Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zijn alle campings in Italie zo duur?

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar campings in Italie en schrik behoorlijk van de prijzen. Het is al heel wat jaren geleden dat ik voor het laatst in Italie was en toen was ik met een vriendin. Nu met man en 3 pubers. Ik ben gewend aan Zweedse campingprijzen en daar redden we het gemiddeld voor 20 a 25 euro per nacht. We houden niet van megacampings en er moet water zijn, in de vorm van rivier, meer, zee of zwembad. Verder maakt het eigenlijk niet zo veel uit. OOk de regio maakt ons niet uit omdat we altijd rondtrekken. We gaan 4 weken en trekken rond.
Iemand suggesties? Groet, Coya

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

17-07-2017 om 21:00

Hittegolf

In Italie is het al maanden heel heet en het heeft lang niet geregend. Dus wat jij op de kaart als water ziet, kan een droge rivierbedding zijn. Hou daar rekening mee.

Kan duur zijn

Italie kan voor kampeerders duur zijn. Heb je een gezin met +5 personen dan is een huisje al vaak goedkoper. Ik vond destijds dat er nogal wat verschil is in de kwwliteit vd campings. Als je Frankrijk gewend bent dan kom je in Italie nogal eens van een koude kermis thuis. Tussen de pareltjes zitten ook campings naast de autostrada, open riolen of voornamelijk vaste plaatsen waarbij de toercaravan omtimmerd is met resten hout en plastic. Of wat dacht je van weggestopt worden in een onoogelijk hoekje als je met een tent op de bonnefooi komt. En dan de prijzen...tja ik snap dat ook niet. Terwijl Italie werkelijk prachtig is en ook heerlijk vertoeven! Heel goed zoeken denk ik. Er zijn boekjes 'Rustiek kamperen' en daar is ook een Italiaanse variant van. Daar vind je de kleinschalige vorm die jullie misschien meer aanspreekt. Ik vond zelfs een site;
http://www.rustiekkamperen.com/nl/landen/italie
Of Agriturismo; kamperen bij de boer. Ook n site gevonden: http://kleineitaliaansecampings.nl/

Nu in Italië

Nu in Italië

17-07-2017 om 22:08

Ik weet niet in welke streek je zoekt

http://www.campingaquileia.it/
Hier is een relaxte camping met veel mogelijkheden in de omgeving voor uitstapjes, aan de Adriatiscche kust, richting Triest.
Deze ligt 10 km van de kust.
Hele gewone camping, rustig, mix van Italianen, Nederlanders en Duitsers.

Nou ja Nu in Italie

Daar ben ik ook geweesr en inderdaad een hele leuke camping met gemixt publiek. Heb er nog n workshop mozaieken gevolgd en veel leuke uitstapjes gemaakt. Ben je al naar de mooie eeuwenoude cathedraal geweest naast de kerk met de glazen vloer over de mozaiekvloer?

Aquileia

Ik vind de prijs daar wel fors. Coya is er met 3 pubers. Komt ze (als ik goed lees) toch al gauw op zo'n €50 à €60,- per nacht?

Vergeten

Wat ik nog wilde zeggen: ik heb zo'n 10 jaar geleden een reis door Sicilië gemaakt.
Op de bonnefooi gekampeerd, weet niet meer hoe de campings heetten, maar ze waren beslist betaalbaar (rond of onder wat jij in Zweden gewend bent). Ik herinner me vooral één ontzettend leuk klein campinkje in Termini Imerese (heeft geen site helaas), waar we de enige niet-Sicilianen waren. Pal aan de kust, je liep zo het strand op. Er zaten veel Palermitanen en Sicilianen die in Duitsland werkten en in de vakanties weer naar huis kwamen.
Geen concrete tip dus, maar een idee om eens naar Sicilië (of Sardinië, ook erg de moeite waard) te gaan. Heb de indruk dat op beide eilanden de campings betaalbaarder zijn (als je de grote 4****-campings mijdt).

Emilie

Emilie

18-07-2017 om 08:50

tja

Kampeerders verwachten dat het sanitair schoon, fris en modern is en willen dan maar 20 euro per nacht betalen. 50 euro voor 5 personen is toch een prima prijs?

Emilie

"Kampeerders verwachten dat het sanitair schoon, fris en modern is en willen dan maar 20 euro per nacht betalen."
Hoe kom je daar bij? Ik spreek even voor mezelf: ik kampeer al járen voor die prijs, in verschillende landen. Ik heb het sanitair idd graag redelijk schoon, maar modern hoeft helemaal niet. Tierelantijnen op de camping hoeven ook niet.
Ik heb werkelijk nog nooit €50 betaald. En ik reageer op de prijs omdat Coya zelf aangeeft dat ze gewend is €20 à €25 te betalen.

Emilie

Dat ligt eraan waarmee je vergelijkt. Maar wij staan eigenlijk altijd op campings van rond de 20 euro, in de zomer max 30,- MET schoon sanitair!

In de zomer vermijden wij dus grote campings met alles erop en eraan, ik ga echt geen 50 euro per nacht betalen, daarvoor kampeer ik niet.

Ik heb dus geen goedkope tips voor Italië, behalve de standaard : vermijd de kust in binnrnland is het goedkoper. Wij gaan naar Dpanje, is sowieso goedkoper!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-07-2017 om 12:07

Italië is heel duur

Wij zijn vorig jaar naar Italië geweest en ik heb heel veel moeite gehad om een betaalbaar appartement te vinden. Uiteindelijk is het gelukt, maar het was toch 500 euro per week duurder dan wat ik in Engeland kwijt ben voor een heel huis en in Frankrijk voor een stacaravan. Ik kan me voorstellen dat de prijzen voor campings ook minstens 25% hoger zijn dan in andere landen. 50 euro per nacht vind ik dan wel weer spotgoedkoop in vergelijking met huuraccommodatie (zelfs een ingerichte tent).

Julia64

Julia64

24-07-2017 om 20:50

Aquileia

He wat leuk dat ik op de valreep dit topic nog even open... ik zie twee enthousiaste reacties over camping Aquileia en daar gaan we morgen naar toe .... dus dank Nu in Italië en Dorry!
Verder geen inhoudelijke bijdrage vrees ik; we zijn wel op een paar leuke campings in Italie geweest, maar altijd een accommodatie gehuurd dus geen idee van de prijzen voor een staanplaats.
Leuke campings zijn in elk geval; Camping Cusio en Camping Ranocchio. Je moet zelf maar even googlen voor het juiste adres en meer info.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.