Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stickertje

Stickertje

19-09-2017 om 10:14

Vakantie: Wel zien waar je terecht komt of alles nauwgezet vastleggen?


Bo

Bo

21-09-2017 om 10:55

waar maak je je druk om?

Jij zegt nl zelf dat het voor jou geen probleem is om elke 3 dagen je spullen op de pakken en te verhuizen. Op deze manier kan je toch gewoon blijven vakantievieren zoals je gewend bent?

Ik vind elke 3 dagen verhuizen tijdens mijn vakantie niet echt ontspannend en dus zonde van mijn kostbare vakantietijd. Ja wel bij een rondreis door Amerika, maar niet bij een vakantie naar Frankrijk. Ik ben ook zoals Triva, kijk nu al volop rond voor komende zomer. Meivakantie is al geboekt, zomervakantie volgt meestal in december. De leukste plekken zitten al snel vol, dus wil je kans maken dan moet je er op tijd bij zijn. Maar voor mensen die gewoon kijken waar ze uitkomen, maakt dat geen verschil. Zeker als je met je eigen tent op pad gaat.

Maar van ons zul je geen last hebben hoor, wij gaan waarschijnlijk naar Griekenland. En dan liever niet naar een druk toeristisch eiland, maar naar het rustige vasteland waar we niet hoeven vechten om een ligbed aan het strand. Er is gelukkig meer dan Frankrijk dus kijk eens verder.

Dees

Dees

21-09-2017 om 11:04

Bo snapt het!

Stickertje

Stickertje

21-09-2017 om 11:11

Nou zeg Triva!

Ik gebruik mensen zoals jij om mijn probleem op te lossen? Doe effe normaal zeg.
Ik ken dat vroeg boeken niet van vroeger en doe het zelf liever ook niet, omdat ik vrijheid wil hebben. Ik was oprecht nieuwsgierig naar het waarom van dat vroege boeken.
Geld zoals Flanagan zegt in #23. Maxi zegt in #27 dat ze zekerheid wil en geen onverwachte ellende. Dat zijn redenen waar ik zelf niet aan gedacht had.

Quote:
=gewoon ophouden met wijzen naar ons en onder het mom van interesse vragen waarom wij vroegboeken zo leuk vinden maar ons ondertussen bekritiseren omdat jij niet meer vakantie kan vieren op de manier die jij wil.=

Met dit soort taalgebruik doe jij eigenlijk nog meer dan waar je mij van beschuldigd. Ik heb meerdere malen gezegd dat ik het jammer vind niet meer de zon achterna te kunnen reizen maar ik heb tegen niemand gezegd dat jullie vroegboekers er mee moeten stoppen.
Jij wijst naar mij, ik niet naar jou! Laat dat even duidelijk zijn.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-09-2017 om 11:16

Stickertje

Bekijken het eens anders.

Als iedereen zoals jij (en ik) de zon achterna gaat ipv maanden van te voren te reserveren zouden alle campings tegen de tijd dat jij er aankomt helemaal vol zitten. Met al die mensen die een week of een dag eerder aankwamen dan jij, en die, als ze wel gereserveerd hadden, op een andere camping, in de regen, hadden gezeten.

