Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stickertje

Stickertje

19-09-2017 om 10:14

Vakantie: Wel zien waar je terecht komt of alles nauwgezet vastleggen?

Na een heerlijke vakantie in Frankrijk tijdens de zomervakantie was ik van de week bezig om reviews te plaatsen van de campings waar we geweest zijn. Dan zie ik dat er al mensen bezig zijn met het zoeken van een camping voor de vakantie van 2018. Op deze site komen er ook wel eens zulke onderwerpen naar voren.

Persoonlijk ben ik daar nog helemaal niet mee bezig, volgend jaar rond mei ga ik eens oriënteren wat we willen gaan doen (meestal Frankrijk) bepaal een streek waar we heen willen, en zoek wat campings op die voldoen aan onze eisen. Wel een zwembad maar glijbanen is geen must, iets te doen in de omgeving van klimpark tot musea. Met het plan op iedere camping maximaal 5 nachten te blijven, soms wat langer als in de omgeving veel dingen zijn die wij echt willen doen.
Dan halen wij de aanhanger uit de stalling 3 dagen voor vertrek en pakken onze kampeeruitrusting in en gaan naar Frankrijk. Zo hebben wij het jaren gedaan.

Nu merk ik al een aantal jaar dat het druk is op campings, dat eigenaren nee verkopen als ik om een plekje vraag. Alles is gereserveerd, een toevallige passant kan misschien 2 nachten op een plek staan maar moet dan ruimte maken voor de gast die gereserveerd heeft.

Afgelopen vakantie was geweldig, lekker weer, mooie campings maar toch ook wel een paar minpunten. Op een camping konden we wel wat langer dan 3 nachten blijven, als we bereid waren na 3 nachten de boel op te pakken en te verhuizen naar een plek op een ander veldje. Dat hebben we gedaan, camping was leuk, we hadden nog niet alles gezien in de omgeving dus een dag "verknoeid" aan tent verzetten en boodschappen doen.
Ook bij het maken van uitstapjes hebben we ervaren dat de gekte van het reserveren flink is toegeslagen. Op vakantie is iedere dag zondag dus op een maandagmorgen trokken wij eropuit om met een waterfiets een meer in de omgeving te gaan verkennen, pick-nick in de koeltas en om 11.00 uur stonden we bij het verhuurkantoortje. We konden een waterfiets huren maar wel kort. 12.00 moesten we terug zijn, omdat vanaf 12.30 alle waterfietsen en andere boten verhuurd waren. Dus niks lekker even aanleggen om te eten en dan nog verder varen, hup over het meer naar de mooiste plekjes en dan weer terug.
Ook een ander uitstapje ging helemaal de mist in, alle rondleidingen waren volgeboekt, over 5 DAGEN terugkomen aub!

Ik denk nu dat ik voor volgend jaar toch maar wat moet reserveren als ik niet wil eindigen op camping Hier is niets te doen in the middle of nowhere.
Waar gaat jouw voorkeur naar uit? En als je zo'n planner bent en alles al reserveert waarom? Het waarom van dat reserveren daar ben ik nieuwsgierig naar.

NB. Ik snap dat je als je afhankelijk bent van huuraccomodatie dat niet reserveren geen optie is.


Stickertje

Stickertje

19-09-2017 om 10:44

Vergeet ik nog iets heel belangrijks

Mijn eigen motivatie om niet te reserveren.
Als ik/wij de camping tegen vinden vallen, of het weer, dan kunnen we weg. De aanhanger weer vol en gaan naar een plek waar de zon wel schijnt en de camping misschien beter is. Of niet maar dan pakken we weer in.
In een drie weekse vakantie 4 tot 5 keer de boel verplaatsen is voor ons geen probleem. Meestal reizen we in 2 etappes naar de streek waar we wat langer willen verblijven, zetten we na de eerste reisdag de boel op op een camping waar we dan 2 tot 3 nachten blijven en dan gaan we verder. In de streek waar we heen willen (dit jaar was dat de Vendee) vinden we het ook geen probleem om de boel in te pakken en naar een camping 150 km verderop te gaan. Dat doen we liever dan 150 km rijden voor een uitstapje en dan ook weer 150 km terug te moeten, omdat je tent daar nog staat.

tante Sidonia

tante Sidonia

19-09-2017 om 11:20

wat wil je horen?

