Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantie Oostenrijk

We denken eraan om op vakantie te gaan naar Oostenrijk. Wel eerder geweest, maar toen niet in volle formatie met het gezin

Wij zijn met z'n vijven, 3 kinderen van 5 en 8 en 10. En we nemen een kleine hond mee. We hebben een enorme tent en verblijven dus wel graag op camping. Toch vind ik camping in combinatie met hond en kinderen ook weer niet ideaal. Dus bijvoorbeeld een week huisje en een week camping vinden we een leuke combinatie.

Iemand tips of adviezen waar in Oostenrijk we moeten zijn?

Ik ben benieuwd!

Isella

Isella

22-06-2018 om 19:12

Overal!

Het is overal mooi. Wij zijn veel in het noordwesten geweest vlak bij de Bodensee. Maar daar wil het nog weleens regenen. Ga je iets zuidelijker, dan heb je al wat meer kans op mooi weer.

Pennestreek

Pennestreek

22-06-2018 om 23:26

Zell am See

Dat vonden wij een ideale omgeving. Veel te zien en te doen in de buurt. Maar wij zijn geen kampeerders, dus over de campings kan ik je niks nuttigs vertellen. De Zellersee heeft 2 campings zo ongeveer aan het water, dat lijken me allebei mooie plekken. De andere week zou je dan bijvoorbeeld Salzburg en/of Wenen kunnen doen, ook heel mooi.

Pooh Bear

Pooh Bear

22-06-2018 om 23:50

Nog geen ervaring

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Oostenrijk heb eerst flink op internet gekeken wat ik allemaal zou willen zien en voor ons ligt ook het meeste wat we willen zien bij Zell am See. We gaan dus ook naar die omgeving Alleen wij zijn niet van de campings en hebben een apartement genomen. Ik heb er veel zin in en kijk er erg naar uit.

Aanvullend,

Bezoek ook burcht Hoherwerfen. Superspannend voor kinderen van die leeftijd.

Trouwens, de link hierboven, biedt veel vermaak voor kinderen. De boer is er op ingespeeld!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

23-06-2018 om 00:11

Die regio van Zell am See

is inderdaad heel erg leuk.
Rondje lopen rond de Zeller See, naar de Krimmler Wasserfälle, sleetje rijden op de Kitzsteinhorn, Grossglockner Hochalpenstrasse. Meer noordelijk is er de Seisenbergklamm, heel erg leuk om met kinderen te doen. Ook is Maria Alm een leuk plaatsje om rond te lopen.

Wat betreft accomodaties, daar in de buurt hebben we jaren geleden gekampeerd in Lofer (nog wel een half uur ten noorden van Sell am See) op camping Grubhof, heel mooie camping. Daar kun je ook mooi de bergen in. Nog langer geleden zijn we wat meer in de buurt van Sell am See geweest in een appartement van Landal, Landal Rehrenberg. Ook heel erg leuk.

Andere delen van Oostenrijk zijn trouwens ook mooi. De Lungau is prachtig en ik heb goede verhalen over Karinthië gehoord.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

23-06-2018 om 00:12

En Salzburg

vind ik een prachtige stad. Heel erg de moeite waard.

Aagje

Mams

Mams

23-06-2018 om 07:56

Wij gaan dit jaar ook!

Het wordt onze eerste zomervakantie in Oostenrijk, deze zomer. We willen naar Karinthië, met name omdat de kans op lekker weer daar groter is dan in andere regio’s. Aantal campings op het oog, definitieve keuze maken we vlak van te voren....

libelle

libelle

23-06-2018 om 18:11

karinthie

hallo "Mams"
wij hebben 12 jaar aan de ossiachersee gewoond. Je hebt daar zeker ook mooie Campings. De Wörthersee en de Faakersee onderscheiden zich enorm qua de kleur van het water. Strandbad Klagenfurt is voor tieners erg mooi. Deze is hier (door een andere ondergrond) heel helder en turquoise.
De Millstättersee en Ossiachersee zijn donker van kleur. De waterkwaliteit is overal goed.
Het voordeel bij de Ossiachersee is dat je daar bij Annenheim direkt met een gondellift naar boven kunt en mooi kunt wandelen op de Gerlitzen. De Millstättersee ligt ook erg mooi als je van bergen houdt. Die Camping in Dellach ziet er ook wel leuk uit. Hier ligt direkt het Nockalmgebied achter, gebied sankt Oswald, Badkleinkirchheim is ook mooi. De binnenstad van Spittal an der Drau is ook leuk. Als jullie veel uitstapjes willen maken zou ik even kijken naar een KaerntenCard..die heb je er al uit als je een keer met de boot gaat en de gondellift gebruikt. Kans op mooi weer is groot maar ga niet in juni..is meestal een maand met veel onweer tegen de avond en dan kan het flink!! tekeer gaan dus elke dag goed de weerberichten in de gaten houden. Veel plezier.

libelle

libelle

23-06-2018 om 18:19

ah nog vergeten

...de weißensee..prachtig helder water, heel mooi natuurgebied, echt voor rustzoekers en sowieso waar je zit erg de moeite waard om daarheen te rijden, de weg over stockenboi naar de oostkant van het meer is een aanrader!

Mams

Mams

23-06-2018 om 20:51

Libelle

Leuk dat je tips geeft Libelle! Blij mee

Nu nog meer zin om te gaan!

Broccoli

Broccoli

24-06-2018 om 14:08 Topicstarter

bedankt

Wauw wat een reacties al zeg! Bedankt, ik ga kijken naar jullie genoemde plekken en links.

Twee verschillende lokaties

Jullie hebben de vrijheid om naar twee verschillende lokatie te gaan. Misschien zelfs drie! Als een soort rondreis.
Op de heenweg via München naar een camping voor een paar dagen, in de buurt van Schwangau. Het kasteel Neuschwanstein in Schwangau diende als voorbeeld voor het imposante Disney-kasteel.
Een stevige wandeling waard.
In die hoek ligt net over de grens de plaats Reute. Daar hangt een hangbrug op grote hoogte; de highline 179.

Daarna doorrijden naar Karinthië voor een week in een leuk vakantiehuis.
Gevolgd door een camping in regio Salzburg.

Kamperen geeft je ook de vrijheid om niet van zaterdag tot zaterdag ergens te verblijven, zoals dat veel veel vakantiehuisjes wel het geval is.
En als je halverwege de week op reis gaat, heb je ook minder last van files.

Zuid-Tirol

Als je ook in een huisje wilt verblijven dan is het ook een aanrader net de grens over te gaan en dan te logeren bij de boer! Heten Roter Hahn boerderijen. Wij vonden dit heel tof: (verwijderd door forumbeheer )
De regio Achensee is ook mooi, in Oostenrijk. Je kan daar met een boot overdag naar allerlei plaatsjes varen om dan dingen te doen. Onze kinderen vonden het klettersteigen heel leuk.

Aus

Aus

16-07-2018 om 00:27

Achensee 🖤

Achensee ja! Iedere keer als ik de achensee zie schitteren in de zon word ik weer blij. Wij zaten in Pertisau in een appartement maar 1 van de andere dorpen heeft een camping aan het water meende ik te zien.

Karinthië

We zitten nu op een camping in het Rosental bij Klagenfurt, er zijn ook kleine stacaravans te huur. Of daar nog wat van vrij is, weet ik niet. Maar voor de tent zijn er nog plaatsen genoeg. Dochterlief is 8 hangt in het zwemmeer of bij de Miniclub. Voor de hond is hier ook van alles zoals een zwemmeertje, losloopvelden en hondendouche. De Wifi is uitstekend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.