Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eefje

Eefje

12-10-2009 om 10:39

Skiën met kerst?

Ik zou na 10 jaar dolgraag weer eens skieën, en onze kinderen er kennis mee laten maken. Ik zie alleen erg op tegen het skieën in de voorjaarsvakantie (druk!) en bovendien ga ik graag carnaval vieren. Nu vroeg ik me af of het ook leuk is rond kerst. Het zal ws kouder zijn, maar hopelijk minder druk? Ook hoopte ik dat we misschien wat dichter bij huis kunnen blijven dan, bijv. Duitsland. Wie heeft ervaring?
Eefje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

12-10-2009 om 10:47

Geweest

Wij zijn vorig jaar in Zwitserland gaan skiën in de kerstvakantie (net na Kerst tot na Nieuwjaar). Het was hoog op de berg wel wit, maar in het vakantiepark begon het op oudjaarsdag pas te sneeuwen. Dat geeft wel een heel speciaal wintergevoel.

Ik weet niet hoe het zit met de sneeuwverwachtingen in Duitsland zo vroeg in het seizoen. Maar ik neem aan dat je met een hogere plaats meer kans hebt op sneeuw en dat dat in een vroegere periode nog sterker geldt.

Overigens was het daar ook vol, hoewel het een niet zo drukke plek was.

groet, Mamvantwee

angel3

angel3

12-10-2009 om 11:48

Dubbel

ik ben er dubbel in.... het is koud, en snel donker. Kerst op zich is een knusse tijd maar ik vind bij wintersport toch ook altijd een beetje buitenleven horen, dus op terrasje e.d
Al enige jaren ligt er met Kerst zeer weinig sneeuw. maar dat is elk jaar weer afwachten.
Wij gaan dit jaar voor het eerst in de voorjaarsvakantie. Ik ben erg benieuwd qua drukte.
Als ik jouw was zou ik wel o rijk kiezen. Beetje bij Duitsland in de buurt is het niet al te ver rijden. En dan zo hoog mogelijk inderdaad...

flora B

flora B

12-10-2009 om 12:47

Vorig jaar...

lag er juist heel erg veel sneeuw, in Oostenrijk, we gaan nu 5 jaar met kerst, en i.d.d erg afwachten met de hoeveelheid sneeuw.. vorig jaar lag er juist met kerst meer dan in januari. De drukte op de piste is met kerst minder dan met oud en nieuw, maar ik vind het nog steeds druk.
5 jaar geleden zijn we met kerst in de Allgau geweest, tot kerst niets geen sneeuw in het dal, maar in de kerstnacht is er wel een halve meter gevallen (we konden de auto niet meer terug vinden), zo gaaf wakker worden op 1e kerstdag! Alleen de omstandigheden voor het skieen werd minder, zo'n hevige sneeuwval dat je geen hand voor ogen zag, dat was onze eerste kennismaking met wintersport.Andere jaren lag er niets of nauwelijks iets in het dal, wel op de piste (kunstsneeuw) maar vorig jaar was alles ook heerlijk wit!

reina

reina

12-10-2009 om 12:52

Prima

Ik kan zelf niet skieén etc, dus wij gaan niet op wintersport, maar ik ben 2 x meegeweest met vrienden die een groep van hun vrienden uitgenodigd had (naar Oostenrijk). Beide keren in de Kerstvakantie. We hebben beide keren veel sneeuw gehad (de eerste keer heel veel zelfs) en ik vind juist dat winterse helemaal passen in de kerstvakantie (in de voorjaarsvakantie zie ik veel liever voorjaarsweer! ).

joos

joos

12-10-2009 om 15:23

Bevalt ons goed!

Wij gaan dit jaar voor de 4e keer met kerst skien. Het bevalt ons echt heel goed. Wij gaan altijd de vrijdagavond voor kerst weg en komen de zaterdag/zondag er na terug. De dagen tot aan kerst is het dan heerlijk rustig op de pistes. Wij hebben wel eens gedacht dat een piste dicht was, omdat we de enigen waren die daar aan het skien waren! Pas op 2e kerstdag wordt het drukker. In het gebied waar wij skien (Oostenrijk, Katschberg/Aineck) betekent dit dat we dan soms 5 minuten moeten wachten bij de lift. Voor kerst kunnen we dus altijd zo doorskien. De kinderen hebben de eerste dagen vrijwel priveles, of met max. 4 kinderen in een klasje. Vanaf 2e Kerstdag een stuk of 8. Wij zijn dus erg positief.

Liever in de lente

Ik ski al jaren op verschillende tijden in het jaar. De meeste beginners vinden het in mijn ervaring leuker om in de lente te leren skien omdat het dan warmer is en het vallen minder erg is.

Skien met kerst is natuurlijk wel om andere reden die hierboven beschreven staan heel leuk. Wel snel reserveren hoor!

Mariel

Eefje

Eefje

12-10-2009 om 21:38

Bedankt

Bedankt voor de tips, we gaan verder kijken naar de mogelijkheden!
groetjes Eefje

Hillary

Hillary

13-10-2009 om 11:22

Ook goed

We gaan dit jaar voor de vierde keer in de eerste week van de kerstvakantie. Toen de kinderen nog niet leerplichtig waren gingen we nog een week eerder of de eerste week direct na de schoolvakantie. Ons bevalt het ook prima. Koud hebben we het zelden er zitten zelfs altijd wel wat dagen tussen dat je tussen de middag op het terras kunt eten. Sneeuw hebben we altijd gehad, hoewel dat soms wel heel spannend is en we ook wel eens alleen maar een wit streepje op een verder groene berg hadden. Inderdaad wordt het pas vanaf tweede kerstdag druk, ik denk dat voor de Duitsers de kerstvakantie pas vanaf 24 december begint. Dit jaar is het dus voor ons heel gunstig omdat kerst op vrijdag en zaterdag is, kun je een hele week redelijk rustig skien.

H

H

15-10-2009 om 15:56

Elk jaar

Wij gaan ieder jaar de hele kerstvakantie skien.
Erg koud, valt reuze mee alleen vorig jaar was het ineens -15. Wij gaan wel altijd naar Oostenrijk, ieder jaar ligt er wel sneeuw, het ene jaar wat meer dan het andere, ik betwijfel wel of dat in Duitsland ook zo is. Hoe hoger hoe beter meestal.
Erg druk is het nooit, geen wachttijden voor de lift, helemaal niets, zalig!
Al met al een aanrader!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.