Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaars blijft branden

een nieuwe draad vol kracht en hoop..
De eerste kaars voor de man van Urslau,hopelijk heel symbolisch als teken voor de eerste lever!


Tonny

Tonny

13-09-2016 om 23:48

tsjor

Sterkte gewenst in deze onwezenlijke en kostbare breekbare fase.

Hanny61

Hanny61

18-09-2016 om 18:47

Tsjor

Sterkte!

Gosjie

Gosjie

19-09-2016 om 09:52

Voor iedereen

En voor myself die onvoorwaardelijk liefde geven maar die het het gevoel hebben geen onvoorwaardelijke liefde te krijgen.

Dank

Voor alle goede wensen. Mijn moeder is gisteravond overleden. Muziek helpt me door deze tijd heen. Het largo van Dvorak, uitgevoerd door het concertgebouworkest, hoe mooi. Of de gezongen versie van Sissel: going home, i am going home. Of de liederen van Oosterhuis: het zal in alle vroegte zijn, dan zal ik leven. Ze geven houvast, maar ze houden de tranen niet tegen.

Tsjor

Ach Tsjor

Van harte gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Het is een bijzondere tijd. Veel sterkte gewenst.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-09-2016 om 00:16

Och Tsjor

Een kaarsje voor je moeder en een voor jou ernaast.

Licht zal er zijn, maar ook de tranen mogen er zijn. Om wat voorbij is en niet meer terugkomt, maar wat je vasthoudt in je hart. "Licht van licht, ontferming. Hemel. Liefde is uw naam..."

Sterkte met afscheid nemen,

Aagje

Tonny

Tonny

22-09-2016 om 12:04

muziek...

... ja, die draagt je door zulke tijden, zo kostbaar.

Hanny61

Hanny61

25-09-2016 om 22:36

Tjor

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Wat is het toch nog snel gegaan. Ik hoop dat de uitvaart mooi was. Mijn moeder is vier jaar geleden overleden, maar ik kan haar soms nog zo missen!
Veel sterkte voor de komende tojd.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2016 om 00:20

Tsjor

Gecondoleerd, heel veel sterkte voor deze dagen en de tijd die nog komen gaat.

Ook van mij

Sterkte Tsjor

Met dank

De uitvaart is geweest en het was een mooie viering. We hebben veel kostbare momenten om op terug te kijken. Juist in deze periode werd bekend, dat ik mogelijk volgend jaar april voor het eerst oma zal worden. Mijn moeder heeft dat nog net meegekregen. 'Zo moet het zijn', zei ze, 'de een komt en de ander gaat'. Het maakte het voor haar gemakkelijker om te gaan. En voor mij om weer vooruit te kijken, naar een nieuwe levensrol, van dochter naar oma.

Dank voor jullie woorden en medeleven.

Tsjor

Kaars voor de man en kinderen van vriendin

Mijn goede vriendin is in haar laatste dagen. Vandaag ga ik langs maar misschhien is ze nu reeds overleden. Ze heeft haar strijd tegen leverkanker lang kunnen volhouden tot de boodschap uibehandeld te zijn. Toen vloeide alle strijdlust weg. Ik steek een kaars op voor haar man en schoolgaande kinderen die dit proces zo van dichtbij doormaken.

Ik lees de post van Tsjor en weet niet hoe het afscheid van mijn vriendin verlopen zal. Het is zo moeilijk te accepteren.

Ely

Ely

28-09-2016 om 09:03

Sterkte

Tsjor, gecondoleerd en toch ook gefeliciteerd. The circle of life is wel heel voelbaar nu. Fijn dat het een mooi afscheid was.

Flanagan, heel veel sterkte.

En nog maar een kaars voor iedereen die op deze nazomerdagen wat extra warmte en licht kan gebruiken.

