Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

27-12-2014 om 18:19

Waar naar toe met 1 puber


Arawen

Arawen

12-01-2015 om 20:08

Oh.. Slovenie...

.. dat is een soort Oostenrijk maar dan goedkoper. Als je houdt van bergen, van alpenweiden met koeien en van huizen met bloembakken er aan, dan zit je daar goed. Die cultuur, die je kent uit Tirol e.d., houdt echt niet op bij de Alpen.. die gaat daarover heen gewoon door. En Slovenie is de zuidelijke kant van de Alpen.
Qua prijsniveau wint Tsjechie, want net iets goedkoper, maar het is er wel een stuk goedkoper dan Oostenrijk. En uiteraard dus meer bergen, groen, watervallen, e.d. Wij waren er erg gecharmeerd. Ik vond 't qua natuur mooier dan Tsjechie, maar we houden dan ook van bergen en Tsjechie is (althans in het zuiden) meer heuvelachtig.
Het is voormalig oostblok, maar daar merk je niet heel veel meer van. Goed ontwikkeld (zo'n beetje iedereen spreekt Engels/Duits), heb maar heel weinig armoede gezien. In Ljubljana een enkele keer een zwerver/bedelaar, maar daar blijft 't ook bij.
Kortom, meer dan prima vakantieland. Wel een stukkie verder rijden. Camping Menina, die ik noemde, is zo'n 1300 km van Utrecht.

Wij zijn ondertussen onze speld in een hooiberg nog steeds aan het zoeken. Als jij de ideale weet, in van mijn part Slovenie, dan hou ik me aanbevolen..

Barvaux

Barvaux

13-01-2015 om 10:16

Arawen

Ja, we kijken serieus naar Menina en daarna nog een week Oostenrijk maar die camping kun je dus echt aanraden? Nog tips do en don'ts?

Arawen

Arawen

13-01-2015 om 19:54

Barvaux

Volgens mij kunnen we beter prive gaan mailen.. kan dat eigenlijk?

Maar over Camping Menina; is een mooi gelegen camping, in een vallei vlakbij de bergen. Heeft een flink aantal vaste standplaatsen voor Sloveense (weekend)gasten. Verder vooral heel veel Nederlanders. Mobile Homes staan bij elkaar. Leuk is dat je je eigen kampvuurtje mag maken. En dat de jeugd elkaar s'avonds treft bij de ping pong tafel en hun eigen kampvuur. Er er een outdoor-sport organisatie op de camping, die raften/klimmen etc organiseert. Er hangt een bomen-klim/klauter toestand (hoe noem je zo'n ding) door de campng heen.
Minder leuk is dat het meertje op de camping, het enige zwemwater, echt heel erg koud is. Nu hadden wij toevallig het weer niet mee (1e week elke dag geregend) en dat nodigde ook niet uit om te zwemmen. En dat je tegen een 'laissez faire' houding van het camping management moet kunnen. De zaak is niet bepaald strak georganiseerd, zeg maar.

Arawen

Arawen

16-01-2015 om 22:35

Wij zijn er uit!

Barvaux, na heel lang (echt heel lang..) surfen op internet, websites checken en zoover beoordelingen lezen, zijn wij er uit. Deze wordt het voor ons:
http://www.campingsersirant.com/

In de Franse Alpen, aan een meer, leuk voor tieners, veel sportieve aktiviteiten en (niet onbelangrijk) erg betaalbare huuraccomodatie. Zo'n 1000 km rijden, da's toch een stuk minder dan de 1375 km naar Slovenie. Wij hebben overigens vanaf 25 juli vakantie. Zien we je/jullie daar??

Barvaux

Barvaux

16-01-2015 om 23:03

Arawen

Ik ga het serieus in de groep gooien dit weekend want dat is wel één van onze vakantieweken inderdaad. We zitten hier in een soort vacuüm met een puber die heel erg graag wil en een vader die het een roteind weg vindt en een moeder die er tussen zit en een jongste die geen tv heeft daar We waren al zover dat we week twee van onze vakantie naar een landalpark in Zwitserland gaan om het één en ander te compenseren...