Stickertje

Stickertje

21-09-2017 om 11:58

Dat is zo Tijgeroog

Maar dan zou er wel meer roulatie zijn. Wij zijn nu op de tweede camping blijven "hangen".
De week voordat wij er kwamen was er op een heel groot veld, waar de animatie de sportieve activiteiten organiseerde, een aantal extra plaatsen gecreëerd. Houten paaltjes met handgeschreven nummers om de plaats aan te geven, een houtje touwtje elektriciteitsvoorziening en een watertappunt. Beetje knullig maar wel leuk. Daar konden wij staan, zonder beschutting van bomen maar, omdat het weer niet was wat we verwacht hadden niet erg, elke straal zon daar werd volop van genoten.
We hadden nog door willen trekken verder naar het zuiden, zo'n 150 km verder en dan misschien nog een etappe wat meer westwaarts. In een gesprek met een van de medewerkers van de camping hoorden we dat de hele streek vol zat, dat zij, met hun 17 extra plaatsen mensen doorverwezen kregen, die rondtrokken zonder reserveren, van een camping uit de buurt waar wij heen wilden. Hij heeft nog gebeld maar echt alles zat vol.
Als meer mensen zoals wij rondtrekken zonder te reserveren komt er altijd wel ergens een plekje vrij.
Een paar jaar geleden kwamen wij terecht op een camping van een grote keten in de Dordogne, waar het voor ons idee van kamperen vreselijk was. Het was al laat na een lange file dus we zijn er toch gaan staan. De volgende ochtend zijn we rond gaan rijden in de streek (op iedere straathoek een camping ongeveer) en zijn gaan kijken op diverse campings en hebben toen een camping uitgezocht en zijn die middag verhuisd.
De dame die die camping beheerde had een aantal gites voor verhuur en een aantal tenten die verhuurd werden, die werden vooraf geboekt. De overige plaatsen konden gereserveerd worden maar ze hield altijd ongeveer 30 procent van de plaatsen "vrij" voor bonnefooi reizende kampeerders. Haar camping had nooit een bordje complet op de receptie maar stond het hele seizoen vol genoeg om er een goede boterham aan te verdienen. Als je daar aan de poort kwam kon je altijd een plaats krijgen, voor 1 nacht maar ook voor 14 nachten.
Helaas wil ik niet ieder jaar naar dezelfde streek of camping, dan heb ik het wel gezien maar zulke campings zouden er meer moeten zijn. Zeker in toeristische gebieden komen de gasten toch wel, ook al lat je als campingeigenaar niet alle plaatsen van te voren boeken.

Thursday Next

Thursday Next

21-09-2017 om 12:16

bonnefooi

Wij gaan doorgaans ook op de bonnefooi op vakantie, soms reserveren we wel een camping voor de eerste of laatste nacht(en) bijvoorbeeld als we laat met de boot aankomen of vroeg weer weggaan. Ik heb eigenlijk zelden gehad dat er geen plaats was. We bedenken meestal de dag voor vertrek van een camping waar we daarna heen gaan, en soms, als we merken dat het druk is, bel ik dan om te vragen of er plek is.
Als we dan aankomen boek ik meestal voor een paar nachten en vraag meteen of het een probleem zal zijn als we langer blijven.
We hebben nog nooit problemen gehad met boeken van bootjes of rondleidingen.
We gaan alleen niet naar Frankrijk, liever naar Groot Brittanie of Scandinavie.

Stickertje

Stickertje

21-09-2017 om 12:18

Snap de eigenaren van de camping ook wel

Hoe meer plaatsen je vooraf laat reserveren hoe meer zekerheid qua inkomen, of niet.
Heb je medewerkers ingehuurd om buitensport activiteiten te begeleiden, bijvoorbeeld kanovaren vanaf punt x naar de camping onder begeleiding, staat het water in de rivier zo laag dat varen niet meer mogelijk is. Heb je geen inkomsten uit de verhuur van de kano's maar de medewerker heeft een contract en moet betaald worden! De afschrijving van de kano's gaat gewoon door, onderhoud en reparaties ook, want de laatste keer dat je hebt gevaren was het water net nog bevaarbaar maar die ene wat zwaardere man lag wat diep en heeft de onderkant beschadigd.

Kenfan

Kenfan

21-09-2017 om 12:30

Zekerheid en ellende

Wat ik me dan weer afvraag is of de uitstippelaars nooit eens een tegen onzekerheid en ellende aanlopen? Gaat dan alles van een leien dakje?