Vreemd

Een paar dagen geleden had ik een bloemstukje gemaakt voor mijn vriendin, de restant bloemen gingen in een vaas. Vandaag voor ik naar mijn vriendin ging, had is de vaas met bloemen weggedaan. Behalve die ene mooie gerbera. Die krachtige bloem, als een evenbeeld van mijn vriendin, plaatste ik in een drijfvaasje midden op tafel.

Even later belde ik aan, haar man vertelde dat vriendin zojuist was overleden.

Ik heb hem nog kunnen steunen en geholpen toen we met sjaal de kaken op elkaar hielden zodat hun kinderen bij thuiskomst niet naar een gezicht keken met openvallende mond. Vreemd dat zulke kleine dingetjes zo belangrijk zijn bij de herinnering aan een diebare.

Het is heel snel gegaan, het is een troost dat ze geen pijn heeft geleden.

Ik kijk naar de tafel en zie de bloem drijven, zo schoon en mooi en krachtig. Het is niet zomaar een bloem; het staat symbool voor een bijzondere vrouw. Ik zal haar missen.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2016 om 01:14

Sterkte Flanagan

voor de komende periode.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2016 om 01:21

Mijn gedachten gaan uit naar mijn ex-collega

Vandaag hoorde ik dat een ex-collega overleden is. Ze was vorige week nog op het werk, maar was van het type doorgaan en niet zeuren, terwijl haar hele lijf ziek was. Toen ik haar voor het laatst heb gezien, was ze juist opgekrabbeld van borstkanker, dacht ze. Blijkbaar is dat toch weer misgegaan, maar dan overal. Ze is gevonden, doordat ze niet op haar werk verscheen... Wat een eenzaam einde.

Knutselkei

Knutselkei

30-09-2016 om 08:53 Topicstarter

Tsjor en flanagan

Sterkte in deze moeilijke tijd!

Kaaskopje wat eenzaam inderdaad. Wat triest.

Drijf 'kaarsje'

Allereerst dank voor jullie lieve woorden.

Ook al gaat dit draadje gepaard met een kaars, ik voel steeds de troost en warmte als ik zo midden in de huiskamer op de salontafel een drijfvaasje ziet staan met de gerbera. Vandaag het water verschoontd. Ook het gedeelte onder water heeft een intrigerendeuitwerking. Net als een drager waaruit de schoonheid tot ontplooing komt, zoals het karakter van mijn vriedin maakte wie ze was.

Nooit beseft dat een drijvende bloem mij zo rust kon geven.

Ik voel geen leegte, ik ben te blij dat ze geen lang sterfbed heeft moeten doormaken. Maar in gedachte ben ik bij het gezin dat ze achterlaat.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

30-09-2016 om 20:57

Tsjor

Wat zeg je dat mooi in die paar kleine zinnetjes... Heel veel sterkte met wat er nu komt, en daarna.

Veel sterkte

Sterkte Flanagan, mooi dat een bloem blijft drijven.
Ik moet zeggen dat ik veel geleerd heb over wat je kunt doen. Kaartjes, natuurlijk, Bloemen ook wel, maar niet als iedereen een bosje van de supermarkt mee gaat nemen. Samen een groter stuk is mooier. en wat ik bijzonder vond, een tante die spagettisaus had gemaakt en pasta meebracht. Voor het geval dat. soep had ook gekund. In zulke dagen ben je druk en heb je helemaal geen notie van eten koken. Maar dan, als het 18.00 uur is heb je wel honger en realiseer je je dat je wel moet eten. Als iemand dan een klein beetje eten heeft gebracht voelt dat echt als troost en steun. Verder: vermijd clichés, maar sta open voor wt iemand wil vertellen. en laat het initiatief zoveel mogelijk bij de nabestaanden. Ik heb ooit begrepen dat een Joodse traditie is dat mensen eten brengen en niets zeggen, de nabestaanden zijn de eersten die het woord nemen. Bij ons zal daar toch op een voorzichtige vraag aan vooraf moeten gaan. En soms hebben mensen even helemaal niets te vertellen.