Het lijkt me duidelijk: wil je zeker weten dat doorgaat wat jij perse wil dan moet je dus plannen en reserveren.
Wil je flexibel kunnen zijn, prima, maar dan loop je de kans dat dingen vol zitten en je het plan moet aanpassen.

Als de kinderen niet meer naar school gaan wordt het weer anders: dan hoef je niet te plannen en kun je overal terecht als je niet perse in het hoogseizoen zit.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

19-09-2017 om 12:14

een reden

Een reden is natuurlijk dat jij in het hoogseizoen op vakantie gaat waarin alle Nederlandse, Franse, Engelse etc kinderen vakantie hebben en jij naar een streek gaat waar heel veel toeristen heen gaan.

Ga volgend jaar eens naar Tsjechië, Slovenië of Roemenië en je zult veel minder last van de drukte hebben.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

19-09-2017 om 12:23

Niet reserven, wel andere streek.

Ik zou ook gaan voor een andere streek om naar toe te gaan op vakantie.

Wij houden zelf ook erg van "gaan zoals de wind waait", en het enige wat wij vooraf boeken is de terugreis met de veerboot

Kijk of je idd een minder toeristische streek kunt vinden, waar minder massa toerisme is.

Stickertje

Stickertje

19-09-2017 om 12:42

Andere streek, kan maar is mijn vraag niet.

Ik snap dat mensen die afhankelijk zijn van huuraccommodatie iets reserveren. Hun beoogde stacaravan, glamping tent, huisje of wat dan ook. Wie ik niet zo goed snap zijn mensen die een eigen kampeermiddel bezitten (caravan, tent, vouwwagen, camper) en die nu zittend achter hun PC als op zoek zijn naar de perfecte camping voor de vakantie van 2018 en dan ook nog het perfecte plekje op die camping al willen boeken. Dan zijn er ook nog mensen die weten dat ze van xx-07-2018 tot xx-08-2018 en dan op xx+6-07-2018 een bootje boeken om te gaan varen op het meer in de nabijheid van de camping.
Die drang om je vakantie zo te plannen, waar komt dat vandaan, welke motivatie zit daar achter?
Plaats ik een review over de camping heeft degene voor mij geschreven dat plek X zoals beloofd veel schaduw bood maar nu het weer wat tegenviel had wat zonniger handiger geweest. De buren waren erg luidruchtig, maar ja voor 15 dagen gereserveerd en betaald dus weggaan kon niet. Daar heb ik nou nooit last van gehad. Tegenvallend weer, dan kozen we een plek met wat meer zon, luidruchtige buren, dan gingen we weg.
Nu er steeds meer gereserveerd wordt, wordt weggaan wat moeilijker als je op andere campings geen plekje meer kan krijgen, blij moet zijn met wat je hebt.
Toen ik 35 jaar geleden met mijn ouders leerde kamperen reserveerden we nooit en we hadden altijd plaats op de beoogde camping. We gingen zoals de wind waaide en als het niet leuk was dan gingen we ergens anders heen en dat wordt nu gewoon moeilijk.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-09-2017 om 12:48

was vroeger ook al zo

Vroeger was het ook al zo hoor. Ik werkte 25 jaar geleden bij een reisorganisatie en daar begon de hectiek al in november. En mijn ouders reserveerden vroeger ook een plek (voor onze eigen tent) op die o zo populaire camping in de Ardeche. Omdat de kans anders veel te groot was dat we er niet terecht konden.

Ik geloof dus niet in een tegenstelling tussen vroeger en nu. Hooguit dat het op sommige plekken drukker is geworden.