Ik moest wel als vast vragen of jouw zoon van mountainbiken houdt van mijn oudste en ik weet nog niet of mijn man blij wordt van Frankrijk. Hij was een beetje klaar met al die Fransen die ..... alleen maar Frans praten!

Annet

Annet

16-01-2015 om 23:28

Ziet er goed uit Arawen

Ik heb deze camping opgeslagen. Wij beslissen altijd heel laat, maar wie weet kom je ons tegen (met pubers!)

Arawen

Arawen

17-01-2015 om 22:10

Frans???

Haha Barvaux.. volgens mij waren jullie vorig jaar in de Ardennen en volgens mij spreken ze daar toch ook echt Frans... Ik kan 't redelijk, camping-niveau zeg maar, man komt niet verder dan 'du pain du vin du boursin' en zoon vindt 't een rot-taal, die hij na dit jaar ein-de-lijk mag laten vallen.. Maar dan heeft ie wel 3 jaar Franse les gehad, dus ik hoop dat ie nog een eindje komt. Hij is trouwens wel voor mountainbiken. Hij ziet de vakantie zitten, met wel als grootste vrees dat er alleen 'bierflesjes-jongeren' zijn. Nu weten we natuurlijk nooit hoeveel of welke jeugd we gaan treffen, maar ik neem toch aan dat daar vooral veel sportieve jeugd zal komen.

Ik zou trouwens niet te lang te lang wachten met beslissen. Wij wilden een 2 slaapkamer caravan maar kregen een 3-kamer (lekker ruim met z'n 3-en.. omdat al niet anders meer beschikbaar was. Op 't laatste moment beslissen gaat niet als je accomodatie moet huren, Annet, die luxe kun je je alleen veroorloven als je zelf je caravan mee neemt..

Annet

Annet

17-01-2015 om 22:51

Ja hoor, eigen kampeermiddel

En laat beslissen gaat altijd goed bij ons.

Enne, geen bierflesjes bij onze jongeren.

Barvaux

Barvaux

18-01-2015 om 15:25

Arawen

Waar wij waren sprak men goed Engels en Nederlands. Ik kan België voor wat betreft het Frans niet vergelijken met Frankrijk.

Ok, het was het weekend van de beslissingen en omdat wij altijd twee weken gaan naar twee verschillende bestemmingen en de tweede week Oostenrijk al vast stond was Slovenië toch dichterbij in de combinatie Ook om wat andere redenen hebben we dus voor Slovenië gekozen.

Als je nog wat tips hebt over de omgeving en waar je je boodschappen deed hoor ik die graag. Andere dingen natuurlijk ook. Nog iets over de locatie van de stacaravans op de camping?

Arawen

Arawen

18-01-2015 om 18:09

Jammer Barvaux..

... vanuit de Franse Alpen is Oostenrijk ook niet zo ver hoor..

Camping Menina dus, neem ik aan? Is een leuke camping, maarzoals al ik al schreef wel erg ongeorganiseerd management. Lees daar de Zoover beoordelingen maar op na. Dat betekent dat je met een paar gezinnen tegelijk aan komt en ze eigenlijk niet zo nagedacht hebben over waar ze iedereen kunnen laten.. Wat inhield dat een paar gezinnen niet terecht kwamen in de accommodatie (caravan) ze hadden geboekt. Of in iets veel te kleins. Wij hadden de mazzel dat we in iets te groots terecht kwamen. Ook een 3 slaapkamer, terwijl we een 2 slaapkamer hadden gereserveerd (en betaald). Zonder de beloofde airco. Maar we hebben zo'n slecht weer gehad dat we die niet echt hebben gemist..;-( Maar dat weer gold voor heel Europa geloof ik. Mijn tip zou dus zijn om daar rekening mee te houden. Wees bereid om flexibel te zijn (of juist op je strepen te staan). De mobile homes staan in een straat bij elkaar, dus daar kan ik niet veel van zeggen, en trouwens, je moet ter plaatse maar afwachten wat je krijgt..

