Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Teststress voor de vakantie


Tango

Tango

02-07-2021 om 15:41 Topicstarter

Coreopsis schreef op 02-07-2021 om 07:13:

@tango: je kunt gewoon online een afspraak maken zónder DigiD. Je hoeft alleen naam-geboortedatum-telefoon-email door te geven. Uitslag krijg je per mail....
Ik heb zojuist een afspraak voor kind gemaakt. Er zijn vanochtend vroeg locaties bij gekomen. De lichtgrijze zijn inderdaad al vol denk ik.

Ja, klopt, ik heb het nu ook zo gedaan. Zoon zijn digid kwam vandaag binnen en nadat ik dat had geactiveerd (zoon was niet thuis, maar ik had gelukkig alle gegevens genoteerd) dacht ik, ik ga eerst even online kijken voordat ik ga bellen. Inderdaad nu volop plek en ook voor sneltesten. Voor Frankrijk kan je deze ook gebruiken dus nu worden we vrijdagmiddag getest en vertrekken dus zaterdag. Helemaal goed, ik ben (bijna) blij. Zoon niet overigens want die wil absoluut niet getest worden...

Tango

Tango

02-07-2021 om 16:05 Topicstarter

Ik neem trouwens aan dat ik de uitslag van de test kan uploaden op de Coronacheck-app. Want dat stond er nu niet echt duidelijk. 

En dat digid voor zoon kwam alsnog precies op tijd want ik lees dat hij ook een vaccinatie-afspraak mag inplannen. Wat zal hij blij zijn (niet dus, want hij wil niet getest worden maar liever gevaccineerd en dat lukt dus niet voor de vakantie).

Hoe vervelend ook, dat het zo zou gaan wisten we natuurlijk wel. Kan je zoon niet een Janssen vaccinatie inplannen voor de vakantie? Heb je gebeld naar de GGD? Mijn zoon kon de volgende dag al terecht, als hij haast had, moest dan alleen iets verder weg. 

Een vaccinatie-afspraak maken kan ook zonder digid. Als je belt, kun je vaak eerder terecht.

wil40 schreef op 02-07-2021 om 16:11:

Hoe vervelend ook, dat het zo zou gaan wisten we natuurlijk wel. Kan je zoon niet een Janssen vaccinatie inplannen voor de vakantie? Heb je gebeld naar de GGD? Mijn zoon kon de volgende dag al terecht, als hij haast had, moest dan alleen iets verder weg.

Janssen mag alleen als je achttien jaar of ouder bent. De achtienminners krijgen allemaal phizer.

Tango

Tango

02-07-2021 om 19:17 Topicstarter

wil40 schreef op 02-07-2021 om 16:11:

Hoe vervelend ook, dat het zo zou gaan wisten we natuurlijk wel. Kan je zoon niet een Janssen vaccinatie inplannen voor de vakantie? Heb je gebeld naar de GGD? Mijn zoon kon de volgende dag al terecht, als hij haast had, moest dan alleen iets verder weg.

Dat zijn echt uitzonderingen hoor. Dochter had hier ook gebeld voor Janssen. Kon pas een week later terecht. Dan was ze op vakantie. Ze krijgt hem nu als ze terug is. Zij wil snel gevaccineerd zijn zodat ze weer kan uitgaan etc. 

Zoon krijgt, naar ik lees, geen Janssen. Dus nu snel een vaccinatie-afspraak maken is zinloos. Al helemaal omdat we naar Frankrijk gaan en je voor dat land al 2 weken volledig gevaccineerd moet zijn. Dan was hij er met Janssen dus ook niet. 

Oké, dan zit er inderdaad niets anders op dan testen. 

https://www.nu.nl/coronavirus/6145183/frankrijk-verplicht-vanaf-1-augustus-coronacertificaat-in-alle-openbare-ruimtes.html
Dit gezien, Tango? Misschien zijn jullie tegen die tijd weer terug, maar ik zou zelf gillend gek worden van die steeds wijzigende regels. Te veel vakantiestress.