Vaak levert dat bij ons de leukste vakantieverhalen op. Het klooster dat een stadshuis bleek te zijn waar de concierge niet meer te stuiten bleek na mijn drie woorden duolingohakkietakkie en ons een rondleiding gaf tot in de raadzaal aan toe waar hij ons om de beurt de sprekerstoel op dreef en met de voorzittershamer liet slaan. Of wisten jullie bijvoorbeeld dat er twee Abbey Roads in Londen zijn. De een is vier km lang en ligt in een troosteloze buitenwijk, de ander zijn we nooit achtergekomen maar vriendin van middelste heeft wel twee uur naar de webcam die erop gericht staat zitten staren.

Bij het voorpretgeregel van Triva kan ik me niets voorstellen, ik leef in het moment. Daar zou ik het modieuze etiketje mindful aan kunnen plakken, de harde waarheid is dat ik een enorme uitsteller ben. Ik moet me er in mei echt toe zetten. En dat alleen na lang aandringen van de kinderen die willen weten hoe ze het met hun plannen kunnen inpassen.

Bo

Bo

21-09-2017 om 12:36

precies Stickertje

Vanuit de positie van een campingeigenaar gezien is het natuurlijk verstandig om zoveel mogelijk reserveringen aan te nemen. Zij moeten het namelijk echt in juli/augustus verdienen en moeten dan een zo hoog mogelijke bezetting hebben. Realiseer je ook, dat alleen goed lopende campings investeringen kunnen doen in verbetering van het sanitair, zwembad, wifi, etc.

Zoek eens een andere bestemming waar het minder druk is of ga eens in de meivakantie op pad. Misschien bevalt dat je beter.

Stickertje

Stickertje

21-09-2017 om 12:58

Ja geweldig, zulke verhalen

Zo'n conciërge die er helemaal voor gaat, dat zijn de leukste vakantie verhalen. Wij gingen ooit naar torens in een park die deel uit hadden gemaakt van een 17e eeuws verdedigingswerk. Daar aangekomen was het loket om kaartjes te kopen dicht (al voor langere tijd) op het briefje achter het raam hingen nog toegangsprijzen in franse francs. De parkeerplaats was overwoekerd met gras en onkruid. In het park was bijna geen pad meer zichtbaar, de tafels van de picknicktafels waren nog enigszins in tact, de banken waren weggerot.
Daar hebben we in de regen onder een grote boom staand brood gegeten en zijn toen toch een toren opgeklommen, die zag er mog solide uit, om de andere torens stonden hoge hekken met prikkeldraad. Heel desolaat, wij waren met het gezin van mijn zus de enige bezoekers. De folders op de camping zagen er zo veelbelovend uit, het park viel tegen maar het verhaal was des te mooier.

net als Triva

Wij houden ook van voorpret en zijn dus al lang van tevoren bezig met zo'n vakantie. En omdat we met z'n zessen zijn moeten wij er ook wel op tijd bij zijn, want accomodaties voor zoveel mensen zijn niet overal even dik gezaaid.

Afgelopen zomer hebben we 3 weken door Oost Europa getrokken met de auto en had ik vooraf de hele route uitgestippeld en alle accomodaties (huisjes, hotels) geboekt. We bleven meestal 1, 2 of 3 nachten op 1 plek. Op 1 hotel na waren ze allemaal boven verwachting. En dat hotel dat tegen viel, daar zijn we na 1 nacht weer vertrokken (in plaats van na de geplande 2) en toen hebben we ad hoc iets anders geregeld wat ook heel erg leuk bleek te zijn.

