Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

moeder

moeder

17-02-2012 om 17:49

Friso

laten we hopen dat hij het redt.. hij is (vind ik) de leukste (en slimste) van het koningshuis...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
moeder2

moeder2

17-02-2012 om 19:19

voor zijn familie is het heel erg. Maar, en ik wil je draadje niet vervuilen, maar slim? Welke slimmerd gaat er met code 4 gevaar naast de piste skieen?

Guinevere

Guinevere

17-02-2012 om 19:42

Hm, ik hoop ook dat hij het redt, zeker voor zijn kinderen. Dat staat geheel los van mijn mening over zijn persoonlijkheid trouwens. In elk geval, het lijkt geen handige actie van hem, daar te gaan skien, maar we waren er niet bij dus we weten simpelweg niet in welke mate het vooraf al dan niet verantwoord leek.

qwerty

qwerty

17-02-2012 om 20:13

Ik hoop dat ik het zo fout heb

maar denk dat Friso al is overleden... Geen idee waarom, maar dat zegt mijn gevoel. Nogmaals ik hoop dat hij het gaat redden, voor zijn vrouw, kinderen en zijn familie.
Qwerty

Vic

Vic

17-02-2012 om 20:41

Erg

Ik zie het ook somber in. 20 minuten onder de sneeuw bedolven is meestal fataal, en als je dan bedenkt dat maar 15% overleeft bij reanimatie... En de hele koninklijke familie die er nu heen is. Heel triest allemaal.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-02-2012 om 21:17

Kinderen

Ik hoop vooral voor z'n kinderen dat hij het redt, hun oudste en mijn oudste zijn ongeveer even oud.
Ook confronterend voor Mabel lijkt me, haar vader is toen ze kind was overleden omdat hij onder het ijs is gekomen...

nikje

nikje

17-02-2012 om 21:22

Zo triest

Ik vind het zo erg. Voor de kinderen, Mabel en ook voor koningin Beatrix.
Die heeft al zoveel op haar bordje gehad, hoe kan ze hier ooit nog overheen komen mocht het niet meer goed komen.

En dom?
Ik denk dat we allemaal elke dag wel domme dingen doen meestal met niet zulke ernstige gevolgen als hierbij.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

17-02-2012 om 22:01

Dom

De domme dingen die wij elke dag doen, zijn echt minder dom dan dit, hoor. Dat maakt het alleen niet minder triest voor hem en iedereen om hem heen.
Buiten de piste gaan, met lawinewaarschuwing 4 op een schaal van 5, zonder zo'n lifebag of op zijn minst een localisatiepiepgevaldinges (goddank had iemand die bij hem was die wel), dat is meer dan dom, dat is roekeloos.

Mabel

eigenlijk heb ik niks met Mabel, maar nu ik lees dat ze al jong haar vader heeft verloren, omdat hij onder het ijs is gekomen. Tjonge, die krijgt wel wat te verstouwen in haar leven.

Purk

Ik kom hier nooit

de rubriek bedoel ik. Ik zit ook te hopen dat hij het goed gaat redden, ik heb een voorgevoel dat hij het niet red of er niet goed uit komt, 20 minuten is blijkbaar erg lang.

en waarom , ik heb niets met Friso, niets met het koningshuis maar ik vind het zo onwijze lullig voor zijn vrouw en kinderen en voor zijn moeder.

kastanjet

kastanjet

18-02-2012 om 11:13

Toeval?

Ik las dat de vader van Mabel destijds op 18 februaru is pverleden. Ik zie het ook erg somber in...

moeder2

moeder2

18-02-2012 om 12:04

Werkelijk?

Tja, hoe dan ook, hoe triest het ook is, of hij nu wel of niet buiten de piste was, het blijft wel een klein beetje dom. Ik hoop voor Mabel en de kinderen dat het toch goedkomt, want voor hen vind ik het wel heel erg triest.

Sancy

Sancy

18-02-2012 om 12:49

vind het altijd triest en verdrietig als ik hoor of lees dat een nog jong mens, in dit geval met 2 nog jonge kinderen, vecht voor het leven.

mirreke

mirreke

18-02-2012 om 20:50

En niet oordelen zonder alles te weten

Lees ook het Oostenrijkse nieuws. Hij was niet dom bezig, dat deel was niet afgesloten en hij had wel een pieper. En hij skiede met een local, die wist vast ook wel eea van de omgeving.
Verschrikkelijk voor Mabel. Zij is zeer betrokken, werkte in Bosnië, vecht tegen kindhuwelijken. Dat van haar vader, afschuwelijk...

mirjam

Vreselijk

hoop dat hij het red, zijn kinderen hebben hem nog nodig. Misschien was het wel niet slim om daar te skiën, maar wie heeft nog nooit iets gedaan wat niet slim is? En als hij dat met de dood zou moeten bekopen zou dat wel heel erg hard zijn. Vooral voor Mabel....dat Friso en Mabel echte liefde is blijkt wel uit het feit dat Friso afstand gedaan heeft, liefde vond hij belangrijk!