Er zijn altijd mensen die voor zekerheid kiezen, dat is altijd al zo geweest. En ik snap dat wel. Je leeft soms lang naar je vakantie toe, besteedt daar veel geld aan, dan wil je ook zeker weten dat je kan doen wat je wilt en kan overnachten op de plek die je wilt. Voor andere mensen is de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt belangrijker. En die vrijheid heeft als nadeel dat je wel eens mis grijpt. Aan jou de keuze.

Dees

Dees

19-09-2017 om 12:59

reden voor ons

Mijn ouders boekten ook altijd gewoon voor 2 weken een stekkie want dan wisten ze zeker dat ze een plekje hebben. Mensen willen gewoon weten waar ze terecht komen, sommige mensen kunnen niet tegen de onzekerheid van geen plekje hebben, een dag verknoeien om te moeten verkassen en het niet doorgaan van georganiseerde rondleidingen.

Dit is ook de reden waarom wij altijd een hotel boeken in plaats van op de bonnefooi gaan maar weer wel de uitstapjes spontaan boeken. Goede nachtrust is belangrijk en hebben we echt nodig dus een fijn hotel met zwembad is voor ons een must maar is het ene uitstapje vol dan doen we wat anders. Overigens hebben we nog nooit meegemaakt dat we iets wilden doen wat niet kon, wellicht komt dat om dat we zelden tot nooit in echt touristisch gebied zitten en eigenlijk nooit van die rondleidingen.

Toch wel een verschil

Tegenwoordig kun je uitgebreid je vakantiebestemming op internet zien. Vroeger moest je het met postzegeltjes en ingewikkelde picto's uit een vuistdikke papieren campinggids doen. Die noodde niet bepaald uit om er nou eens lekker voor te gaan zitten in oktober met een glaasje wijn.

Mijn laatste bonnefooivakantie in Frankrijk is alweer 10 jaar geleden. Drie weken op tweede keuscampings met de auto pal voor de tent gezeten, alle aantrekkelijke campings waren vol. Dat vond ik niet voor herhaling vatbaar.Oostenrijk op goed geluk, moet je ook niet willen.

Ik denk dat er iha wel een beweging naar voren is.Ooit wel eens geprobeerd winterschoenen voor de kinderen te krijgen in januari? Zelfde principe. Die schaffen ouders tegenwoordig in de laatste week van de zomervakantie aan. Ga je daar niet in mee, dan vis je achter het net. Over de pepernoten zal ik het maar niet hebben. Als je in de laatste lichting van de schoolvakanties zit, liggen die al in de schappen voor je je tent weer op zolder opgeborgen hebt.

Dees

Dees

19-09-2017 om 13:33

Hahaha wij liepen in korte broek toen mijn zus meldde dat ze klaar was met de winterjassen. De kinderen liepen er van de week al in rond. Mijn kind loopt nog in zijn "tussenjasje" je weet wel een water- winddichte zomerjas.

Ik heb ze ook wel gezien hoor op campings waarbij er 5 cm tussen 2 tenten in zat. De haringen staken bij de buren in de grond....tja daar zit je niet op te wachten.

Stickertje

Stickertje

19-09-2017 om 14:09

Kenfan, wat jij zegt ja

Als je niet mee doet vis je achter het net. Met leuke campings, met schoenen en winterjassen, met alles eigenlijk.
Diep in mijn hart wil ik niet meedoen maar voor volgende vakantie voel ik mij bijna gedwongen maar dan ben ik wel mijn vrijheid kwijt. Reserveren en betalen voor 2 weken maakt het niet meer mogelijk om de zon achterna te gaan en de wind achter te laten.

In onze plaatselijke buurtsuper komen de pepernoten altijd pas na afgelopen weekend in de winkel. De kermis staat daar altijd begin september voor de deur en dan liggen er in de schappen voor seizoensartikelen van die grote lolly's en zuurstelen. Probeert de eigenaar wat mee te pikken van de kermisvreugde.

Dees

Dees

19-09-2017 om 15:25

jassen en schoenen

Weet je hoe goedkoop het kan zijn als je niet meedoet met die schoenen en winterjassen?