Ik vind het wel relaxed om het van tevoren geregeld te hebben. Zonde van de tijd om steeds maar weer op zoek te moeten naar een plekje. In die tijd kun je ook leuke dingen doen, denk ik dan.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-09-2017 om 13:16

Fietsvakantie

Ik ken iemand die ieder jaar in het voorseizoen op de bonnefooi op fietsvakantie gaat met een clubje. Het zijn allemaal van die zuinige types dus bij voorkeur bellen ze niet vooraf naar campings (is nu geen probleem meer natuurlijk). Ze gaan dus altijd op pad met een campinggids uit 1978 en komen dan regelmatig verlaten campings tegen, of campings waar tussen 1978 en nu een vuilnisbelt naast is geplaatst. En dan dus maar weer 25 km verder fietsen naar de volgende camping, nadat eerst ruzie is gemaakt over of ze verder gaan of juist terug naar een camping waar ze 10 km eerder langs fietsten. Uiteindelijk eindigend met ruzie, twee van de mannen in een B&B en de anderen die in arren moede hun tent maar opzetten naast een rivier.
Ik zou er niet tegen kunnen. Ik was een paar jaar geleden al helemaal van de leg toen het hotel dat ik had geboekt voor onderweg was overboekt en we als alternatief een vakantiewoning van 150 vierkante meter aangeboden kregen. Denk je knus vanuit je bed tv te kunnen kijken met zijn allen, moet je iedere keer op zoek naar je kinderen in een van de vier slaapkamers, twee badkamers of woonkeuken van 4 x 6.

Bo

Bo

21-09-2017 om 13:59

ben benieuwd!

Zou dat waar zijn? Dat mensen die op de bonnefooi gaan zuinige types zijn? Van wie de vakantie niks mag kosten? Ben benieuwd...

Zou kunnen, voor mij is vakantie genieten dus ik wil ervan op aan kunnen dat alles volgens verwachting is.

Thursday Next

Thursday Next

21-09-2017 om 14:20

ik niet

geen zuinig type, zeker niet op vakantie. We letten niet echt op de prijs bij het zoeken naar een camping. Maar zeker op fietsvakantie wil ik wel redelijk zeker weten dat de camping waar ik naartoe fiets bestaat.

Plannen

Je kan prima op vakantie zonder te plannen. Je loop natuurlijk alleen wat meer risico's. Het hangt er ook vanaf hoeveel eisen je hebt: wil je perse een bepaald soort accommodatie, bijvoorbeeld met veel luxe, met een zwembad met glijbanen of wil je juist een heel simpele accommodatie dan kan je misschien beter van te voren boeken. Dan weet je zeker dat je krijgt wat je wil. Maakt je dat minder uit en pas je makkelijk je aan dan is het geen probleem om niet te boeken.

Wij maken regelmatig een rondreis door bijvoorbeeld de VS of Canada. Dan boeken we wel redelijk op tijd de vluchten (zodra we de data weten) maar de accommodatie boeken we niet van te voren. We vinden het juist leuk om gewoon wat rond te reizen zonder groots vooropgezet plan. We bedenken van te voren wel wat dingen die we graag willen zien. Ik lees meestal een reisgids over de streek van te voren en maak wat aantekeningen. Soms boek ik dan alvast iets. Bijvoorbeeld een cabin in een mooi natuurpark voor een aantal nachten. De rest laten we voor wat het is en boeken we ter plekke. Hierdoor missen we soms wel bepaalde dingen, zitten we in duurdere hotels dan we eigenlijk zouden willen of juist ergens heel primitief. Maar we hebben ook hierdoor leuke onverwachte ervaringen en komen dingen tegen die juist niet in de reisgidsen staan. En dat gevoel van vrijheid vind ik heel fijn.

Wel is het inderdaad wat meer geregel maar dat hangt er ook vanaf hoe flexibel je bent en hoe toeristisch de streek is. Wij gaan juist vaak naar de net iets minder bekende delen. Maar als ik weet dat we een beroemd nationaal park willen bezoeken dan boek ik dus wel van te voren iets.

Als we meer voor een standplaats vakantie gaan en dus bijvoorbeeld naar een streek gaan en een huisje willen huren dan doen we dat wel meer van te voren. In elk geval enige maanden van te voren. Eigenlijk nooit langer dan dat. Al zou ik dat wel overwegen als het om iets heel speciaals zou gaan. Maar als ik boek heb ik altijd nog keuze genoeg, we zijn meestal ook redelijk flexibel qua locatie.

