Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Heirthe

Heirthe

19-10-2009 om 19:21

Waar is het mooi in duitsland

We houden van bergen, kastelen, bos, leuke dorpjes/stadjes. Ik weet dat er een gebied is in Duitsland die dat allemaal heeft maar weet niet welk gebied dat is
Wie weet het wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

20-10-2009 om 09:35

Eifel

De Eifel heeft het allemaal,het is er prachtig!
Bastet

Puck2

Puck2

20-10-2009 om 12:56

Vulkaneifel

De Eifel en Vulkaneifel vind ik persoonlijk erg mooi in Duitsland. Hessen vond ik wat vlakker er minder grillig.

Puck2

Puck2

20-10-2009 om 17:09

Pelle, dat stukje ken ik idd niet

Ik ken Hessen idd voornamelijk ten westen van Kassel. En dat herinner ik me vooral als glooiend, niet ruig.
Overigens (o.t.) voor van de zomer: al eens Garda-meer geboekt. Vooral het noordelijk deel ligt nog dubbel zoveel te cachen als hier in de polder. Echt Mega-veel. En waar wij naar toe gaan in Toscane ligt ook het een en ander natuurlijk

mar

mar

20-10-2009 om 20:17

Berchtesgadenerland

Berchtesgadenerland dus

Bergen is natuurlijk heel subjectief. Bergen hebben in mijn optiek kale toppen, dus kom je al snel in Zuid-duitsland terecht.

Maar het Zwarte Woud kan ik ook aanbevelen (geen echte bergen helaas)

Heirthe

Heirthe

20-10-2009 om 22:18

Waar ligt de eiffel precies?

Ik zit op Eurocampings en Zoover te zoeken naar campings maar daar staat de Eiffel niet op.
Is het eigenlijk wel wat in de zomervakantie? Wij zijn Frankrijk gewend maar willen nu wat anders. Zelf zit ik eigenlijk te twijfelen over Duitsland maar volgens manlief is het er erg mooi. Deze zomer naar het meer van Annecy geweest, wel erg mooi maar persoonlijk vond ik het te wintersportsfeer achtig.. Ben bang dat ik Duitsland ook te treffen.
Ik ben ook zo'n vertstokte Frankrijkganger...

Amati

Amati

20-10-2009 om 22:33

Zoek op..

Rheinland-pfalz.

Jessica O

Jessica O

21-10-2009 om 08:46

Eiffel

plaatsen als bitburg en kyllburg.
Mooie omgeving, dicht bij de moezel en luxemburg.

Rond de chiemsee (zuid duitsland) is het ook heel mooi, je zit dan in de buurt van het berchtesgadenerland.

Jessica

reina

reina

25-10-2009 om 17:28

Bijv.

Natuurlijk zuid-Beieren, maar ook de Eifel en het Ahrtal ( al zijn de bergen daar uiteraard laag)

De harz

Wij zijn er net geweest in de herfstvakantie, en poehhh, wat is het daar mooi zeg!

Echt een prachtig gebied, en erg bergachtig en helemaal niet toeristisch, althans niet toen wij er waren. Alles wat je opnoemt, heb je daar. Het zit een eindje onder Hannover.

Als je daar heen gaat, moet je echt een keer naar de Brocken. Dat is de hoogste berg daar zo`n 1200 meter. Er zijn oude stoomtreintjes die er heen en weer rijden, echt een enorme ervaring. Toen wij er waren lag er een dik pak sneeuw.

De harz is echt een ontzettend mooi gebied van Duitsland, niet voor niets gaan er veel Duitsers heen op vakantie.

Als je er meer over wilt weten, dan hoor ik het wel. Toen wij besloten om naar Duitsland te gaan, heb ik hier ook een draadje gestart over waarheen, de Harz is toen veel aangeraden.

Succes ermee.

Olijvje

mpronk

mpronk

26-10-2009 om 20:50

Olijfje

waar zijn jullie precies geweest?
En via welke maatschappij geboekt. Wij zoeken wat voor februari.

marion

Heirthe

Heirthe

26-10-2009 om 21:05

Olijfje

Dat klinkt idd erg mooi, vooral met die hoge bergen!
Maar is het ook leuk in de zomer?

Mpronk en foske

Wij zaten in het plaatsje Clausthall-Zellerfeld, en daar heb je van alles. Goslar, is een erg mooie plaats, dat is zo`n 20 km daarvan daan.

Wij hebben geboekt via Happy Home, en dat is allemaal goed gegaan. Nu zijn wij niet zo veel eisend, dus dat scheelt misschien. Maar je hebt daar parken(ferienhaus) genoeg. Echt overal zie je vakantiewoningen etc. Dus dat moet niet zo lastig zijn. Maar als je naar Duitsland gaat, dan zou ik beslist naar dat gebied gaan!

Volgens mij is het nergens zo bergachtig in Duitsland als daar. En die rit met de stoomtrein naar de Brocken moet je dan echt doen. Ook zijn wij in een druipsteengrot geweest met gids, was ook erg bijzonder.

Het is er echt prachtig, veel oude vakwerkhuisjes en bezienswaardigheden. Lekker en goedkoop eten en drinken. Als wij met z`n 5en uit eten gingen dan waren we zo rond de 40 a 50 euro kwijt, inclusief drinken. Ook de mensen daar zijn erg vriendelijk ook kindvriendelijk.

Wat betreft de zomer, ook dan is het daar fantastisch. Ik ken mensen die er toen geweest zijn. Je hebt er heel veel mooie meren en beekjes.

Ik hoop jullie zo een beetje meer te hebben geinformeerd, mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groetjes Olijvje

Foske?

Zijn jullie er al uit? Ben wel even benieuwd, vandaar.

Olijvje

Heirthe

Heirthe

30-10-2009 om 18:10

Nee

Nog niet het is voor de zomervakantie volgend jaar dus het hoeft ook nog niet. Maar ik vind het altijd leuk om leuke vakantieadressen en plaatsen op te zoeken, vandaar mijn vraag.

Mpronk

Ik weet niet of je mijn reactie nog hebt gelezen, op het bovenstaande draadje? Maar de Harz is echt prachtig. Happy home heeft huizen daar, en is ons prima bevallen.

Succes ermee.

Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.