Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Lindameijer

Lindameijer

16-03-2020 om 23:06

Help ons alsjeblieft de nood is hoog

We moeten elkaar steunen niet voor ons zelf maar voor onze kinderen.
Wilt u dit alsjeblieft lezen we zitten met de handen in het haar

https://www.doneeractie.nl/help-de-marktkooplui-door-de-zware-corona-periode/-42438

Hoezo?

Hier was de markt vandaag gewoon open.

Lindameijer

Lindameijer

17-03-2020 om 02:24

Help ons de nood is hoog

80 procent van de markten zijn door de overheid gesloten en dan betekent het niet dat als er een markt van de gemeente open mocht blijven omdat de marktkooplui een kortgedingrechter gestart zijn tegen de gemeente dat je daar dan zomaar mag staan je zit met vergunningen

Lindameijer

Ook marktkooplui kunnen gebruik maken van een regeling tot werktijdverkorting. En de sector is aangemeld bij het ministerie van Economische Zaken voor compensatie. Vandaag komt de regering met een pakket maatregelen, net als voor andere sectoren die het zwaar hebben. Hopelijk geeft dat wat lucht.

|Marktkooplui

Ku je niet via een lokale groepsapp, of lokaal groepje op facebook een paar uur per week een online veiling van je producten houden?
Minimale prijs instellen, wie biedt er meer?
En dan 's avonds rondbrengen, met een tikkie als betaalmogelijkheid?

Tsjor

Veel drama's

Er zijn veel echt dramatische verhalen overal.
Een restauranteigenaar die in tranen aangaf, dat ze haar personeel nog slechts korte tijd kan betalen uit een eigen spaarpotje.
Hopelijk geven de regelingen rond werktijdverkorting en ondersteuning voor MKB snel verlichting.

Tsjor

Inderdaad bezorgdiensten

Het lijkt me lastig om je bedrijfsmodel snel te veranderen maar daar liggen wel de kansen denk ik. Hopelijk werkt de gemeente snel mee met het verlenen van vergunningen en het intrekken van beperkingen.

Tssss

Dan toch liever steun voor oproepkrachten... Arbeidstijdverkorting geldt niet voor die groep, zzp'ers zijn ze ook niet, ontslag krijgen ze ook niet en toch valt hun inkomen weg....

Geen prioriteitenlijstje

Ik heb geen prioriteitenlijstje.

Voor oproepkrachten heb ik al een link gedeeld van het juridisch loket: als je bepaalde tijd (meer dan 3 maanden) een aantal uren gewerkt hebt kun je aanspraak maken op een contract met je werkgever. Als die werkgever dat niet wil kun je naar de rechter. de werkgever kan je ook ontslaan, dan krijg je ww.

ZZP-ers kunnen een beroep doen op bijzondere bijstandsregelingen van de gemeente. Maar ik hoop wel dat er hierna een discussie ontstaat over de ZZP-ers en de sociale verzekeringen, want de gedachte dat ziekte of arbeidsongeschiktheid 'mij niet overkomt' zal nu toch wel uitgebannen zijn.

Wat betreft horeca, nog afgezien van het aantal mensen dat daar werk vindt, als je straks naar buiten gaat en alles is gesloten wegens faillissement, dan is dat wel een treurige aanblik in de stad, zoveel gesloten panden. Naast al die reeds gesloten winkels.

Ik vind het moeilijk om te gaan roepen: dan liever eerst die en daarna pas anderen.

Tsjor

Tsjor.

"Maar ik hoop wel dat er hierna een discussie ontstaat over de ZZP-ers en de sociale verzekeringen, want de gedachte dat ziekte of arbeidsongeschiktheid 'mij niet overkomt' zal nu toch wel uitgebannen zijn"

Maar de ZZP'er is niet ziek of arbeidsongeschikt.... welke verzekering dekt "inkomensverlies door calamiteiten en overmacht?"

Met je eens trouwens.

Niet eerst ik of jij, iedereen wordt getroffen.

V@@s

V@@s

17-03-2020 om 17:22

aardappels

Hier staat in de plaatselijke super gewoon een marktkoopman zijn aardappels te verkopen voor de kassa's. Mooie oplossing voor zowel de winkel (nu alle aardappelen gehamsterd zijn als de marktkoopman).

De nood is hoog

Er schijnt zelfs een crowdfundingsactie voor sekswerkers te komen. Tja, die kunnen natuurlijk geen 1,5 meter afstand houden ...

Ad Hombre

Ad Hombre

20-03-2020 om 18:31

Bezorgen

Ik zou gelijk gaan bezorgen. Volgens mij vallen er aardig wat mensen buiten de boot bij Albert en Picnic. Dat gat kun je goed inspringen, zeker als je er nadruk op legt dat je het veilig doet.

Til

Til

21-03-2020 om 11:18

Bezorgen

Ad, is bezorgen het probleem of toch ergens de bevoorrading oid?
Gister nog besteld bij ah en dat lukt dan natuurlijk pas voor over 2 weken. Maar het viel me op dat ik ook lang niet alles kon bestellen. Van veel producten maar 1 optie, vaak lang niet de goedkoopste.
Voor ons geen groot probleem maar voor veel mensen natuurlijk wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.