Kamperen doen we niet zo vaak maar als we het doen is het meestal wat korter (paar nachten) en dan bedenken we dat vaak een paar dagen van te voren en boeken dan wat.

Maar goed hoe meer eisen hoe langer je moet boeken van te voren.

Voorpret is natuurlijk ook leuk maar ik ga niet van te voren al uitzoeken waar de supermarkt is of alles tot in de detail plannen. Dat is wel heel voorbereiding.

Triva

Triva

21-09-2017 om 14:35

stickertje en kenfan

'Geld zoals Flanagan zegt in #23. Maxi zegt in #27 dat ze zekerheid wil en geen onverwachte ellende. Dat zijn redenen waar ik zelf niet aan gedacht had.'

Jij had serieus wel aan voorpret gedacht als reden?

'Ik ken dat vroeg boeken niet van vroeger en doe het zelf liever ook niet, omdat ik vrijheid wil hebben. Ik was oprecht nieuwsgierig naar het waarom van dat vroege boeken.'

Mijn ouders hadden ook een caravan (ruim 40 jaar geleden al) en altijd boekten ze van tevoren voor twee wk hoor. Doe nou niet alsof vroeger niemand dat deed. Er zijn gewoon mensen als jij en er zijn mensen als ik. Vrijheid blijheid maar jij hebt een probleem door mensen als ik, toch?

'Wat ik me dan weer afvraag is of de uitstippelaars nooit eens een tegen onzekerheid en ellende aanlopen? Gaat dan alles van een leien dakje? Vaak levert dat bij ons de leukste vakantieverhalen op.'

Natuurlijk maken wij dat soort dingen ook mee, wij houden alleen niet van elke drie dagen de tent opbreken en rond te gaan rijden op zoek naar een leuke nieuwe camping. Overigens teken ik niet voor onzekerheid en ellende, wel voor leuke vakantieverhalen! Die tijd van het zoeken doen wij liever vanuit huis ipv tijdens onze paar vakantiedagen per jaar. Zonde van de tijd. Wat wij sinds een aantal jaar wel doen is maar max 1 week op 1 plek blijven, dan heb je tussendoor nog 1 reisdag en maakt dat het net is of je twee keer op vakantie gaat. Nog vaker vind ik dus weer niet fijn.

'Bij het voorpretgeregel van Triva kan ik me niets voorstellen, ik leef in het moment. Daar zou ik het modieuze etiketje mindful aan kunnen plakken, de harde waarheid is dat ik een enorme uitsteller ben. Ik moet me er in mei echt toe zetten. En dat alleen na lang aandringen van de kinderen die willen weten hoe ze het met hun plannen kunnen inpassen.'

Nou het was allang duidelijk dat wij zo verschillend zijn als dag en nacht. Prima toch. In de herfst schieten wij altijd virtueel van hot naar her qua vakantiemogelijkheden, vinden we leuk

Gemiddeld zal je juist goedkoper uit zijn als je van te voren boekt. De beste accommodaties qua prijs-kwaliteitsverhouding zullen eerder vol zitten. Bij last-minute kan je hele goede deals hebben maar je kan het ook treffen dat bijna alles vol is en er alleen nog een duurder hotel ruimte heeft en je dus juist veel moet betalen.

Stickertje

Stickertje

21-09-2017 om 15:10

Nou doe je het weer Triva!

=Mijn ouders hadden ook een caravan (ruim 40 jaar geleden al) en altijd boekten ze van tevoren voor twee wk hoor. Doe nou niet alsof vroeger niemand dat deed. Er zijn gewoon mensen als jij en er zijn mensen als ik. Vrijheid blijheid maar jij hebt een probleem door mensen als ik, toch?=

Ik heb geen probleem door mensen zoals jij dat heb ik nergens gezegd. Ik pas me wel aan, een keer extra de spullen inpakken en weer in de scheerlijnen hijsen is zo gebeurd.

