Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stacaravan aanschaffen, waar op letten?

Hallo, wij willen een stacaravan gaan kopen om lekker weekendjes/weekjes in door te gaan brengen. Wie weet waar we allemaal op moeten letten?

Groetjes
Yffie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bennikki

Bennikki

01-10-2009 om 16:59

Vooral op de camping letten

Dat is tenminste onze ervaring. Wij kochten een oude stacaravan op een nette, grote, goed onderhouden camping met veel kinderactiviteiten. We knapten hem heel mooi en gezellig op. Het was een lust voor het oog. Toen bleek:
1. Dat het schietterrein nabij de camping heel wat vaker werd gebruikt dan was verteld;
2. Dat de lommerijke boompracht(eikenbomen) om ons heen heel veel bladoverlast gaf, die we geacht werden op te ruimen of anders.. (nogal fanatieke beheerder)
3. Dat onze kinderen geen gebruik maakten van de activiteiten;
4. Dat er nogal een verschil was in opvoedmethodes van ons en de meeste andere campinggasten (" Wesley, als je nu niet komt ruk ik je kop eraf!" )
5. Dat onze dochter nauwelijks zonder kleurscheuren naar het supermarktje kon komen en in elk geval haar zakgeld onderweg kwijtraakte aan groepjes leeftijdsgenoten;
6. Dat we de caravan niet meer mochten doorverkopen omdat hij meer dan 20 jaar oud was (was ons bij koop niet verteld)

Oooh Yffie, sorry, jij hebt vast allemaal leuke plannen en dan kom ik met deze klaagzang, maar ik moest het even kwijt. Grrrrrrr. Andere campings zijn vast veeeeel leuker. Maar ik wil je adviseren erg te letten op de sfeer en te vragen naar de toekomstplannen van de campingeigenaar. Ga je nieuw kopen, of tweedehands? In het laatste geval moet je de caravan laten keuren (Focwa geloof ik) Heb je al een camping op het oog? Ben heel benieuwd, enne, succes!

Bennikki

Camping op zoover opzoeken

Ook al zijn de ervaringen van Bennikki niet zo geweldig, je kunt er wel veel van leren

Kijk ook of er extra kosten zitten buiten het jaarlijks stageld.

En natuurlijk ook of je aankoop geen waaibomenhout is..... Draai vooral kranen open, trek toiletten door, kijk of er geen lekkageplekken langs muren of plafonds zijn. Kijk ook naar de stand van de zon op je toekomstige plek. Veel mos geeft schaduw aan bv.

sw23

sw23

01-10-2009 om 21:57

Toekomst

wij hebben een paar jaar met de gedachte gelopen om een stacaravan te kopen. Vorig jaar waren we er eigenlijk uit: we zouden het doen. Helaas bleek toen dat de eigenaar van de camping had besloten dat er huisjes gebouwd werden. Hier is in de 2 jaar er voor nooit over gesproken. Vraag dus goed na of de eigenaar plannen heeft voor de toekomst.
Wij hebben nu overigens gekozen voor een toercaravan, die we op een seizoensplaats gaan neerzetten.

May

May

03-10-2009 om 10:30

Laten keuren

Wij hebben onze stacaravan laten keuren, ik weet zo niet waar, maar dat kan ik voor je navragen. De kachel, het gas, alles is nu veilig.... En ik kan je zeggen: wij hebben een stacaravan aan zee en het is echt heerlijk om op vrijdagavond lekker weg te gaan!

Idd...

de toekomst.
Mag je caravan blijven staan of moet hij weg.
Zijn er nog andere kostehn aan verbonden?
Wij hebben een paar jaar geleden ook gezocht maar het toen toch niet gedaan omdat we bijna nergens langer dan 3 jaar mochten blijven staan, en dan wordt het een duur grapje.

Yffie

Yffie

03-10-2009 om 17:33 Topicstarter

Ok...

heel goede tips , waar ik echt wat aan heb! Bedankt!

Nog even een vraagje over het keuren: Moet ik de caravan voor de koop of na de koop laten keuren?

Heeft iemand nog tips over de verzekering van een stacaravan? Is dit nodig/verplicht?

Vera*

Vera*

03-10-2009 om 19:03

Ander idee

wat je ook kunt doen is een toercaravan kopen en deze op een jaar- of seizoensplaats neerzetten. Als de camping niet bevalt neem je de keer er op een andere.

May

May

04-10-2009 om 12:10

Voor de koop

Wij hebben de caravan voor de koop laten keuren en gezegd dat we de koop alleen zouden laten doorgaan als er geen grote gebreken aan het licht zouden komen... Er waren wat kleine dingen en daar heeft de verkoper ook de helft van betaald...

Wij hebben onze stacaravan niet verzekerd omdat deze al behoorlijk oud is. Bij een nieuwe zou ik het zeker wel doen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.