Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Boek spraak en taalproblemen gezocht

Beste ouders,
Ik ben een moeder van een mannetje van 2 jaar en 3 maanden die geen gesproken taal heeft. Dit geeft grote problemen op de peuterspeelzaal waar ons mannetje buiten de groep valt en in onveiligheid is. Hij gaat nu onder begeleiding twee keer in de week een uurtje vrij spelen om bij leeftijdsgenootjes te zijn.

Ik ben op zoek naar het boek Spraak- en Taalproblemen bij Kinderen.Ervaringen en Inzichten Onder redactie van: Marquerite Weller,Claartje Slofstra, Sjoeke van der Meulen, Margot van Denderen, Bram van Beek en Arend Verschoor. Van Gorcum, ISBN 9023236009, (354
pag..

Dit boek is niet meer te verkrijgen, is er iemand die dit boek nog in de kast heeft staan?

Vriendelijke Groet,
Tanja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

02-09-2012 om 17:35

Sizzit

Hoi,
Het boek heb ik niet voor je, maar wel een tip voor een handige App voor je zoontje om toch te kunnen communiceren, namelijk Sizzit:
http://www.sizzit.nl
Ik heb het in werking gezien en werkt echt heel mooi.
Ik weet niet waarom jullie zoontje geen gesproken taal heeft, maar krijgen jullie ook begeleiding vanuit een school voor Hoor- en spraakmoeilijkheden? Gaat hij bijvoorbeeld gebarentaal leren, of zijn jullie daar al mee bezig?

Helaas niet

heb het boek niet. Wat ik mij daarnaast afvraag:
* begrijpt hij jullie wel?
* heeft hij hoorproblemen?
* zijn jullie bekend met een organisatie die kinderen met spraak-taalproblemen helpt. Zelf hebben wij bij de NSDSK gezeten en er ook NMG (nederlands met ondersteunende gebaren.
* doordat kinderen met een spraaktaalprobleem zich niet kunnen uiten voelen ze zich niet begrepen. Juist door gebaren te gebruiken kunnen ze zich begrepen voelen. Evt is een dvd van lotte en max leuk. Van de gebarensite kun je ook nijntje dvd's bestellen. De laatste vonden wij alleen niet altijd even duidelijk.
* Via een audiologisch centrum kun je vaak ook aan hulp of boeken komen die voor jullie van toepassing is
* heeft de bibliotheek nog een boek op de plank staan?

Sorry voor de vele vragen, maar hoop dat je er iets aan hebt. Succes met de zoektocht.

Rafelkap

Rafelkap

09-09-2012 om 18:45

Ook niet pratend kind

hoi Tanja
Dit boek ken ik niet, maar wil je wel wijzen op de 'Hanen methode' die her en der wordt gegeven en het boek 'Beginnende communicatie' (den Dungen/Boom).
Het boek wat je zoekt is wellicht nog wel verkrijgbaar in de bibliotheek?

Heel veel sterkte, ik las ook alles wat los en vast zat. Mijn zoontje is intussen bijna 6 en praat nog steeds (bijna) niet, hij bleek uiteindelijk geen autisme maar een foutje in de genen te hebben, waardoor hij een ontwikkelingsachterstand heeft (vnl. geestelijk), of eigenlijk stilstand, hij is geestelijk 2, sinds zijn 2de. Wij kwamen via het Audiologisch Centrum bij Kentalis (voor taal/spraakproblemen) terecht. Later een kinderdagcentrum en nu (op proef) in het zmlk-onderwijs. Misschien heb je t.z.t. wat aan deze informatie, ik kijk normaal nooit in deze rubriek maar wel regelmatig in 'zorgenkinderen', voor als je vragen hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.