Boodschappen deden we bij een super op de weg naar de camping. In Mozirje. Geen idee meer hoe het ding heette, maar het lag langs de doorgaande weg en het was een soort Lidl.

Voor zoon zou ik het paintballen aanraden, dat vanaf de camping wordt georganiseerd. Onze zoon heeft tot 2 x toe mee gedaan en vond 't geweldig. En niet zo duur. Dat lagere prijspeil is een van de voordelen van Slovenie..

slovenie

Barvaux. informatie over Slovenie roept u maar
mijn man is een groot Slovenie kenner/liefhebber. keer of 20 is hij daar zeker geweest en ik dus ook al een keer of 10.
geweldig land, goede sfeer en prachtige natuur, cultuur en betaalbaar.
Afgelopen zomer zijn met onze camper mijn zus in kroatie wezen bezoeken in een groot (heel groot) resort aan strand, maar waar hadden onze boys het pas echt naar hun zin....... Juist op de heen- en terugreis in Slovenie. sprak met andere ouders en ook zei wisten te vertellen dat hun kinderen moeilijk aansluiting konden vinden maar voor het eerst meededen / aansluiting vonden in een groepje bij het kampvuur savonds
Dus geen disco maar kampvuur stoken bij het water (gitaar mee altijd leuk).. super
camping Menina is inderdaad leuk voor pubers maar is door alle goede recensies wel erg druk geworden. je kunt mountainbikes huren, raften etc dus lekker sportief. maar dan moet het wel je soort vakantie zijn.
trefwoorden: sfeer - prachtige natuur - sportief - gemoedelijk - veilig - geen criminaliteit/agressie etc
o cherso publiek vind je daar niet en als je dat zoekt vind je Slovenie niks.
Wij gaan dit jaar naar Frankrijk met onze camper. Route is al uitgestippeld bij elkaar zo'n 3700 km en reserveren doen we nooit. Volgend jaar gaan we denk ik weer naar Slovenie
succes!

En Landal?

Wij zijn een paar jaar terug geweest in Village l'eau d'heure. Aan een mooi meer waar heel veel buitenactiviteiten te doen zijn. Ook voor pubers (kampvuur op het strand bijvoorbeeld). Mountainbiken kan er ook mooi in de omgeving. Huisjes zijn prachtig, er is alleen geen winkel (vind ik altijd wel handig, maar je kan best zonder. Er is wel een broodjesservice). Zwembad stelde niet heel veel voor maar er is dus ook een meer, bij goed weer natuurlijk veel beter. En ik las op de site dat het zwembad dit voorjaar compleet wordt verbouwd, dus wordt vast beter. Ik vond het een hele mooie omgeving en ik heb er erg genoten destijds.
Succes met je zoektocht, wij zijn nog net niet zo ver, oudste is nu 15 en wil nog graag mee, maar over niet al te lange tijd zijn wij natuurlijk ook aan de beurt met dit soort vragen .

Barvaux

Barvaux

22-01-2015 om 15:08

jannieke

Leuk dat je zo enthousiast bent over Slovenië, een paar weken geleden was het ondenkbaar dat we daar naar toe zouden gaan. Ik had niet eens geweten dat het tegen Italië en Oostenrijk aan lag

Wat we heel graag willen is een website van een groot zwemparadijs op niet te ver van Menina (met veel glijbanen etc). Dit omdat dat de enige eis is van jongste (een dagje daar naar toe) en voor het geval het niet al te best weer is: graag ook eentje met een binnenzwembad als dat mogelijk is. Googlen is lastig merkte ik al en jongste is iemand die het graag vooraf ziet.