Bij ons zoek ik altijd tussen de laatste paartjes schoenen uit, vaak prima schoenen voor de helft van de prijs en de kleine man kiest daar altijd zijn paar schoenen uit wat niet weet wat niet deert hij weet dat hij keus heeft uit een stuk of wat paar schoenen die toevallig zijn maat zijn en heeft er echt geen moeite mee.

Winterjassen zijn in januari alweer in de uitverkoop, tot januari draagt onze kleine man indien nodig en mogelijk de winterjas van het jaar ervoor. Tot nog toe kon het ieder jaar weer. In december gaan wij meestal op vakantie naar een land waar winterjassen niet duur zijn....daar kopen we dan een leuke voor hem die verder niemand in de buurt heeft. Lukt dat niet dan kopen we er een in de uitverkoop. Weer keuze uit slechts een paar jassen maar ook daar komt altijd wel een goede keuze uit.

Maar goed het ging over vakanties. Ik zou eens iets verder kijken als Frankrijk en daar heen gaan waar het ook mooi weer is maar minder snel volgeboekt. Afgelopen vakantie hebben we gekeken waar het mooi weer werd en daar hotels geboekt en een heerlijke week vakantie gehad met mooi weer....en niet in Frankrijk.

Bonnefooi

Ik reis ook het liefst op de bonnefooi en plan niet al te veel van te voren. Maar de consequentie is dan wel dat je inderdaad wat flexibeler moet zijn, qua locatie en qua faciliteiten. Als je niet te veel eisen hebt en niet naar de meest toeristische gebieden gaat kan het prima. Maar het kan dan wel zo zijn dat je meer geld moet uitgeven dan je eigenlijk van plan was omdat alle goedkope accommodaties al vol zijn of dat je niet in dorpje a terecht kan maar alleen in dorpje b. Met kinderen vind ik op de bonnefooi reizen toch wat meer geregel omdat mijn eisen ook iets hoger zijn dan als ik alleen reis. En als je om de paar dagen verkast dan ben je ook nog redelijk wat tijd kwijt op vakantie met uitzoeken en regelen.

Dus wij boeken wel meestal van te voren. Uitstapjes dan weer niet, tenzij ik zeker weet dat het iets heel speciaals is dat je ver van te voren moeten boeken (zoals het laatste avondmaal in Milaan). En dan speelt ook weer mee dat als de kinderen erbij zijn we meer kaartjes nodig hebben dan als we maar met 2 mensen zouden reizen. Als je maar met 2 mensen bent dan is het vaak makkelijker om last-minute wat te regelen. Dus hele speciale dingen boek ik soms wel van te voren. De rest dan weer niet en eigenlijk kunnen we altijd doen wat we willen.

Stickertje

Stickertje

19-09-2017 om 16:03

hele speciale dingen reserveren

Heb ik in het verleden ook wel gedaan. Een wandeling op een gletsjer in Noorwegen, 2 dagen van te voren reserveren, de dag voor de wandeling nog even checken bij de tourist information of er genoeg aanmeldingen waren, de weersvoorspellingen goed zijn en de tocht dus doorgaat. De volgende morgen om 6.30 melden bij restaurant X op berg Y en de wandeling begon.
Dan is reserveren zinvol, rijd je zelf niet voor niks de berg op en komt de gids niet voor niks als er niemand komt.
Mijn zus is in de airbus fabriek geweest, dan willen ze je hele doopceel lichten om te kijken of je niet stiekem een bedrijfsspion bent dus dat moet je weken van tevoren boeken.
Maar dagen van tevoren een bootje reserveren? Misschien is het dan wel helemaal geen weer om lekker met een bootje te varen.
Dat de Engelstalige rondleiding vandaag vol is dan kan ik mee met een Franstalige of later terugkomen maar dat alle rondleidingen geboekt zijn en ik 5 dagen moet wachten dat snap ik dus niet.

