ik denk dat je met een dagje Dover toch een beetje de boot mist! Het is gewoon bij lange na niet het mooiste plaatsje in Zuid-Engeland.
Als voetpassagier kun je volgens mij meestal nog wel terecht, en is het ook niet zo duur (even googlen op cheap ferries en je krijgt wel wat resultaat)
Volgens mij is een dagje ook wel wat kort, ik zou dan zeker wel overnachten (een leuke B&B met english breakfast!)
Bovendien met de huidige koers van het pond is engeland ook lekker goedkoop!
veel plezier

Tinus_p

Tinus_p

20-01-2009 om 23:11

Heu

Als je kinderen zo graag naar Engeland willen, doe dan een stedentrip London. Desnoods een 1-daagse reis met Easyjet.

Rinkie

Rinkie

21-01-2009 om 20:57 Topicstarter

Nog 's nadenken

We denken er nog 's over na...
Probleem (nou ja) is dat we 4 kinderen hebben, dus een overtocht, vliegreis of iets dergelijks loopt snel in de papieren.
Daarom dachten we een paar dagen op een camping in Noord Frankrijk en dan een dagje Engeland.
B&B - goedkoopste optie die ik kon vinden voor 6 personen was 85 pond, lijkt me op zich reeel.
Camping N-Fr voor 5 dagen was 150 euro.
Vandaar onze keuze.

Eerlijk vergelijken

Je zou ook naar een camping in engeland kunnen zoeken. Een B&B vergelijken met een camping is natuurlijk niet fair. De meeste B&B's zijn gewoon vergelijkbaar met hotelkamers. Bovendien zit er ontbijt bij. 85 pond voor 6 personen vind ik overigens echt een KOOPJE!!!!!
Ik denk dat je bij een camping op dezelfde prijs uitkomt als in N-Fr.

Misschien nu niet doen en een keer overwegen om met de autop over te gaan en in engeland te kamperen. een overtocht met auto en 4 personen kan al vanaf 70 euro volgens mij.
succes!!!!

Rinkie

Rinkie

23-01-2009 om 20:13 Topicstarter

Kroet

Inderdaad, we schuiven het nog een jaartje op. We hebben al zomervakantie geboekt en wilden nu nog iets leuks (en niet te duur) voor de meivakantie. Vandaar dat ik bijv. 5 nachten keer 85 euro best veel geld vond.
Bedankt voor 't meedenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.