Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

tonny

tonny

01-07-2015 om 14:42

moederverdriet (kleinkind in de couveuse)

Onze oudste dochter verwacht haar eerste kindje. Eind vorige week braken de vliezen (eerst niet onderkend) en ze ligt in een academisch ziekenhuis. Begin deze week was ze 24 weken zwanger.

Moeilijke beslissingen zijn genomen door de ouders, door hun tranen heen en in grote verbondenheid.
Het kindje leeft nog, maar nu zijn er weeën.

Het is zo ontzettend veel te klein, zo onrijp.

Vorige week, de nacht voordat ze in het ziekenhuis belandde, droomde ik over een catalogus met kleertjes voor kindjes die niet meer in leven zijn, met vermelding 30-33 cm. Ik zei tegen degene met wie ik dat blad bekeek: hoezo zouden kinderen die niet meer leven andere kleertjes aan moeten dan levende baby's? Rare droom he. En bij het ontwaken vertelde mijn man me dat dochter in het ziekenhuis was beland.

Ik maakte me al een paar weken zorgen over haar zwangerschap, ze had kwaaltjes die ik me totaal niet herinnerde van mijn eigen zwangere tijden.

Straks ga ik naar haar toe. Als de ontstekingswaarden laag zijn (ze waren vanochtend weer gedaald) krijgt ze opnieuw weeënremmers. Maar ja, waar moet je op hopen?

Dochter werkt al vele jaren bij mensen met een beperking en weet uit ervaring hoe verschillend de levens van deze mensen zijn in de praktijk; de zorg, de bezuinigingen, geluk en ongeluk.

Ik wilde dit even met jullie delen. De zorgen van moederschap (en de vreugde niet te vergeten!!) duren een leven lang.


Tijgeroog

Tijgeroog

01-07-2015 om 14:48

Ach Tonny...

Wat verdrietig... Heel veel sterkte, ik hoop dat de weeenremmers aanslaan en dat je kleinkindje nog even veilig op z'n warme plekje blijft zitten.
Ik zet hier een kaarsje voor jou, je dochter en vooral je kleinkindje neer.

Evanlyn

Evanlyn

01-07-2015 om 15:05

sterkte

24 weken...dat is moeilijk zeg...ja, je blijft inderdaad altijd moeder, altijd bezorgd, ook al wonen ze niet meer bij je. En je hoopt zo op die roze wolk voor je dochter, maar die is er nu niet.

Ik hoop voor jou, en voor je dochter en schoonzoon, op de allerbeste uitkomst.

Sterkte

Je hoopt zo dat een zwangerschap voorspoedig verloopt en zonder zorgen. Ik wens je ook sterkte en hoop mee op een goede afloop.

Oh Tonny

Wat een nachtmerrie. Wat een onzekerheid, wat zul je je zorgen maken.
Ik steek ook een virtuele kaars aan en hoop op de best mogelijke afloop. Iedere dag dat het kindje nu veilig in de baarmoeder zit, is er één...

Mijntje

Mijntje

01-07-2015 om 16:56

Tonny

Wat ontzettend naar om alleen maar te kunnen toekijken en afwachten.. Heel, heel veel sterkte!

Thursday Next

Thursday Next

01-07-2015 om 16:56

och Tonny toch...

heel veel sterkte voor jullie!

Lieve Tonny

Wat een zorgen. Ik hoop dat de weeënremmers hun werk doen. Veel sterkte gewenst.

skik

tonny

tonny

01-07-2015 om 19:34

weeen begonnen

en er is een infectie. Dus geen weeënremmers meer.

Ik ben even bij hen geweest, ze zijn nu weer samen en willen dat ook graag zo, voor nu. Het is niet te zeggen hoe lang het gaat duren.

Yeti

Yeti

01-07-2015 om 19:36

wat sneu

sterkte!

Katniss

Katniss

01-07-2015 om 19:51

Tonny

Wat een zorgen en verdriet. Veel sterkte!

moreen

moreen

01-07-2015 om 22:20

sterkte

tonny!!

Jessica O

Jessica O

01-07-2015 om 22:23

stil

Hier word je gewoon stil van!
Heel veel sterkte voor jullie.

Juline

Juline

01-07-2015 om 22:35

Tonny

Heel veel sterkte gewenst...

Tine Winkel

Tine Winkel

01-07-2015 om 22:52

ach Tonny

heel veel sterkte gewenst, wat moeilijk om dit mee te maken..

Krullevaar

Krullevaar

01-07-2015 om 22:56

Tonny

Veel sterkte voor jou en je familie!

Lassie

Lassie

01-07-2015 om 23:03

och

wat een verdriet en spanning en hoe moeilijk is het dat je het uit handen moet geven. Ik denk aan jullie.