OmaVan2 schreef op 12-07-2021 om 21:04:

https://www.nu.nl/coronavirus/6145183/frankrijk-verplicht-vanaf-1-augustus-coronacertificaat-in-alle-openbare-ruimtes.html
Dit gezien, Tango? Misschien zijn jullie tegen die tijd weer terug, maar ik zou zelf gillend gek worden van die steeds wijzigende regels. Te veel vakantiestress.

Ik zou prima op vakantie kunnen met de regels van Frankrijk. Wij zijn als ouders gevaccineerd. De kinderen (logisch) nog niet volledig. Wij kunnen als ouders boodschappen doen, eten afhalen en verder is er meer dan genoeg te doen in de buitenlucht. 

In frankrijk is het tenminste duidelijk wat er gaat gebeuren. Wij willen naar italie (huis gehuurd in toscane, zonder directe buren en een eigen zwembad). Blijft italie open? Tot een week of twee geleden was er niets aan de hand maar nu is alles onzeker. De Italianen wijzigen tot nu toe niks maar de Nederlandse berichtgeving is zo hysterisch.

Maar is een internationale QR-code in de Coronacheck-app dan hetzelfde als een Coronapaspoort? Ik ben 1x gevaccineerd maar heb wel een internationale QR-code, nog geen nationale. Zoon idem dito. Geldt dit dan in Frankrijk als bewijs van vaccinatie ookal zijn we nog niet volledig gevaccineerd?

Luna74 schreef op 13-07-2021 om 09:38:

Maar is een internationale QR-code in de Coronacheck-app dan hetzelfde als een Coronapaspoort? Ik ben 1x gevaccineerd maar heb wel een internationale QR-code, nog geen nationale. Zoon idem dito. Geldt dit dan in Frankrijk als bewijs van vaccinatie ookal zijn we nog niet volledig gevaccineerd?

Nee, je krijgt wel een internationale qr code maar daarin staan de vaccinatie data. In frankrijk is die pas geldig 2 weken na de tweede vaccinatie. 

Ah, helder, dankjewel!
Ik zie dat we Duitsland en Oostenrijk wel in mogen met wat we nu hebben. Kijken of dat dit weekend nog zo is, dan gaan we daar wel heen...

Tango

Tango

14-07-2021 om 11:52 Topicstarter

OmaVan2 schreef op 12-07-2021 om 21:04:

https://www.nu.nl/coronavirus/6145183/frankrijk-verplicht-vanaf-1-augustus-coronacertificaat-in-alle-openbare-ruimtes.html
Dit gezien, Tango? Misschien zijn jullie tegen die tijd weer terug, maar ik zou zelf gillend gek worden van die steeds wijzigende regels. Te veel vakantiestress.

Ja we zagen het. Gelukkig zijn we voor die tijd alweer terug. En las vanmorgen dat het voor jongeren alweer is teruggedraaid. 

Maar inderdaad, zou niet echt ideaal zijn voor een vakantie. Nergens uit eten kunnen etc. 

Wij zijn gisteren naar Duitsland gereden en vandaag naar Oostenrijk. In het hotel in Duitsland werd om 1 van de 3 g's gevraagd (gevaccineerd, getest of genezen) maar verder nergens enig probleem. Niet bij de grens, niet in een winkel, niet bij een restaurant. Wij zijn als ouders volledig gevaccineerd, kinderen hebben de eerste drie weken geleden gekregen. We zijn allemaal negatief getest (op tijd geregeld, zowel een pcr als een antigeen want je weet maar nooit of de regels wijzigen) dus we gingen echt zonder zorgen op pad. Ik vond het wel bijzonder dat er meerdere mensen waren die vrijdagochtend in de rij stonden voor de test (die zoals verwacht heel lang was - en de afspraak van 0730 lukte pas om 0800) naar voren liepen, totaal in de stress want 'ik moet nu want ik moet naar Schiphol' . Als je nog moet gaan, regel je test op tijd. Het is chaos. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.