Reserveren

Voor het internettijdperk hadden we een keer gereserveerd in Zwitserland bij een grote stad, aan het water.
Helaas stonden de tenten en caravans aan een geasfalteerde campingweg met de SUV's voor de tent met bijbehorende dampen.
Voor je bij het water kwam moest je over scherpe basaltblokken. Nou dat stond dus echt niet in de campinggids.
We hadden al aanbetaald maar ik ging er echt niet staan. Ik had het geld zo vergeten, gelukkig konden we zonder kosten de reservering ongedaan maken.
Daarna altijd op de bonnefooi met de tent weg. Maar toen was ik nog met twee volwassenen, en desnoods namen we een nacht een hotel.
Met de kinderen reserveerde ik wel de camping. Om gegarandeerd te zijn van een rustige plek op een bekende camping.

Triva

Triva

19-09-2017 om 16:37

mijn antwoord zal je verbazen...

'Waar gaat jouw voorkeur naar uit? En als je zo'n planner bent en alles al reserveert waarom? Het waarom van dat reserveren daar ben ik nieuwsgierig naar.'

Waarom? Wat dacht je van voorpret? Serieus, als we nog op vakantie zijn praten we al over volgend jaar. Heerlijk. Dat we vervolgens ook moeten reserveren komt inderdaad door de huuraccommodatie, als we niet hoeven te reserveren zouden we dat wel doen maar wat later. Als we buiten het hoogseizoen op vakantie gaan en niet in een huuraccommodatie reserveren we niet.

Triva

Triva

19-09-2017 om 16:40

aanvulling

als we dus gereserveerd hebben ga ik niet achterover leunen maar haal ik boekjes in de bieb, verdiep me in de mooiste geocachewandelingen in de buurt, kijk ik waar de supermarkten zijn in de buurt en plannen we leuke dingen om te doen bij regen en bij droog weer.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-09-2017 om 16:48

Ook voorpret

Buiten dat ik wel moet reserveren, want twee honden en die zijn niet overal welkom, vind ik de voorpret ook leuk. Ik zit nu ook al alles te bekijken

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-09-2017 om 16:51

Stickertje

Ik verbaas mij eerlijk gezegd over jouw verbazing. En ik heb de indruk dat je het wat dramatiseert.

Maar volgens mij wil je gewoon teveel. Je wilt én naar een populair gebied én alle vrijheid hebben én dat er altijd en overal plek voor jou is.

En dat zal best vaak goed gaan, maar die garantie heb je natuurlijk niet. Als je zoveel waarde aan vrijheid hecht, dan zul je moeten accepteren dat je wel eens achter het net kan vissen. Dat is altijd al zo geweest, en zal altijd zo blijven. Aan jou de keuze.

Jasmijn

Jasmijn

19-09-2017 om 19:31

reserveren

Het eerste wat in me opkomt is dat al die mensen reserveren omdat ze waarschijnlijk in eedere jaren ook constant achter het net visten....dus dan moet je wel, wil je krijgen wat je graag wilt.

Stickertje

Stickertje

20-09-2017 om 09:06

hoeveel voorpret kun je hebben?

Voorpret de reden/motivatie om vroeg te reserveren? Hoeveel voorpret kun je hebben? Als ik in mei reisdoel bepaal heb ik ook voorpret, bekijk wat er te doen en te zien is in de omgeving. Kijken waar de supermarkt is dan weer niet, dat zie ik daar wel. Er moet iets een verassing blijven.

Ijsvogeltje, ik dramatiseer niet, maar realiseer me nu wel dat we de laatste drie jaar niet begin juli al weg konden maar pas na half juli, ivm laatste vakantieregio. Dan hebben de meeste Fransen ook vakantie dus is het gemiddeld wat drukker op campings.

Jasmijn, om te krijgen wat ik wil zou ik misschien ook moeten gaan reserveren, dat klopt. Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Ik wil die vrijheid houden om de zon achterna te gaan.
Volgend jaar hebben de kinderen nog een keer laat vakantie en dan gaan we weer naar wat eerder, kunnen we ook weer eerder weg.

