Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

tonny

tonny

01-07-2015 om 14:42

moederverdriet (kleinkind in de couveuse)


Wondertje!

Het is toch heel bijzonder, zo klein en vroeggeboren en het zo fantastisch doen. Fijn, dit goede nieuws!

vlinder72

vlinder72

21-09-2015 om 12:30

wat fijn

En ik weet dat het niet kan. Maar ik zou zo graag een foto willen zien van toen en nu.

Wat heerlijk dat alles goed gaat.

tonny

tonny

21-09-2015 om 22:04

kom naar de OO-meeting

dan breng ik een fotootje mee, oke?

tonny

Ah, dit trekt mij over de streep! Ik wil dit wondertje ook zo graag eens zien.

Puck

Puck

22-09-2015 om 11:07

Tonny,

Ik ben ook zooooo benieuwd naar jouw ienieminimeisje dat aximaxi-wonder is. Keek afgelopen week al een paar maal naar dit draadje maar zag geen nieuwe berichten en ben er maar van uit gegaan dat geen bericht goed bericht is. Fijn dat t zo goed gaat, is er al zicht op wanneer ze naar huis mag.

tonny

tonny

25-09-2015 om 16:34

zojuist...

... een foto-appje ontvangen: minimeisje met jasje aan in de maxicosy op weg naar huis. Kostbaarste passagiertje dat ouders ooit in hun auto hebben vervoerd!!

Ze is nu ruim 12 weken, op 19/10 zou ze geboren worden. De ouders krijgen begeleiding van het transmuraal team van het ziekenhuis (kindje krijgt nog sondevoeding) en maandag komt er uitgestelde kraamzorg.
Volgende week gaat ze nog een nachtje terug voor de tweede serie inentingen en de oogarts.

Een heel bijzondere dag. Hopelijk vinden de ouders rust om te verwerken wat er allemaal is gebeurd en bouwen ze steeds meer vertrouwen op nu hun minimeisje thuis is. Beetje lasting dat velen nu 'genieten, genieten!' roepen, want het is natuurlijk berespannend. Net als iedereen die voor het eerst ouders wordt - maar nog net een beetje anders.

Super zoals jullie meeleefden en meedachten. Deze draad mag nu sluiten. Het moederverdriet is voorbij. Minimeisje leeft en haar ouders doen met haar een enorm levensveranderende ervaring op.

Lief kleindochtertje

Zo benieuwd hoe ze zal zijn...

Katniss

Katniss

25-09-2015 om 16:40

Echt fantastisch!

Wat een goed nieuws, Tonny. Ik zit met tranen in mijn ogen (en dat gebeurt echt nooit). Gefeliciteerd!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-09-2015 om 16:46

Geweldig!!!

Dit is geen mijlpaal meer... Gefeliciteerd!

mijk

mijk

25-09-2015 om 16:47

oh!

Minmeisje gaat de wijde wereld in! Wow! Wat prachtig. Krijgen we zo af en toe nog een update omageluk?

Mijk

Yta Chalne

Yta Chalne

25-09-2015 om 17:17

van harte gefeliciteerd!

Daar worden we allemaal blij van.

Wat superspannendfijn!!

Het gerace is nu voorbij,langzaamaan zal er rust komen in het nieuwe veranderde leven. Spannend om ukkie thuis te hebben maar ook zo fijn dat er niemand anders aan haar zit en ze echt heel de dag mogen knuffelen/kijken/ruiken.

mirreke

mirreke

25-09-2015 om 18:37

Wat heerlijk...

Kindje thuis...!
Ja dubbel, lijkt me. Heel fijn, maar ook nog heel eng.

Maar zeg, wat een supersterk wondertje is dat kleine minimeisje dan eigenlijk. Als ik je beginberichtjes lees, leek er eigenlijk geen tot nauwelijks hoop dat ze zou overleven, en nu is ze gewoon zomaar mee naar huis!

Een wonder... Nu nog bijna vier weken jonger dan de uitgerekende datum, zooo pril geboren. Die dame heeft een ongelooflijke levenskracht!

Veel geluk voor jullie allen met dit dappere meisje dat gewoon heeeel erg graag bij jullie wil zijn!

Dikke knuffel, Mirjam

(ook hier tranen, trouwens...)

Ongelofelijk

Wat een heerlijk nieuws, Tonny!
Nu kan je kleindochter echt aan haar leven beginnen, na deze enorm spannende prelude.
Van harte gefeliciteerd!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

25-09-2015 om 19:54

Ontroerend

Tonny! Wat een ontroerend nieuws. Het kindje dat geen kans leek te hebben, leeft en is gezond genoeg om naar huis te mogen. Wat een wonder!

Aagje

Hortensia

Hortensia

25-09-2015 om 20:06

Wat een grote stap!

