Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

cobi

cobi

20-01-2009 om 21:15

Vakantiehuisje in toscane

We hebben het ambitieuze plan opgevat om van de zomer (pffff heeet) een vakantiehuis te huren in Toscane. Ik zit nu al een stief uurtje rond te surfen, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Of het is veeeeelssste duur en te chic, of het is al volgeboekt, of het is te klein, of te plat en te druk. En wat een hoop aanbieders Iemand van jullie een betrouwbare aanbieder waar je niet direct de hoofdprijs betaalt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Amarins

Amarins

20-01-2009 om 21:53

Waar in toscane

....maakt ook uit: in de gouden driehoek Firenze-Siena-San Gimignano is het erg druk en duur en alleen maar toeristisch. Zit je ten zuiden van Siena, of rondom Arezzo of in de Casentino dan is dat al veel minder en het is minstens zo mooi (bijvoorbeeld de Val d' Orcia of rondom de Monte Amiata ten zuiden van Siena, prachtig!). Je kunt ook eens googelen op agriturismo in combinatie met een plaatsnaam; dan huur je direct van dat verhuurbedrijf en dat scheelt ook weer. Wij huren al sinds jaar en dag via bekenden daar, dus aanbieders ken ik niet, wat ik wel weet is dat er ontzettend veel vakantiehuizen zijn, en dat er met de instortende Amerikaanse markt genoeg huizen zijn die vast nog graag verhuurd willen worden.

reina

reina

21-01-2009 om 07:12

Wat zoek je?

Wij waren vorig jaar een week in ZW-Toscane, daar werden op een olijvenboomgaard 2 huisjes verhuurd (en wij konden er kamperen), eenvoudig, maar ik vond het vreselijk leuk! Het is de minder bekende hoek van Toscane ( we zwommen dan ook in een meertje met alleen maar Italianen en dat in het hoogseizoen). Maar als je iets met een zwembad, speelplaats, andere huisjes en restaurant etc zoekt is het geen optie.

Http://www.elizawashere.nl/

Neem hier eens een kijkje. Mooie agricultura's in prachtige omgevingen. Prijzen varieren van betaalbaar tot duur.

Chantelle

Chantelle

21-01-2009 om 20:16

Hiero...

Maar ik ga het niet aan iedereen verklappen! Het zal voor deze zomer al volgeboekt zijn maar het is er echt geweldig! Een Middeleeuws landgoed met oude bomen, orangerie, kapelletje, cipressenlaan, zwembad met waanzinnig uitzicht, grote tuinen, gastvrije familie, geweldig mooie en lieflijk ingerichte huisjes en appartementen, dicht bij Siena, op het platteland, aan Chiantiroute. Prijs hoogseizoen om en nabij de 1000 - 1200 euro per week. Overal zie, proef, ruik, voel je Italie!

Hmmmm chantelle

Alleen van je beschrijving word ik helemaal blij!!
Dit jaar zakken wij wat zuidelijker (Umbrie in de buurt van Perugia) met als ik de foto's geloof een dergelijke beleving zoals jij je geheime plekje beschrijft. Ik tel de dagen alweer af....

lia

lia

21-01-2009 om 22:06

Reina wil je het delen?

Reina wil je je adresje verklappen? Of dan in ieder geval de naam van het meertje?!
Ik zoek me ook suf in Toscane en schrik van de prijzen, veel duurder dan Frankrijk. Daar hebben we nu een paar jaar achter elkaar echt prachtige dingen gehuurd (huisjes, ingerichte tipi's) voor onder de 500 per week.

reina

reina

22-01-2009 om 07:14

Lia

Je kunt het zien op www.puntonatura.com. De naam van het meertje weet ik niet, ze hebben ons uitgelegd hoe we er moesten komen.
En áls je die kant op gaat, ga dan vooral een keer kijken bij Il Giardino dei Tarochi, te vinden op www.nikidesaintphalle.com/ .
Toscane is wel heel erg leuk, hoor, na veel vakanties in Frankrijk viel ik als een blok voor Italië!

lia

lia

22-01-2009 om 20:09

Bedankt, kun je nog meer vertellen?

Hoi Reina, bedankt voor je info, ik heb de website bekeken. Het ziet er een beetje rommelig uit vind ik. Misschien is het gewoon de wat oude website hoor. Kun je wat meer van je ervaringen vertellen? Was je met kinderen, hoe oud? Wat deden jullie daar?
In hun gastenboek staan helemaal geen reacties van mensen met kinderen.
Groetjes Lia

reina

reina

22-01-2009 om 21:24

Lia

het is geen gelikte locatie, dat klopt, maar dat vind ik juist leuk. Wij waren zonder kinderen, er waren wel 2 gezinnen met kinderen toen wij er waren en die hadden het heerlijk, een hele boomgaard , pretparken etc moet je absoluut niet gaan, als je houdt van rust en ruimte, kleine dorpjes, ritjes in de omgeving ( wij zijn naar zee geweest, naar allerlei dorpen in de omgeving etc ) dan is het ideaal. Eens per week kan iedereen aanschuiven aan de door de eigenaar en zijn vrouw gemaakte maaltijd, heerlijk! Maar het is echt afhankelijk van wat je zoekt.

Victorie

Victorie

23-01-2009 om 19:05

Tip

Lepianore.com is onze favoriet (2 volwassenen en twee kids (nu 9 + 6). Zwembad en tennisbaan. Ontzettend lieve gastvrouw die in de zomer twee keer per week voor haar gasten kookt. Heel gezellig, aan lange tafels. Je hoeft trouwens niet mee te eten.
Gelegen tussen Florence en Sienna. Wel warm in augustus.

Tips

Ook nog twee tips:
1) zoek eens op agriturismo.
2) kijk eens bij Inter Chalet. Via Duitse sites zijn de huizen in Italie vaak goedkoper. En je zit dan niet tussen de Nederlanders ( of je dat een voordeel vindt hangt ervan af natuurlijk)
Jonne

Streek

Hi Cobi, je zoekt in een streek waar iedereen wil zitten en daar betaal je voor. Voor veel mensen is Italie Toscane. Wij gaan heel vaak naar Italie en mestal voor veel minder geld, maar dan boeken we bij voorkeur rechtsreeks in het Italiaans in minder bekende streken.
Jonne

lia

lia

27-01-2009 om 21:35

Tip

Ik ben nu via deze website aan het zoeken:
www.guidacampeggi.com

Dit is de Italiaanse campingsite, je kunt selecteren op provincie, aan zee, aantal sterren etc.
Wij zoeken iets te huur op een camping voor minder dan 500/week, en dan een beetje kleine camping en ik heb al aardig wat leuke dingen gezien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.