En serieus, 40 jaar geleden ging ik ook met mijn ouders op buitenlandse kampeervakanties en reserveerden we echt nooit. De ingepakte caravan ging achter de auto, mijn wagenzieke zus kreeg een tabletje primatour en we gingen op weg.
Leuk was dan altijd wel dat mijn zus door die tabletjes compleet van de wereld was (zo sterk was dat spul vroeger/voor haar) Die kwam pas op de camping weer bij haar positieven en was het wel of niet eens met onze keuze.

Triva

Triva

21-09-2017 om 15:12

Kyana

' Voorpret is natuurlijk ook leuk maar ik ga niet van te voren al uitzoeken waar de supermarkt is of alles tot in de detail plannen. Dat is wel heel voorbereiding.'

Ik vergat te zeggen dat wij dat vooral ook doen omdat we, vlak voor we aankomen, dus meteen de boodschappen doen voor een paar dagen

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-09-2017 om 16:09

Stickertje

Maar dat jouw ouders vroeger niet reserveerden, betekent dat niet dat anderen dat ook niet deden. Vroeger waren er ook veel mensen die reserveerden, dat probeert een aantal mensen jou hier duidelijk te maken. Jij was je daar alleen niet van bewust. Jij realiseert je blijkbaar nu pas dat niet-reserveren nadelen kan hebben. En gaat er nu pas over nadenken waarom andere mensen wél reserveren.

En ja, ik vind ook dat je nogal verwijtend overkomt. Als andere mensen zich nou maar anders gedroegen, of als camping-eigenaren zouden stoppen met reserveringen aannemen, dan zou jij tenminste gewoon op de bonnefooi op vakantie kunnen. Terwijl het probleem is dat je gewoon hetzelfde wil als heel veel andere mensen.

Maar goed, dat is hier nu al vaker uitgelegd

Triva

Triva

21-09-2017 om 16:23

ijsvogeltje

Precies en dat er campings zijn die wel een deel apart voor bonnefooi houden betekent hoogstwaarschijnlijk dat die mensen hun schaapjes wel op het droge hebben anders zou je dat wel uit je hoofd laten als campingeigenaar. Je hebt dan dus óf andere inkomsten gedurende het jaar of het hele terrein is afbetaald, al jaren in de familie en je bent zelf een bonnefooivakantieganger?

Kenfan

Kenfan

21-09-2017 om 16:27

Iedere keer verkassen

Triva schreef: " Wij houden alleen niet van elke drie dagen de tent opbreken en rond te gaan rijden op zoek naar een leuke nieuwe camping."

Nee, daar houd ik ook niet van. Toen het niet meer vanzelfsprekend was dat je op elke willekeurige camping terecht kon, je wel eens dag met zeurende kinderen achter in een hete auto rondreed om op een middelmatige camping te belanden, zijn we opgehouden met kampeervakanties in Frankrijk. Maar op zich vind ik het leuker om ergens tegen aan te lopen, of het verblijf te rekken als het ergens goed bevalt,dan alles vast te leggen. Of om direct te vertrekken als je een buurman treft die de godganse dag Radio Tour de France zit te luisteren voor de tent.

We zijn ook wel eens tegen de oorspronkelijk bedoeling drie weken op dezelfde camping gebleven, toen die erg goed beviel, er genoeg te zien en te doen was in de omgeving en de kinderen gezellige campingvriendjes opgedoken hadden. Dan heb ik het wel over bijna 20 jaar geleden. Ik denk dat Stickertje wel gelijk heeft dat dat veranderd is. Maar goed, de hele wereld is natuurlijk anders dan 20, 40 jaar geleden, Dat kun je betreuren, maar beter is het flexibel te zijn en wat mee te veren ipv je erover te verbijten.