Voor de rest laten we het wel over ons heen komen, geocachemogelijkheden genoeg en oudste heeft net een mountainbike gekocht die mee gaat

Arawen

Arawen

22-01-2015 om 22:06

Lasko

Dan moet je naar wellness park Lasko, Barvaux. Daar zijn wij ook een dagje geweest. Google er maar eens op. Soort zwemparadijs met een koepel er over heen dus ook geschikt voor minder weer.
Of naar Termen Catez, meer in het zuiden. Dat is een zwembaden-pretpark. Zit trouwens ook een camping bij, die door veel Nederlandse touroperators wordt aangeboden.

Barvaux

Barvaux

23-01-2015 om 08:11

Engeltje

Ik volg je even niet. Mijn bijna 16jarige wil óók nog heel graag mee maar heeft gewoon ook wat te zeggen over waar we heen gaan. Sinds vorig jaar heeft hij wat meer interesse in leeftijdgenoten dus daar kijken we nu extra naar. De eerste week zit dat wel goed, de tweede week waarschijnlijk wat minder maar dan doen we de tweede week ook meer dingen met het gezin.

Barvaux

Barvaux

23-01-2015 om 08:17

arawen

Kun je toch nog iets preciezer zijn met een link? Ik kom ook vakantieparken tegen en verschillende locaties en bij de eerste zie ik geen glijbanen?

Barvaux

Barvaux

23-01-2015 om 08:27

Die tweede is meer dan twee uur rijden, laat die maar zitten

Is het dus gewoon deze site: http://www.thermana.si/en/pools/zdravilisce-lasko-swimming-pools/ en daar zijn waterglijbanen?

Arawen

Arawen

23-01-2015 om 21:58

Zwembad Lasko

Volgens mij zit je goed met die link. Voor meer foto's:

http://www.booking.com/hotel/si/wellness-park-lasko.nl.html?aid=325624;label=sppctrip-hotel-40887_xqdz-b366b98b50515c9b8316de9ec430b6dc_pool-nl_slice-99999;sid=80ad0045299586105c9a4a7e18018f2f;dcid=1;dist=0;type=total&utm_campaign=NL&utm_content=images&utm_medium=SPPC&utm_source=tripad&utm_term=hotel-40887_=_

Via Booking.com, gezocht op 'Zwembad Lasko'. Hier staan ook foto's van de glijbanen. Het is wel een welness-centrum he, het is geen zwemparadijs.. maar het is wel heel mooi en er is ook veel jeugd!

Arawen

Arawen

11-04-2015 om 19:18

En.. waar gaan we nu heen??

Ik haal mijn draadje van een tijdje geleden weer even omhoog, omdat ik benieuwd ben waar jullie (zij die mee schreven) inmiddels voor hebben gekozen. Zijn de vakantieplannen al rond??

Annet

Annet

11-04-2015 om 19:21

Geen idee

Dat zien we begin juli wel. Meestal beslissen we 1 of 2 weken van tevoren.
Ik heb wel campings opgeslagen die me interessant lijken.

Barvaux

Barvaux

10-08-2015 om 17:12

Arawen

Nog enorm bedankt voor je Meninatip, mijn oudste heeft de beste vakantie van zijn leven gehad al duurde het maar zeven dagen We hadden ook een erg humeurig exemplaar in de auto naar Oostenrijk!

We kwamen aan en hadden ons dankzij jou voorbereid op een flink gedoe maar we waren redelijk vroeg. We moesten wel 3 kwartier wachten tot we een caravan kregen maar zijn even naar de supermarkt op loopafstand geweest voor het avondeten. De dag erna naar de hover/aldi die jij al had aangeraden.

