Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Ruzie in gezin

  • Binnen mijn familie is enkele maanden geleden flinke ruzie ontstaan, waar ik niet bij was. Mijn broer heeft een  andere broer fysiek aangevallen en bijna willen wurgen uit frustratie. Mijn vader kwam er tussen en kreeg ook verbale agressie te horen. 
    wij wonen samen in 1 huis en mijn broer kwam erachter dat de andere broer met criminele zaken bezig was. Toen hij hem hierop aansprak ontstond de heftige confrontatie. Niet te accepteren natuurlijk! Nu is die broer die uit zijn dak ging direct weggegaan en woont bij zijn vriendin die nu zwanger is. Ik heb nu al maanden geen contact met hem en hoop dat hij zijn leven en zijn gedrag verbeterd en dat het goed komt tussen het gezin. Mijn vader en broer hebben geen behoefte meer aan contact. Ik weet niet welke kant ik moet kiezen. Straks zie ik mijn nichtje niet opgroeien of duurt de breuk zo lang dat het nooit meer goed komt. Ik gun mijn vader ook zijn eerste kleinkind, maar hij doet "hard" is boos en wil geen gesprek aangaan. Als ik over goedmaken begin wil mijn vader daar niets van horen en ik durf geen partij te kiezen. Ik snap dat mijn broer veel te ver ging. Wat zou men mij adviseren? 

geen partij kiezen, nergens voor nodig!

Je hoeft niet te kiezen; je kunt met beiden afzonderlijk contact houden toch?

In zulke lastige kwesties ga ik uit van waar ik zelf behoefte aan heb. Zoals met mijn zus. als ik er behoefte aan had om haar weer te zien ging ik op zoek naar waar ze was. Gewoon om te kijken hoe het met haar ging. Zonder verdere agenda.
Maar dan  liet ik veel achter me. Ik praatte niet over de hoop dat zij haar leven zou veranderen, wat het met mijn moeder deed, haar redenen om zo te leven etc. In elk geval kon ik op die manier doen waar ik behoefte aan had, namelijk weten hoe het met haar gaat, haar zien, contact houden. uiteindelijk heeft dat ertoe geleid dat het contact hersteld is, maar dan ben je wel veel jaren verder.
Dus dat zou mijn advies ook zijn: ga uit van waar jij behoefte aan hebt. Je vader en broer kunnen gelijk hebben, dat de ruzie onverteerbaar uit de bocht was. Dat was die dan ook. Maar daarmee stopt het leven niet. En jij bent niet gebonden aan hun reactie, je mag je eigen manier vinden om hiermee verder te leven.

Tsjor

Het ligt er misschien ook aan wat er voor criminele zaken spelen bij je broer. Ook of het waar is of niet. En hoe jullie band tot kort geleden was. 
Overwegingen die misschien meespelen om je keuze te maken tot wel of niet contact opnemen. 

Je zou hem eens een appje kunnen sturen dat je het vervelend vindt wat er is gebeurd en er verdriet van hebt dat er geen contact meer is. Kijken hoe hij reageert? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.