Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

cecile_s

cecile_s

16-01-2009 om 23:09

Tips pyreneeen (franse en spaanse kant)?

We zitten eraan te denken om in de zomer naar de Pyreneeen te gaan, Franse of Spaanse kant.
We willen in een huisje/appartement of hotel. Liefst met zwembad erbij (of in het vakantiepark).
Wie heeft tips voor huisjes/appartementen/hotels EN voor welke omgeving leuk is?
We gaan met kinderen van dan 9 en 7 en zijn geen wandelaars, maar wel sportief en willen waarschijnlijk wel een paar (niet al te lange) wandelingen maken. Maar horen graag ook tips voor leuke dorpjes, uitstapjes (bijv. naar waterval of andere mooie natuur), sportieve activiteiten etc.
Ik hoop op tips voor zowel Franse als Spaanse kant.

Dank je wel.
Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ons favoriete plekje

Wij gaan al jaren naar dezelfde camping in Spanje. Wij hebben onze eigen klapcaravan, maar je kan daar ook huisjes huren. Er is veel moois in de buurt. Een prachtige waterval waar je heerlijk kan zwemmen (koud!!!) Mooie kastelen/ruïnes, mooie omgeving enz. Kijk even op de site: http://www.hotelcampingbellavista.com/ingles/home/inicio.html
Groet Suus

Saartje

Saartje

18-01-2009 om 19:06

Vraag suusmaria

Hoi Suus

Wij zijn ons ook aan het orienteren op de spaanse pyreneeen. Is de camping ook geschikt voor tieners. Disco is niet nodig leeftijdgenoten wel.

groet

Saar

Hoi saar

Om eerlijk te zeggen...mwah...niet veel te doen voor jongelui. Het is een hele rustige camping. Mijn kinderen hebben niet zo'n behoefte aan anderen (ze zijn 10 en 14) Er is een camping een klein stukje verderop waar het wel wat drukker is. Kijk eens hier:
http://www.lagobarasona.com/holandes/index.html
Volgens mij zitten daar meer jongeren,maar de camping is voller en meer zon-plekken. Groet Suus

Tinus_p

Tinus_p

19-01-2009 om 12:56

Waarom pyreneeën?

Cecile:
"We gaan met kinderen van dan 9 en 7 en zijn geen wandelaars, maar wel sportief en willen waarschijnlijk wel een paar (niet al te lange) wandelingen maken. Maar horen graag ook tips voor leuke dorpjes, uitstapjes (bijv. naar waterval of andere mooie natuur), sportieve activiteiten etc."
Waarom dan de Pyreneeen?
Nou is het letterlijk een generatie geleden dat ik er zelf was, maar je gaat daarnaartoe om te wandelen, te bergbeklimmen, en/of voor de speciale natuur (gierenkijken bv, na die wandeling dan). De voorzieningen en de infrastructuur zijn, zeker aan de Spaanse kant, niet bijzonder goed.

Euh tinus

Je bent dus errug lang geleden in de Spaanse Pyreneëen geweest, maar de wegen zijn prima!! En wij zijn helemaal geen sportieve types, maar kunnen zeker wel genieten van mooie natuur en af en toe niet te gevaarlijke/vermoeiende wandelingen, de keuze is groot genoeg!! Suus

reina

reina

19-01-2009 om 16:54

Pyreneeën, tinus

Ik kán helemaal niet ver wandelen, maar ben een paar keer in de Pyreneeën geweest (de eerste keer 16 jaar geleden) en vond het er prachtig, juist omdat het overal rondom al mooi is kun je ook genieten als je niet kunt klimmen! En de Spaanse kant vind ik mooier dan de Franse, ongerepter, ruiger.

Lietje

Lietje

20-01-2009 om 13:59

Mooi

De Pyreneeen zijn heel mooi. Inderdaad is de Spaanse kant ruiger/droger. Wij zijn ooit op deze camping geweest: www.lacsaintgeorges.com/. Een heel kleinschalige franse camping met een aantal chalets, zwembad, tennis. Je zit een stukje boven de Pyreneeen, maar bij mooi weer zijn ze duidelijk te zien. Er is van alles te doen, grotten (Betharram), opgravingen, ook Lourdes is (ook voor niet gelovigen) toch wel interessant. En met een half uur rijden zit je zo wel in de bergen.
Lietje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.