Pham

pooh bear

pooh bear

19-02-2012 om 00:56

Heel erg

Ik hoop ook zo dat hij het red.
En het kan nog steeds een vlak voor kerst geleden heeft mijn stiefvader een hartstilstand gehad en is ook gereanimeerd en daarna 48 uur in slaap gehouden. Ook hier vreesden wij allemaal het ergste. Maar gelukkig is hij na die 48 uur weer bij gekomen en hij is nu alweer een paar weken thuis.

Dus ik hoop voor Johan Friso ook een goed herstel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

moeder2

moeder2

19-02-2012 om 17:45

Mirreke

skieen met een local of een ervaren gids, ik vind dat toch wel een verschil eigenlijk. Nee, dat deel was niet afgesloten, maar een goede gids had ws geweten dat dit niet verantwoord was gelet op de huidige omstandigheden.

Marieke

Marieke

19-02-2012 om 19:27

Zelfbeschemings-mechanisme

Ik heb geen idee opf Friso wel of niet overmoedig of roekeloos is geweest.
Ik weet wel dat het een veelvoorkomens zelfbeschermings-mechanisme om na ongelukken te bedenken wat het slachtoffer anders had moeten doen of dat het slachtoffer iets heeft gedaan wat jijzelf absoluut nooit zou doen etc. Ik betrap mijzelf er ook weleens op. Op die manier probeer je jezelf wijs te maken dat jou dat niet kan overkomen.
Maar de werkelijkheid is dat wijzelf en onze dierbare allemaal kwetsbare mensen zijn en het kan zomaar gebeuren dat jijzelf in de positie van Mabel (of Friso) verkeerd, hoe verstandig je ook denkt te zijn. Laten we niet oordelen of met de vinger wijzen, maar gewoon meeleven.

Ely

Ely

19-02-2012 om 22:05

Sluit me aan bij marieke

Mooi gezegd
En een hele grote kaars voor de prins en zijn familie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

20-02-2012 om 09:36

Ook wel met marieke eens

Ongelukken kunnen iedereen overkomen, maar wat ik dan toch niet begrijp is dat je niet zelf veiligheidsmaatregelen neemt. Als je weet dat je off piste gaat skiën en je weet dat er een groot lawinegevaar is dan zorg je toch voor een airbagsysteem en andere veiligheidsmaatregelen. Hij had toch ook een lawinebieper bij zich? Als je gaat motorrijden dan doe je dat ook in een leren pak en niet in je zomerse korte broek en alleen een helm. En doe je het niet voor jezelf dan doe je dat wel voor degenen die je lief zijn.
En dit bedoel ik geheel niet als beschuldigend, maar meer dat ik niet begrijp waarom mensen zichzelf niet beter beschermen als ze weten dat ze een groot risico lopen.

krin

krin

20-02-2012 om 10:18

Inmiddels

heb ik begrepen dat hij inderdaad wel een pieper bij zich had. En een lokale vriend. En dat 'men' aldaar zijn actie niet per se roekeloos vond. Overigens blijf ik van mening dat ik prima kan meeleven en tegelijkertijd vraagtekens kan zetten bij het hoe en waarom. Meeleven is niet per definitie kritiekloos.
Ik moest denken aan het draadje over wel of niet durven schaatsen van laatst. Waarin veel mensen vertelden dat ze sinds ze kinden hadden voorzichtiger waren geworden. Ik kan me voorstellen dat dat ook geldt voor buiten de piste skiën bij een fikse lawinewaarschuwing. Dan neem je welbewust een risico, en dat risico zou ik zelf niet genomen hebben. Dat is geen bezweringsformule, mijns inziens, maar een blijk van mijn voorzichtige inslag
Ik hoop voor iedereen om hem heen dat hij er goed uitkomt.