Ik begrijp dat "en nu lekker genieten" wel een beetje te makkelijk gezegd is na al die spanning, maar ik hoop toch dat er elke dag meer ontspanning zal zijn bij iedereen!

Tjonge... Alweer 3 maanden oud, en pas over 3 1/2 weken uitgerekend. Je noemt het even in een zinnetje, maar het illustreert wel het wondertje van het minimeisje!

Wat een fijn bericht!

Ongelooflijk

Wat een sterke dame, die iniminikleindochter van jou! Ik wed dat ze op haar oma lijkt .
Ja, heel dubbel denk ik. Heel fijn natuurlijk dat ze naar huis mag, maar ook wel heel eng om geen vangnet meer te hebben. Nu moeten ze inderdaad met zijn drietjes eerst maar eens tot rust komen. Voor zover je als jonge ouder rust hebt/krijgt, natuurlijk. Maar niet meer steeds naar het ziekenhuis hoeven zal een zaligheid voor je dochter en haar man zijn.
Van hieraf heel veel liefs en warmte voor ze! En voor jou!
Ik doe het gewoon nog een keer: heel hartelijk gefeliciteerd met je kleindochter!

Wat heel fijn

En wat spannend. Ook bij een voldragen baby is het spannend om voor het eerst mee naar huis te gaan, maar als je zo'n heftig begin hebt gehad, helemaal. Veel plezier, kracht, wijsheid en geluk gewenst!

Lynna

Lynna

25-09-2015 om 22:22

Gefeliciteerd!!!

Wat heerlijk voor jullie!

Lynna

Lynna

25-09-2015 om 22:22

Gefeliciteerd!!!

Wat heerlijk voor jullie!

Yesssss!

Ik dacht de hele tijd al stiekem dat minimeisje vóór 1 oktober naar huis zou mogen omdat het zo goed ging de hele tijd, en ze is thuis, wat heerlijk! Wat is het toch een ongelooflijk wonder dat een kindje dat maar nauwelijks meer dan de helft van de zwangerschap in de buik heeft doorgebracht al voor ze eigenlijk á terme is gezond en wel mee naar huis kan. Een hele dikke dankjewel aan de uitvinders van de couveuse, monitor, zuurstofapparatuur en sonde.

Ik wens het jonge gezin heel veel rust om lekker van elkaar te genieten.

skik

Gefeliciteerd!

Home sweet home

Lassie

Lassie

26-09-2015 om 13:01

De wonderen zijn echt de wereld niet uit!
Nu thuis vast met heel veel voorzichtigheid en spanning vertrouwen krijgen om te kunnen en vooral durven genieten.
Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal, echt echt een wonder hoe ver de medische wereld is en hoe dit meisje gedragen is door al het goede om haar heen.

mooi

Wat mooi en wat fijn om te horen. Naar huis… Ja het zal best even wennen worden. Maar boven alles is het fijn. Eindelijk is ze helemaal van haar ouders! Ik wens ze alle goeds!

Gefeliciteerd

oma, met dit wondertje, in alle opzichten.

Tsjor

Hanny61

Hanny61

27-09-2015 om 01:24

Geweldig!

Het draadje kan sluiten, want het moederverdriet heeft plaats gemaakt voor omageluk. Heel voorzichtig, want nog zo pril. Ook hier even traantje weggepinkt. Veel geluk wens Iik het gezinnetje toe. Het zel nog wel even spannend blijven, maar ik hoop dat er toch ook ruimte komt om te genieten.

Violetta

Violetta

27-09-2015 om 17:33

Heerlijk!

Pas heel laat binnen gevallen in de draadje maar wat heerlijk om te lezen dat het ook gewoon goed kan gaan.

Moni

Moni

27-09-2015 om 19:34

Je kunt ook een nieuwe draad beginnen

omdat wij allemaal zo graag willen weten hoe het gaat met je kleindochter.
Die draad noem je dan 'Oma's ervaringen' of zo.
Kun je gelijk vertellen over je andere kleinkinderen.

Mijn kinderen zijn nog niet zover maar ik zou het zeker leuk vinden om meer te lezen over jouw ervaringen.

Wat fijn

om te lezen dat het zo goed gaat!

Puck

Puck

30-09-2015 om 10:59

Super Tonny

Ikzit hier met kippenvel. Wat heerlijk dat het gerace naar het ziekenhuis grotendeels voorbij is en dat de ouders in hun eigen tempo met niet-meer-zo-ienie-mini-meisje kunnen doorgaan.

tonny

tonny

30-09-2015 om 11:19

owow

en nu is het hele gezinnetje snipverkouden Dat voelt eng voor hen.

Minimeisje moet morgen voor een nachtje terug naar het ziekenhuis voor een echo, inentingen en een onderzoek door de oogarts. Ben benieuwd of dat allemaal volgens planning (gemaakt bij ontslag vorige week) doorgaat nu.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.