Tsjor

Vraag

Twee weken geleden kocht ik een bosje gerbera's voor een bloemstukje voor zieke vriedin. Een week later overleed ze. Die dag had in van een overgebleven gerbera een drijfbloem gemaakt en op de salontafel gezet. Ik zag de bloem veranderen omdat de bloem door de korte steel beter water kon opnemen.
De begravenis was in kleine kring met alleen familie. We kregen wel een dankkaartje voor de steun in die dagen maar dat is niet erg.

Ik merk dat de bloem op tafel het leed wat verzacht omdat het afscheid nu in stapjes gaat. Ik zal ook iets op tafel missen als op een dag de bloem gaat rotten en moet worden opgeruimd.
Ik heb geen foto van mijn vriendin. Een foto van vriendin voor het ziektebed, zal mij ook juist meer doen denken aan de laatste weken waarin ze zo achteruit ging. Ik wil geen foto of een kaars die na een paar uur dooft.
Ik ben onder de indruk van een enkele bloem, dat als het ware nog leeft, dat ik nog kan zien en kan verzorgen door het water te verversen, voor mij heel tastbaar

Voor haar man en kinderen is alles zo rauw. Ik zou hem bijna ook een vaasje meteen drijvende gerbera willen geven. Ik zou hem willen schrijven over de bloem en hoe die bloem van het bloemstukje (hij weet welke bloem ik bedoel) in een drijfvaas hier op tafel staat. Als herinnering aan zijn vrouw.
Mijn man weet wat er achter de bloem midden op de salontafel steekt en merkte op dat het alweer een week geleden is. ( dat is geenszins aan de bloem te merken).
Maar de man van vriendin is erg gesloten en hetverhaal van de drijvende bloem kan hem verdrietig maken terwijl hij juist nu zo sterk moet zijn.

Ik overweeg over de bloem te mailen maar weet niet of dat verstandig is. Wat denken jullie?

Puck

Puck

07-10-2016 om 10:48

Flanagan,

Ik zou hier een nieuw topic over maken ipv als reactie in dit draadje.
Ik vind dat je moet doen wat je hart je eigenlijk ingeeft en dat het een heel mooi verhaalt is dat in dit rauwe verdriet juist een stukje troost kan bieden. Het zal hem vast goed doen te weten dat er aan hem en zijn vrouw gedacht wordt.
En jij ook sterkte met dit verlies.

Knutselkei

Knutselkei

11-12-2016 om 17:55 Topicstarter

Wereldlichtjesdag hoorde ik net....

Dan denk ik weer aan Joram en Enzo, een mooie stoere kaars voor jullie allebei!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2016 om 19:17

Ja, ik ontdekte het net ook

Digitaal kaarsje op Facebook gezet, maar ook hier. Voor ons kindje, andere kinderen, maar uiteraard ook voor alle andere geliefden die niet meer bij ons zijn.

Lilian1

Wauw, wat bijzonder om de naam van ons mannetje te zien staan hier. doet me erg veel, dank je!
Ik kom hier nog zeer zelden en dan juist nu, net dat jij hier zijn naam noemt... mooi...

Voor iedereen die het nodig heeft, wat ondersteuning, warmte en licht kan gebruiken een zee van kaarsjes in deze donkere dagen.

Vriendin

Vriendin

17-12-2016 om 11:44

Een kaarsje voor jou

lieve vriendin. Omdat we je zo missen.

Knutselkei

Knutselkei

18-12-2016 om 13:21 Topicstarter

Graag gedaan heli

Toeval...nee bestaat niet he?
X

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-06-2017 om 05:27

Een zee van licht

voor alle mensen die op welke manier dan ook slachtoffer zijn van de aanslagen in Londen. En voor de slachtoffers van Manchester.
Voor de slachtoffers van geweld waar ook ter wereld.

Koud in het hart...

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2017 om 00:32

Ik sluit me aan...

....

Knutselkei

Knutselkei

05-06-2017 om 10:57 Topicstarter

ik ook

Dat liefde sterker mag zijn dan dit geweld

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.