Ely

Ely

20-02-2012 om 14:25

Selectief voorzichtig

Volgens mij zijn de meeste mensen selectief voorzichtig. En het aantal motorrijders dat geen handschoenen draagt of slecht beschermende kleding verbaast mij elke zomer. Of de mensen die zonder gordel om in de auto zitten. En dan heb ik het nog niet eens over rokers die vinden dat ze risico's mijden
Volgens mij spreekt het ene gevaar wat meer tot de verbeelding dan het andere en is dat persoonlijk.
Iets met balk en splinter, geloof ik...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

20-02-2012 om 16:41

Je hebt gelijk denk ik, Ely. En dan speelt ook nog mee dat ik een hekel heb aan skiën, denk je ook niet? Een bonk vooroorsdelen, en dan is het net alsof je lekker puh, eigen schuld dikke bult roept. Maar dat laatste is niet waar.

Ely

Ely

20-02-2012 om 19:23

O krin

Ik bedoelde het vooral in het algemeen hoor, niet specifiek op jou. En ik heb ook zo mijn dingetjes waar ik pittiger op reageer. En waarschijnlijk niet altijd even redelijk
Ik heb gewoon zelf moeite met het voeren van de discussie terwijl iemand er zo slecht aan toe is. Dat de toedracht onderzocht wordt prima maar het speculeren vind ik niet zo fijn. Maar ik realiseer me dat dat alles te maken heeft met mij en mijn situatie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wilma

Wilma

21-02-2012 om 13:22

Qwerty

Gelukkig heb je het fout.
Ik had 't anders ook wel erg raar gevonden dat ze steeds naar het ziekenhuis gingen.

Ik heb geen speciaal gevoel bij Friso, maar voor de familie hoop ik zeker dat het weer goed komt met 'm.

Prins friso

wat erg, zeer ernstig hersenletsel. Het duurde ook zo lang voor er nieuws kwam.

Mamvantwee

Mamvantwee

24-02-2012 om 13:16

Wat erg

Ik leef zo mee met die familie. Ik kan nergens heen met mijn gevoel, dus ik zeg het hier maar. Wat een drama voor die kindjes van Mabel en Friso.

Groet, Mamvantwee

pooh bear

pooh bear

24-02-2012 om 13:27

Vreselijk

Wat is dit erg voor zijn vrouw kinderen moeder en rest van zijn famillie.
Alles wat ze hebben is nu een zeer kleine hoop op herstel.
50 minuten is wel heel erg lang wist niet eens dat dat kon.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

moeder

moeder

24-02-2012 om 13:51

Niet goed

dit gaat niet goed natuurlijk; ik ben bang dat hij gewoon niet meer bij komt.. wat een ellende.. nog erger dan maar per direct dood gaan, hoewel ze nu natuurlijk nog afscheid kunnen nemen... echt erg.

lottie

lottie

24-02-2012 om 23:21

Wat mij treft is..

dat er weer een gezin uit elkaar getrokken is... Kleine kindjes die het hoogstwaarschijnlijk zonder hun vader moeten doen. Het meest wrange is dat Mabel op dezelfde datum 18/2 34 jaar geleden haar vader verloren is toen zij zelf 9 was. Hoe bizar? Eigenlijk maakt het niet uit of hij nu van het koninklijk huis is of niet het is een mens! En elk mensenleven is er een die niet gemist kan worden! Mijn neefje zei het zo treffend toen er bijna elke minuut nieuws over Friso op kwam: Maaarrr er sterft iedere 2 minuten iemand op de wereld?!?! Daar maken we ons toch ook niet zo druk om? Wat hij ermee wilde zeggen is dit: waarom wordt dit zo breed uitgemeten? Ik snap bést dat er iets in de media moet komen, maar ik hoop dat de media hun nu met rust laat en dat ze tijd met elkaar kunnen nemen om dit verschrikkelijke nieuws te verwerken.... Eigenlijk roep ik de hele dag al: Dit is eigenlijk het slechtste nieuws wat je kunt krijgen. Wat een onzekerheid. HOe lang gaat dit duren? Komt hij er ooit nog uit? Hoe komt hij eruit? Pfffff...... Heel veel sterkte voor iedereen die er direct mee te maken heeft, maar in het bijzonder zijn vrouw en kindjes!

Tijgeroog

Tijgeroog

24-02-2012 om 23:41

Wat mij treft

Als ik Beatrix zie lopen, met zoveel verdriet, denk ik terug aan het verdriet van m'n oma, rond het overlijden van m'n oom. Dan ben ik opnieuw opnieuw verdrietig voor m'n oma en nu voor Beatrix, die beide hun zoon kwijt zijn.
En dan denk ik nog even niet aan de kinderen, die net zo oud zijn als die van mij...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.