Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nasha 1st

Nasha 1st

18-01-2009 om 13:44

Wat is er te doen in volendam?

Vanmorgen keek ik Eigen huis en tuin, en zij waren in Volendam....en toen dacht ik ineens terug aan vroeger, toen ik nog regelmatig met mijn ouders naar Volendam ging op een zondagmiddagje (of was het zaterdag?) hoe dan ook.....waarom eigenlijk? Wat is er voor leuks te doen en zien in Volendam? Ineens bekroop mij het gevoel, moet ik echt eens doen met mijn kids....maar zomaar op de bonnefooi ... wil weten wat ik hen daar kan bieden ))

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

18-01-2009 om 16:46

Niet veel te doen, wel leuk

Een jaar of vijftien geleden kwam ik er wel eens, fietsend vanaf Amsterdam in de zomer. Tja, wat is het. Beetje kuieren in een mooie omgeving met pittoreske huisjes en een haven. Klompenmakerij. Klederdracht. Winkeltjes. Ergens op een terrasje zitten. Heel opwindend is het niet maar als je houdt van sfeer opsnuiven is het wel een leuk uitstapje. Vlak voor het dorp is een parkeerveld tegen betaling.

Oja, die verkleedpartij lol

Als ik daar nog aan denk: een aantal jaar geleden zijn wij naar Volendam geweest en hebben toen een foto van onszelf laten maken in klederdracht.

We hebben ons alleen al bij het verkleden zo ontzettend vermaaakt, geweldig was dat. Wat hadden wij een lol.

Maar verder is er niet zoveel te doen vindt ik, maar het blijft leuk. Maar net wat mijn voorganger zegt: beetje kuieren.

madelief

madelief

19-01-2009 om 09:40

Geen toeristisch gevoel...

Van Volendam krijg ik geen toeristisch gevoel (ik denk omdat ik er in mijn jeugd nooit ben geweest). Ik moet altijd denken aan de cafebrand; heb er onlangs een paar boeken over gelezen. Destijds raakte het me erg omdat ik kinderen heb/had in dezelfde leeftijdsgroep en wij een achternaam hebben die veel voorkomt in Volendam.

Ben er later tweemaal geweest. Niet zozeer vanwege het toeristische gevoel, eerder uit meeleven met de getroffen families. Heb het monument bezocht, en de plek waar de ramp zich in korte tijd voltrok.
Verder trof me het RK karakter van het dorp wat me deed denken aan ZuidLimburg. Mariadevotie...

Dan over naar de toeristische kant van Volendam: vriendin van mijn dochter is er vorige week geweest om met de hele familie in klederdracht op de foto te gaan. Is heel grappig geworden, al is het 'geschiedvervalsing'.

Terug naar vraagstelster: ik zou met basisschoolkinderen liever naar het Zuiderzeemuseum gaan dan naar Volendam. Misschien een leuk alternatief?

madelief

Rafelkap

Rafelkap

19-01-2009 om 15:45

Niks an

Volendam, "niks an". 1 toeristische straat.
Ga liever naar Marken (echt prachtig) of Edam.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2009 om 16:22

Jeetje...

hoe kan het dan toch dat het bij mij zo'n gezellig gevoel oproept?

Lietje

Lietje

22-01-2009 om 07:39

Nasha 1st

Volendam is erg toeristisch, maar er heerst wel een dorpse sfeer, dit itt. Marken. Dat is gewoon een soort museum. Volendam is wel erg druk, althans langs de haven, maar heeft zeker wel gezelligheid. En als je van Jan Smit houdt zit je helemaal goed, in elke etalage hangt wel een foto. En je kunt er lekker vis eten.
Lietje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.