Bij aankomst bleek dat er meteen de dag erna een 85 km lange mountainbiketocht was die maar 2 keer gedaan wordt in de zomer. Was nog effe een gedoe maar oudste mocht mee. Hij kwam halfdood terug maar dit had hij maar mooi even meegepakt want dat was meteen de laatste keer. Op het laatste moment hadden we toch zijn eigen mb niet meegenomen namelijk en in Oostenrijk is het ook niet meer gebeurd.

Zes avonden aan één stuk hebben we met drie andere gezinnen een kampvuur gemaakt en zo gezellig en sociaal zijn wij nog nooit geweest. Ik vond het bar vermoeiend, heb nog niet eens 1 boek uitgelezen maar wat was het gezellig. Weer viel wat tegen die week en we zijn met drie auto's toch naar de grotten in Postonja geweest (eigenlijk vond ik dat veel te ver weg) en daar waren net alle toeristen van Slovenië en omstreken maar omdat we met drie gezinnen waren was het beregezellig!

Die berg ten noorden van de camping twee keer op geweest met kabelbaan, op dag 1 bijna alleen maar mist/lage bewolking maar op de tweede dag prachtig weer en dito uitzicht.

Oudste was ook flink aan het tafeltennissen elke avond, de prijzen waren laag (12 zeer luxe broodjes met jam/chocolade/etc bij het bakkertje net naast de camping voor nog geen 6 euro) en de caravans waren meer dan prima met inderdaad airco (alleen eerste avond aangehad).

Ok, zo'n camping zoek ik dus weer, open er vandaag of morgen wel weer een nieuw draadje over.

Hoe was het in Frankrijk?

Arawen

Arawen

11-08-2015 om 21:15

Oh Barvaux, wat leuk!

Wat fijn dat jullie het zo goed hebben gehad op camping Menina! Al moest ik stiekem wel een beetje gniffelen over het feit dat jij het ook hebt over slechter weer.. onze vakantie vorig jaar daar is behoorlijk verregend. Maar ja, toen had heel Europa slecht weer.

Wij zijn ook net terug, van camping Ser Sirant, zo'n 30 km onder Grenoble aan het Lac de Laffrey. Hele leuke vakantie gehad, kleinschalige camping (zo'n 80 staanplaatsen), mooie mobile home, (overwegend) prachtig weer. De minpunten waren het feit dat de animatie niet zo op pubers was gericht als ons was voorgespiegeld in de Zoover-beoordelingen. Er was dit jaar een ander animatie-team en daar valt of staat 't toch mee. Maar de jeugd vond elkaar toch wel (en het barstte van de jeugd) dus zoon vond snel aansluiting en heeft zich prima geamuseerd. En wij dus ook... Camping is erg watersport-gericht, daar was het Lac eigenlijk ook meer voor geschikt dan voor zwemmen. Althans, bij de camping dan. Zoon houdt, net als de jouwe, van sportieve aktiviteiten dus hebben we het bekende spreekwoord gevolgd; 'when in Rome, act like the Romans'. Er werd vanaf de camping een surf-cursus georganiseerd voor een zacht bedrag en man en zoon hebben daaraan meegedaan. Geweldig vonden ze het! Beiden hadden nog nooit op een plank gestaan en dit was echt een hele leuke ervaring. Zo leuk dat we overwegen volgend jaar weer een surf-camping te kiezen.

Ik kijk graag mee wanneer je binnenkort je zoektocht-draadje naar een camping voor volgend jaar start. Zoon gaat waarschijnlijk volgend jaar zomer toch weer mee (dan is hij bijna 17) en mogen we dus weer op zoek naar iets geschikts..

barvaux

barvaux

11-08-2015 om 21:22

Arawen

We hadden jullie camping juist niet gekozen omdat oudste absoluut geen watersporter is. Leuk voor erbij maar het moet geen hoofdzaak worden. Een keertje kanovaren is leuk maar raften hoefde al niet echt. Dat wordt lastig dus om volgend jaar wél samen op vakantie te gaan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.