Vakantie en uitjes

sita
01-04-2010 om 19:53
Welke route nemen jullie naar noord-italie?
Via de Gottharttunnel of via de Brennerpas?
We zijn met de auto, zonder caravan en hebben de tijd (want we gaan 2x overnachten).
Bedankt

sita
01-04-2010 om 21:09
Richting le marche
Ik hoor dat het via de brennerpas een mooiere route zou zijn.
We zijn ons nu aan het orienteren.

Minet
01-04-2010 om 21:31
Geen brenner
Als je richting le Marche gaat zou ik zeker niet de Brenner nemen. JE staat dan aan de foute kant van noord-italie.
Wij nemen dan de Gotthard-tunnel en zakken via Genua/Pisa af naar Le Marche.

sita
01-04-2010 om 21:37
Minet, le marche
ligt aan de oostkant, tenminste het plaatsje waar wij heen gaan,dan zijn we toch aan de goede kant?
Of kijk ik nu helemaal verkeerd. We komen dan via Bolzano, en zo verder naar beneden dacht ik..

Minet
01-04-2010 om 22:59
Sorry
Je hebt helemaal gelijk sita! Natuurlijk ligt le Marche aan de oostkust, ik had het in gedachten boven Rome liggen
Je kunt inderdaad goed over de Brenner dan!
Wij waren ooit ook in le Marche, vonden het jammergenoeg niet een mooi gebied. Wel dichtbij Venetie, met alle pracht die daar natuurlijk te zien is.

Moppeke
02-04-2010 om 09:46
Brenner
Wij vinden via Brenner relaxt rijden, dat is voor ons de reden om via de Brenner pas te rijden. Je kunt meer doorrijden.
Via de Gotthard vonden wij een crime. Met name ook de tweebaanswegen er naartoe.

vlinder72
02-04-2010 om 09:55
Autoslaaptrein
Absoluut een aanrader. Zeker na een akelige file ervaring in Zwitserland (úúúúren wachten).

Puck
02-04-2010 om 10:20
Gotthard
Wij gaan in de meivakantie naar Toscane en zijn ook van plan om via de Gothard te rijden. Staat daar altijd file of is dat alleen op de beruchte vakantiedagen? Wij zijn er ergens in de loop van donderdagmiddag.

reina
02-04-2010 om 10:24
Via bolzano
Da's een mooie route! En als je de goede kant opgaat is de Brenner dus zeker een optie! Ik vind trouwens de route via de Gotthard ook prima, overnachten in de buurt van Luzern en dan 's ochtends vroeg verder, maar wel buiten het weekend!

Primavera
02-04-2010 om 11:47
Vanuit waar in nederland vertrek je?
Behalve waar je in Italië moet zijn, hangt de beste route ook af vanaf waar in Nederland je vertrekt. Als wij naar Nederland gaan moeten we in het Noord-Oosten zijn en rijden dus over Duitsland en dan is de Brenner-pas helemaal geen gek idee. Ook om douane-gedoe met huisdieren te vermijden.
De file van de Gotthard-tunnel hangt erg van de periode af en is beslist te vermijden op zwarte dagen, terwijl je er op niet drukke dagen en vooral 's nachts zo doorheen rijdt. Je kunt 'zomers ook over de Gotthard heen (niet met caravan, denk ik) Is een mooie route, wel langer, maar wellicht een leuker alternatief dan uren in de file staan.
Als je aan de westkust vanaf Toscane naar het Zuiden moet zijn is de route Milaan A1 - tot Parma en daar de A15 (wordt Cisa genoemd) naar La Spezia te nemen, zodat je niet langs Genua hoeft.
Groeten Primavera

sita
02-04-2010 om 12:15
Wij vertrekken vanuit noord nederland
Vanuit Groningen.
Route Brenner lijkt ons heel mooi.

Puck
02-04-2010 om 13:25
Reina
Als wij 's middags om een uur of 2 vertrekken, halen we dan Luzern nog of is dat te ver gegrepen? Vind het geen probleem om tot een uur of 10 te rijden overigens. Ik verwacht eigenlijk van wel, we zijn ook nog van die types die af en toe even de benen strekken en een bakkie koffie onderweg drinken.

reina
02-04-2010 om 20:20
Puck
Dat lijkt me erg positief gedacht Wij zijn ook van die benenstrekkers en de laatste jaren rijden we met de caravan, maar ook in de tijd-met-tent gingen we 's ochtends vroeg weg en overnachtten we ergens in de buurt van Luzern.

Primavera
03-04-2010 om 16:30
Sita
Vanuit Groningen is de route over Duitsland en de Brenner het handigst en vooral ook het rustigst wat verkeer betreft.
Goede reis gewenst alvast.
Groeten Primavera

sita
03-04-2010 om 17:17
Bedankt en nog een tip van site met prachtige overnachtingsplekk
Wij gaan via de brenner hebben we besloten en hebben 2 leuke overnachtingsadressen gevonden.
Eentje in Sommerach (66 euro voor 3 personen), leuk hotel met gastatte(heet dat zo?).
http://www.winzerhof-sommerach.de/
En een kamer of appartement net onder Trento via de site
ww.toprural.com, echt geweldig (ben uren onder depannen geweest ).
terug gaan we 1x overnachten en misschien wel via Milaan, weten we nog niet.
Leuk deze voorpret, jullie ook een fijne vakantie gewenst!.

Puck
03-04-2010 om 19:38
Reina
Ik dacht al wel dat Luzern te ver zou zijn. We gaan overigens zonder caravan. 2,5 week een stacaravan voor 500 euro, daar laat ik de caravan wel voor in de stalling staan. We zien wel waar we terecht komen om te overnachten.