Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-10-2009 om 22:18
Ik ben eens benieuwd of er iemand hier weet wat je rechten zijn en/of plichten zijn in het volgende geval. Wij hadden via een site een hotel geboekt voor 2 nachten. Op de dag van vertrek hoorden we dat de reservering niet door kon gaan omdat er geen kamers meer waren. Vervolgens heel snel iets anders uitgezocht. Via de bemiddelings-organisatie laten bellen naar het hotel (via internet was te kort van te voren voor een definitieve bevestiging)en gevraagd of het mogelijk was om 2 kamers naast of bij elkaar in de buurt, niet roken en extra bed erbij. Dit kon dus zijn wij vertrokken. Aangekomen in het hotel bleken wij kamers te krijgen op de allerbovenste roken-verdieping. De kamers stonken echt verschrikkelijk! Raam open helpt daar niet meer tegen en bovendien lag het aan een enorm drukke weg in het centrum met treinen/bussen, schreeuwende dronken mensen enz. Omdat het al wat later op de dag was hebben wij de kamer voor 1 nacht geaccepteerd met de belofte dat we de volgende dag naar niet-roken kamers zouden kunnen. De volgende dag bleek dit niet te kunnen en werden we ook min of meer voor leugenaars uitgemaakt dat dit ons toegezegd zou zijn. Wij hebben toen aangeboden de ene nacht te betalen en te vertrekken want we wilden zeker niet nog een nacht in deze kamers blijven. Ze wilden ons toen dwingen om 2 nachten te betalen. De manager werd er nog bijgehaald (waar we nog ongeveer een half uur op moesten wachten) en er werd met de politie gedreigd als we weg zouden gaan We voelden ons net een stel criminelen! Daar stonden we dan met 3 kleine kinderen.. Uiteindelijk hebben we na tussenkomst van de site waar wij de boeking gedaan hadden voor elkaar gekregen dat we de nacht die we er geslapen hadden konden betalen en zijn we opgelucht weggereden. Maar het zit me allemaal echt helemaal niet lekker (vandaar ook dit lange verhaal). Want wat zijn nou eigenlijk je recht of plichten in dit geval? Moet je maar alles accepteren? Kunnen ze je bij wijze van spreken in een bezemkast laten overnachten en zeggen: je hebt toch geboekt? Overigens hebben wij nergens iets hoeven tekenen en is de boeking telefonisch afgehandeld. Wat zouden jullie gedaan hebben in zo'n geval? Daar ben ik wel benieuwd naar. Achteraf had ik eigenlijk wel gewoon weg willen gaan maar ze lieten ons niet die ene nacht betalen en dus hadden we dan helemaal zonder te betalen weg moeten gaan (en dan zouden ze de politie inschakelen zeiden ze). Bovendien was dat ook niet onze opzet.
Nou ja, sorry, erg lang verhaal geworden... ik ben benieuwd wat julie hiervan vinden.
groetjes Malou
24-10-2009 om 22:19
Verkeerde rubriek?
Ehh, dit hoort waarschijnlijk in een andere rubriek thuis. Kan het bericht verplaatst worden naar bv het nieuwe huishouden of vakantietijd?
27-10-2009 om 16:31
Ik zou...
je klacht per brief nogmaals neerleggen bij de tussenpersoon waar jij geboekt hebt. En je ongenoegen flink uiten.
Je kunt er verder niet zoveel meer mee denk ik, ze hebben je flink voor het blok gezet en je zult nooit meer in het hotel komen. Vanwege de enorme gastvrijheid en de klantvriendelijkheid (NOT) zou ik zeker ook even even een recensie op zoover.nl neerzetten.
Of je tussenpersoon nog met iets meer dan een excuus over de brug komt, ik denk het niet. Je hebt er weer van geleerd Zoiets overkomt je de volgende keer niet meer?
Groet, Moppeke
28-10-2009 om 22:22
Ik hoop het niet...
Hoi Moppeke,
Bedankt voor je reactie! Ik hoop maar dat het me niet meer overkomt want ik vraag me af of je er echt wat aan kunt doen als zoiets je weer overkomt.
Daarom ben ik ook benieuwd of je verplicht bent een kamer te accepteren. Ik kan nergens regels hierover vinden. Maar zo bont als ze het in dit hotel gemaakt hebben zullen we het waarschijnlijk niet meer treffen.
Ik heb trouwens inderdaad een aantal recenties op internet gezet.
gr. Malou