Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantie in mei

hoi
wij hebben net onze zomervakantie geboekt, eind augustus naar zuidfrankrijk omdat we laat vakantie hebben heerlijk net buiten het seizoen. maar het duurt wel lang voor we vakantie hebben natuurlijk.

nu is de mei vakantie eind april - begin mei, gedurende twee weken. Ideaal om dan op vakantie te gaan maar het budget is beperkt.

Een huisje in zuid frankrijk is dan erg goedkoop (30 euro per nacht), de leaseauto rijdt gratis, maar is het dan wel fijn om daar heen te gaan?
wie heeft er al voor de meivakantie geboekt, en zo ja waar heen? is er iemand met ervaring eind april in zuid frankrijk, doen of niet doen?

Gruffalo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

06-02-2009 om 09:43

Gruffalo

Wat willen julie? Als je een zonvakantie wilt, met veel zwemmen, luieren in de zon etc kan een meivakantie in Z-Frankrijk vies tegenvallen. Als je erop uit wilt trekken, dorpjes bezoeken, over markten slenteren etc is het juist heerlijk, want het is nog lekker rustig. Als je op weeronline kijkt kun je zien dat het weer rond die tijd van het jaar heel verschillend kan zijn. Zelf ga ik, als ik zon wil, liever naar Griekenland, daar is het in mei nog heerlijk rustig, maar al wel heerlijk weer (over het algemeen), het zelfde geldt voor Toscane (kan ook met de auto). Luxe trouwens, weer 2 weken meivakantie, hier anderhalve week.

Katy41

Katy41

07-02-2009 om 16:05

Algarve

Wij gaan naar Zuid-Portugal. Hebben dat al eerder gedaan in de meivakantie en dat is goed bevallen. Prachtig weer gehad en overal ruimte genoeg.

Nivea

Nivea

07-02-2009 om 16:08

Weer valt tegen

Het weer valt tegen eind april, begin mei. Tenminste als je aan het zwembad wilt liggen. In zuidelijke landen zijn de zwembaden meestal niet verwarmd (hoeft ook niet in de zomer). Ook kan het tot half mei nog flink regenen in bv Griekenland. Portugal vond ik eind mei nog te koud. De echte toeristendorpjes zijn nog echt uitgestorven.

Toscane en Zuid-Frankrijk (bij St. Tropez) lijkt me dan leuker. Lekker T-shirt weer, mooie dorpjes, etc.

gruffalo

gruffalo

07-02-2009 om 16:25 Topicstarter

Weer

hoi

als ik het zo lees moet je dus gewoon geluk hebben met het weer (net als in nederland)! ik zit een beetje campings te bekijken, er zijn er ook een paar met een verwarmd zwembad. Als het dan zo'n 20 graden is, kun je iig nog een beetje zwemmen.

Een andere keuze is om het toch wat zuidelijker te zoeken dan zuid frankrijk, dan is de kans weer ietsje groter op mooi weer. Mijn man en ik hadden allebei het idee om ooit nog eens naar barcelona te gaan, misschien dat we daar een camping in de buurt zoeken. bij slecht weer kunnen we dan een paar keer barcelona in gaan (en steden/dorpjes er om heen)... of anders idd bij St Tropez in de buurt, mooie omgeving. nadeel van barcelone is wel dat het een flink eind rijden is voor 2 weken vakantie.

Uiteraard ga ik het liefst naar de canarische eilanden, zuid portugal oid maar dat is een flink stuk duurder met 2 volwassenen en 2 kinderen, voor ons even niet te betalen. 2 weken op een (luxe) camping kost slechts zo'n 500 euro voor de meivakantie!

bedankt voor de tips, ik ga nog even rondkijken.

Gruffalo

Inge M

Inge M

07-02-2009 om 16:31

Niet boeken

Ik zou eerst het weer afwachten voordat je besluit waar je naartoe gaat. Je kunt natuurlijk wel een paar campings selecteren zodat je een dag van tevoren kunt bellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.