Ga nou niet massaal roepen dat je nooit 4 jaar achter elkaar laat schoolvakantie hebt. Door overgang van bo naar vo kwamen we in een andere regio terecht en dat pakte voor ons ongunstig uit.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-09-2017 om 09:20

Vroeg

Wij boeken een huuraccommodatie en in sommige landen/streken beginnen de leuke onderkomens al vol te raken vanaf oktober/november. Ik ben nu ook al aan het rondkijken en ben er nog niet helemaal uit hoe of waar we heen gaan, maar zodra ik dat weet ga ik boeken. Meestal heb ik uiterlijk januari alles rond, inclusief huurauto, kattenoppas etc.

Vanwege het geld

Je kan het geld maar één keer uitgeven en dan wil je waar voor je geld. Een vroegboeker zal sneller een betere plek toegewezen krijgen dan iemand die binnen komt vallen. De eigenaar heeft namelijk al een aanbetaling ontvangen. Dat is de ' garantie' van reserveren.

Degene die reserveert, neemt wel het risico dat het weer kan tegenvallen, maar daar kan de eigenaar niets aan doen. De eigenaar wilt klantenbinding, volle campigs of vakantiecomplexen en vroege betalingen. Om dat te bereiken, biedt hij de gereserveerde mensen een betere plek.

Paar jaar geleden gingen we naar een groot Nederlands vakantiepark. De vele activiteiten die zij boden, bleken bij aankomst door ervaren medevakantiegangers reeds thuis te zijn geboekt. Het huisje kost je veel geld maar je pist naast de pot als je bv wilt skiën of boogschieten. Dan denk je de volgende keer ook wel anders. Dan ga je liever reserveren om zeker te zijn van het gebruik van de faciliteiten, waar je als huurder ook indirect voor betaald hebt, door daar een huisje te boeken. Gewoon waar voor je geld.

Stickertje

Stickertje

20-09-2017 om 10:38

En zo maken we elkaar gek

Flanagan, jij bent er aan mee gaan doen, omdat je waar voor je geld wil. Ik twijfel erg maar dat wij volgend jaar weer echt in het hoogste hoogseizoen moeten maakt dat ik ook neig naar vroegtijdig reserveren, hoewel ik het diep in mijn hart echt niet wil.

Dees

Dees

20-09-2017 om 10:44

andere kant op

Dat is de reden waarom we dat soort vakanties niet doen. Niet met de hele horde mee naar Frankrijk of Center Parks/Landal/Roompot.

Dan zit je ook niet vast aan volgeboekte ellendige excursies of vermaak. Laten we wel wezen, als je wel uitverkoren bent te mogen gaan skiën dan ben je hutje mutje aan het skiën...Nou leuk vermaak hoor.

Gewoon de andere kant op gaan en dan heb je al die ellende niet.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-09-2017 om 11:07

precies

Precies Dees, daar draait het om.

Als jij wilt wat heel veel andere mensen ook willen, en dan ook nog in het hoogseizoen, dan loop je natuurlijk de kans dat je mis grijpt. Ook als er helemaal niet met reserveringen gewerkt zou worden overigens. De vraag is in sommige perioden en sommige gebieden nu eenmaal groter dan het aanbod. Er zullen dus altijd mensen teleurgesteld worden. En dan kan Stickertje roepen dat 'we elkaar gek maken' en dat ze het maar onbegrijpelijk vindt dat mensen in november al voorpret willen hebben, maar daar is natuurlijk niet het echte probleem.

Maxi

Maxi

20-09-2017 om 17:38

Omdat

Ik wil geen ongeorganiseerde en onverwachte "ellende" aan mijn hoofd. Mijn vakantie is om te ontspannen en steeds weer inpakken is dat voor mij niet. Ook de onrust van verkassen wil ik niet.
Mocht ik dat wel wel willen dan reserveer ik. Want ik heb geen zin om te horen dat het vol is maar wil weten waar ik aan toe ben; weten dat ik een plek hebben waar. Ik moet me op de ene of andere manier kunnen hechten aan een plek.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-09-2017 om 17:52