Lynna

Lynna

01-07-2015 om 23:40

Veel sterkte

Veel sterkte Tonny, ik leef met je mee

mirreke

mirreke

01-07-2015 om 23:45

Ach tonny

Ik moest de laatste tijd al veel aan jou en je kinderen denken, vanwege je draadje over je uitgevlogen kinderen. Mijn oudste dochter gaat morgen verhuizen naar haar 1e kamer, het bed is net afgebouwd en ligt al in mijn auto...
En ik lees nu net dit...
Wat lijkt me dit moeilijk, je zou het zo graag van haar overnemen, dat weet ik zeker... Veel sterkte, voor jou en de jouwen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-07-2015 om 23:51

Ach

Wat een zorgen en verdriet. Sterkte en kracht gewenst. Voor jullie dochter, schoonzoon, jullie en jullie hele gezin!

Aagje

marinade

marinade

02-07-2015 om 00:27

Tonny

Wat een ellende.
Ik wens jullie veel sterkte toe.
En als de hechte familie zijn jullie er voor haar en haar man.

Lieve Tonny

Wat verdrietig. Ik hoop dat jullie de komende tijd heel waardevol met elkaar en het baby'tje kunnen doorbrengen. Nogmaals heel veel sterkte.

skik

Tonny

Tonny

02-07-2015 om 07:38

Ongelooflijk!!!

Gisteravond is het ieniemieniemensje levend geboren, zomaar zelf!! Dat had niemand verwacht. Ze leeft! De ouders zijn zo blij! Het is echt een wonder!

Ze beseffen heel goed dat dit misschien maar voor even kan zijn, zo'n klein kindje. Ze hebben haar een betekenisvolle naam meegegeven en samen met hen wachten we wat de toekomst brengt. Het kan een heel lange weg worden.

De zorg is niet voorbij, helemaal niet, maar het ellendige verdriet is voor nu verwaaid. We hopen straks even te gaan kijken.

Fantastisch!

Hoe is het mogelijk Tonny, wat fijn! En nu maar van ieder moment genieten, omdat je, zoals je zelf al zegt, niet weet wat de toekomst brengt.
Ik hoop dat je haar gauw mag zien. Vergeet niet een foto te maken, als het kan met jezelf erbij.

Gefeliciteerd met je kleindochter!

Jesse_1

Jesse_1

02-07-2015 om 07:57

Lieve Tonny

Gefeliciteerd met jullie kleindochter!
Wat een opluchting dat de eerste horde in ieder geval genomen is. Ik hoop voor jullie dat er nog veel meer hordes genomen mogen gaan worden.
Veel kracht in de moeilijke en zorgelijke periode die gaat volgen en vooral ook proberen te genieten van de mooie momenten!

Noet

Noet

02-07-2015 om 08:48

wauw

dat is al een klein wonder, en het begin van een heel spannende tijd.
Veel sterkte voor jullie hele gezin en pak ook de mooie momenten mee.

Proficiat

Tonny, proficiat met je oma-schap van dit heel kleine kindje. Ik hoop dat je dochter er goed doorheen gekomen is. Haar verhaal lijkt heel erg op mijn eigen verhaal van mijn eerste zwangerschap. Ik was helemaal nog niet voorbereid op een bevalling, had niet eens het besef dat wat ik voelde al weeën waren. Ook mijn kindje is toen veel te vroeg geboren, 24 weken en 5 dagen (elke dag telt). En tegen alle verwachtingen in kon hij zelf ademhalen. In die tijd was 24 weken echt te vroeg en hij is dan ook overleden, na twee dagen. Een heel mensenleven in een hele korte tijd voor een heel klein kindje. Het blijft een bijzonder kind, mijn eerstgeborene.
Ik wens je dochter en haar man veel sterkte de komende dagen, met alle spanningen en beslissingen, alle wisselingen van vreugde naar zorg naar vreugde, en ik hoop dat ze over een jaar een grote taart hebben met een kaarsje erop.

Tsjor

Mijntje

Mijntje

02-07-2015 om 09:36

Tonny

Gefeliciteerd met je mooie kleindochter. Nu breekt weer een hele andere spannende tijd aan, heel veel sterkte!

Lassie

Lassie

02-07-2015 om 10:29

Wow

Van harte met je kleindochter!
En ook heel veel kracht, geduld en liefde gewenst voor de komende spannende tijd.

Tonny

Gefeliciteerd met je kleine-kleindochter. Wat een wonder, zo'n mini-mensenleventje. Geniet ervan, probeer bij de dag te leven en niet teveel in de toekomst.

Ik denk aan je...

jeetje

Wat spannend allemaal. Natuurlijk gefeliciteerd met je kleindochter, en wie weet wat voor wonderen zij nog meer in petto heeft voor jullie. Ik hoop vele!!
En ik hoop ook dat ze het daar in het ziekenhuis een beetje koel weten te houden, letterlijk en figuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.