De charme van bonnefooi

Niets vastleggen heeft ook zijn charme. Als een camping tegenvalt, ben je vrij meteen door te rijden waardoor je mogelijk op een heel bijzonder plekje (met een bijzondere ervaring aan je vakantie toegevoegd) terecht komt. De verrassing door het ontbreken van voorpret en verwachtingen, is als een jarige die een kado mag uitpakken.
Maar het kado kan ook tegen vallen. Tijdens een vakantie betekent dit dat je tijd gaat verliezen, terwijl je ook lekker ontspannen voor je tent van een welverdiende vakantie had kunnen genieten.
Ik denk dat tijdverlies de belangrijkste factor is voor mensen om te reserveren, met name voor de gezinnen met kinderen die klagen: papa, zijn we er nu nog niet..

Eens gingen we zonder kinderen rond hoppen. De bestemming in monument valley was volgeboekt, het naastliggende hotel schroefde de prijs per half uur omhoog wegens schaarste. Een Hollander is zuinig, zo reden we 's avonds laat naar sante fe, twee uur rijden. Bijzondere reis en bijzondere plek. Dat soort grappen doe je niet met kinderen, wij tenminste niet.

kenfan

kenfan

21-09-2017 om 19:34

Apart deel voor de bonnefooi

Dat hebben veel campings wel hoor, dat noemen ze het trekkersveldje. Dan zijn er geen afgebakende plaatsen en sta je pal op elkaar. Daar heb ik geen probleem mee als we echt lichtbepakt op de fiets aan het trekken zijn, maar voor een gezinsvakantie waar je hoe dan ook vaak een hoop zooi meesjouwt,vond ik dat niets.

Met kinderen vind ik het ook iets ingewikkelder. Zeker nu we een groter gezin hebben gekregen door onze pleegkinderen. Nu zijn we met meer mensen en hebben we meer ruimte nodig. Dat is niet alleen duurder maar ook lastiger te krijgen. Bovendien heb ik ook iets meer eisen aan de accommodatie. Als ik alleen reis vind ik het niet zo heel erg om een keer een nacht in een slaapzaaltje door te brengen in de jeugdherberg of desnoods in de auto. Met de kinderen doe ik dat niet zo vlug. Hoewel, toen ik alleen de oudste twee nog had was ik wel avontuurlijker dan nu we een groter gezin hebben. Met z'n drietjes hebben we heel wat leuke dingen gedaan en bijzondere vakanties gehad (en ook wel eens wat tegenvallers). Maar tijden veranderen.

Nu heb ik ook gewoon meer eisen. Ik wil eigenlijk graag iets van een speeltuin in de buurt (mag klein zijn) of een speelveldje en iets om te zwemmen (meer, beekje, zwembad). Niet natuurlijk als we ergens maar voor één nacht zijn maar wel als we ergens langer zijn.

En sowieso rondreizen zie ik de komende jaren wat minder gebeuren omdat het gewoon een stuk duurder is en lastiger met een groter gezin. Dus gaan we meer standplaatsvakanties houden & dan vind ik het een stuk belangrijker dat we een accommodatie hebben die geschikt is voor de kinderen in een fijne omgeving.

Als de kleintjes straks wat groter zijn en de oudste kinderen niet meer mee gaan dan zullen we vast weer wat meer spannende vakanties hebben & wat meer gaan rondreizen op de bonnefooi.

ook reserveren en ook tijdig

Het liefst zou ik ook rond kerst de zomervakantie als min of meer regelen. Maar ik ben ook niet zo'n type dat met twee kinderen in eentje naar Italie of Frankrijk rijdt om te kijken of we daar nog ergens een leuke accomodatie kunnen vinden. Dat is voor mij niet ontspannend, vandaar dat ik wel graag van te voren dingen regel. Excursies doe ik zelden tot nooit op een vakantie, dus die hoef ik ook niet van te voren vast te leggen.
(overigens ging ik met mijn ouders jaren naar een piepklein dorpje in Oostenrijk en daar boekten ze ook vaak al na afloop van de vakantie alvast voor het volgend jaar. Ik heb waarschijnlijk gewoon weinig avontuurlijke genen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.