Niet mijn ervaring

Ik heb niet de ervaring dat campings vol zitten, met een groep van 14 personen, 3 grotere tenten en 4 kleine tentjes vinden we altijd vrij eenvoudig een plek die groot genoeg is om bij elkaar te staan. Overigens geen ingewikkelde campings, want we hebben liever een eenvoudige camping municipal ofzo. Dit jaar in een toeristisch gebied in Italië was het wat lastiger, maar ook daar is het gelukt.
Alleen berghutten reserveren we ruim van te voren. Daar is de ruimte erg beperkt, en weer die groep, en als je een tocht van ene dag of vijf uitstippelt moeten alle hutten onderweg plek hebben. Voor een kortere tocht lukt het nog wel om op korte termijn te reserveren,

Triva

Triva

20-09-2017 om 21:07

net wat ik dacht

Je vraag naar het waarom en als ik MIJN (ja dus MIJN, niet die van jou) reden geef krijg je dit: 'Voorpret de reden/motivatie om vroeg te reserveren? Hoeveel voorpret kun je hebben? Als ik in mei reisdoel bepaal heb ik ook voorpret, bekijk wat er te doen en te zien is in de omgeving. Kijken waar de supermarkt is dan weer niet, dat zie ik daar wel. Er moet iets een verassing blijven.' Precies wat ik al dacht, jij kan niet krijgen wat je wil en je bent nu boos op mensen die het anders doen, nou jammer dan.

Het is natuurlijk niet zo dat wij vanaf sept tot juli van voorpret van de bank rollen en de supermarkt al gevonden hebben voor de kerst maar gewoon, we zijn er mee bezig. Aan het eind van de vakantie of als we thuis zijn vragen we vaak al aan elkaar wat we volgend jaar wel en niet willen en zodra ik een beetje zin heb ga ik lekker googlen want dat is inderdaad wel het voordeel tov vroeger. Ik heb wel eens een avond besteedt om uit te vinden welke van de 15 stacaravanplekken het gunstigste was door maximaal in te zoomen op google. Heel erg leuk als je er dan achter komt dat je de beste keus hebt gemaakt en de grootste tuin hebt en de minste last van de buren Zo doe je het hele jaar wat en ja dat vind ik leuk, overigens doe ik er het ene jaar meer aan dat het andere. Door overlijden van mijn vader in de maand dat we net wilden gaan boeken was ik vorig jaar veel te laat met reserveren en had er ook veel minder zin in. Dit jaar bleven we in Nederland en hoefden we niet veel vooraf uit te zoeken, hoefde ook niets door de google translate te halen met geocachen en uitjes in de buurt, scheelt ook veel tijd

Jammer dat je geen vakantie kan vieren op de manier die jij wil maar geef anderen daarvan niet de schuld. Als zij een bootje reserveren op een regenachtige dag heb jij daar toch geen last van?

Stickertje

Stickertje

21-09-2017 om 10:13

Triva, nou boos?

Ik ben niet boos op anderen, ik vind het jammer. Als jij je camping al in november wilt reserveren om maandenlang te kunnen kijken waar je de beste wandeling kunt maken moet je dat vooral doen.
Ik vind het jammer, jammer dat ik mee MOET gaan doen aan die gekte van reserveren wil ik nog ongeveer kunnen krijgen wat ik in gedachte had voor onze vakantie. Dat de zon achterna reizen niet meer zo makkelijk kan, dat ik niet het weer kan afwachten met het huren van een bootje maar dat al 3 dagen vantevoren moet vastleggen en dan nog niet kan varen, omdat die middag zware onweersbuien over de streek trekken.

Triva

Triva

21-09-2017 om 10:31

stickertje

Ja, je gebruikt mensen als ik (nogmaals wij moeten wel, geen eigen kampeermiddel) om jouw problemen op te lossen. Gaan we niet doen. Jij kunt gebieden opzoeken waar het rustiger is, minder toeristisch of gewoon ophouden met wijzen naar ons en onder het mom van interesse vragen waarom wij vroegboeken zo leuk vinden maar ons ondertussen bekritiseren omdat jij niet meer vakantie kan vieren op de manier die jij wil.

Jammer dan. Jij hebt het voordeel van de zon achterna kunnen, wij hebben het voordeel van zekerheid, je kunt niet alles hebben maar dat is je al in #19 gezegd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.