Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Tanneke

Tanneke

04-11-2010 om 01:43

Omar de olifant

In 2004 hebben wij van het merk Happy Horse een knuffel olifant gekregen van opa en oma.
Nu is mijn zoon bijna zes en heeft nog geen nacht zonder de olifant geslapen.

Het probleem is dat hij helemaal dun geworden is en ik vrees dat binnenkort de boel gaat scheuren en uit elkaar gaat vallen. Je kunt de vulling al zien zitten!

Heeft iemand er toevallig een over? Ja, het zou wel heel erg toevallig zijn,maar als moeder van een verdrietig mannetje doe ik alles!!

De olifant heet Omar (stond op het label toendertijd), heeft wit als basis en lime groene en blauwe bloem achtig motief. We hadden hem gekocht bij The Kids Factory in Amsterdam.

Ik heb iets in mijn hoofd van 35,- ,maar of dat Euro was of (door mij omgerekende) guldens, dat weet ik n iet meer en het kan me ook niet schelen wat ie kost..

Heb al van alles geprobeerd,maar geen succes tot nu toe!
Hij houd zoveel van Omar!!

Dank,

Tanneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tanneke

Tanneke

05-11-2010 om 15:20

Dank,maar...

Bedankt voor je reactie!
Ik had vergeten om er bij te zetten dat het om de grote olifant gaat. Op Marktplaats vond ik enkel de 16 cm versie van Omar.
Die van ons is ongeveer 35 cm.

Toen ik de foto zag was ik helemaal blij! En toen was het een kleintje.....AAaaaahh!

Vera*

Vera*

06-11-2010 om 10:39

Zusje/broertje of neefje/nichtje

Toen knorrie van mijn dochter terminaal ziek werd had er net toevallig een zus van haar een nieuw huis nodig. Snuitje kwam en werd gekoesterd omdat het zo zielig was dat ze geen lieve mama had gehad.
Het is maar net hoe je het brengt naar je kind. Liever een poging doen met een zusje van de olifant dan helemaal geen poging kunnen doen.
Hier hebben we intussen twee terminaal zieken. Ze mogen niet meer geknuffeld worden, gebeurt heel soms wel, en liggen samen in een klein bedje.

Vera

Tanneke

Tanneke

06-11-2010 om 23:03

En toch

Dank voor je reactie Vera!
Ik zoek toch echt een heuse blauw/groene Omar de olifant

We hebben natuurlijk van alles geprobeerd. Hij is zes en trapt er niet meer in. Zusjes en broertjes en andere familie leden van olifant "tellen niet voor het echie" volgens hem.

Ik hoop gewoon op die ene, hele kleine kans dat er iemand ergens er nog een heeft. En zo niet dan ben ik bang dat we eindigen met een grote Mario Bros knuffelpop waar ik helemaal getikt van word, maar die hij (bijna ) de allerbeste vind!

Vera*

Vera*

07-11-2010 om 10:04

Tanneke

Dochter was al ouder als 6 en nu ze bijna 12 is heeft ze haar knuffels nog erg hard nodig maar is het beter bespreekbaar.
Een nieuw exemplaar van jouw olifant kan even groot zijn maar zonder eigen geurtje afgelebberde poten of oren is het écht 'die' olifant niet meer.
Dan zul je toch iets creatiever moeten zijn.

Fleur Mas

Fleur Mas

07-11-2010 om 19:44

Eens met vera

Ik ben het helemaal eens met Vera, wij houden er al rekening mee gehouden en *tweeling* hadden voor allebei de knuffels dubbel gekocht, een kind kwam in het ziekenhuis en daar is zijn knuf verdwenen en gelukkig hadden we er nog één, nou vergeet het maar, meneer bliefde hem niet, heb er nog een stuk of 4 via marktplaats gekocht,maar die waren het ook niet,4 maanden later belde het ziekenhuis dat er een tasje teruggebracht was,met zijn kleren, en jawel hoor daar zat ook zijn knuffeltje in,mensen hadden verkeerde tas meegenomen ofzo, kind helemaal dolgelukkig, de andere *broertjes en zusjes* zijn wel pontificaal aanwezig in bed,maar het blijft bij dat ene knuffeltje, broer idem dito, kop was van zijn knuf,we hadden er nog één, maar ook die wilde hem niet dus ik moest aan de gang met naald en draad,kop zit er weer op, maar je fopt hem echt niet, die nieuwe olifant zal hij niet accepteren, dus ik ben het ermee eens, dat je het of anders moet brengen,en idd zeggen dat het zijn broertje of zusje is, of heel erg achter de naaimachine en opvullen die hap

Tanneke

Tanneke

09-11-2010 om 16:05

Niet foppen

Ik wil hem ook niet foppen.
Tuurlijk snap ik wel dat een nieuwe olifant niet de echte is. Maar een heel andere knuffel of ervan maken dat de nieuwe knuffel een zusje of broertje is van onze ouwe, trouwe Omar, dat wil er hier gewoon niet in.

Ik heb hem al verteld dat ik mijn best doe om een nieuwe Omar te vinden, al vind hij zelf ook dat het niet hetzelfde is. Misschien kan hij dan met allebei slapen ofzo en de nieuwe meenemen als we weg gaan en de afgerafelde thuis laten.

Ik vind zelf dat ik helemaal niet "creatiever" hoef te zijn dan ik al ben, hoor. Ik probeer hem, zoals ik al zei, niet te foppen en de een stiekem te vervangen door de ander ofzo. We hebben het er gewoon over gehad. Hij is geen 2 meer.

Ik waardeer het zeer dat ik reacties krijg van mensen die met me meedenken, begrijp me niet verkeerd. Maar het is geen kwestie van eens of oneens in dit geval vind ik.
Dat heeft er niks mee te maken. Wij willen gewoon heel graag een tweede Omar om het leed wat te verzachten en dat heeft niks met creatief of eens/oneens te doen, toch?

Al wil hij tot zijn 50e met een knuffel slapen..prima!
Het gaat ons erom dat hij heel graag een nieuwe, "zelfde" olifant zou willen.

Dank!

Tanneke

Tanneke

ik denk dat het heel moelijk gaat worden!
ik hou van zoekplaatsjes en heb dus zondag een hele tijd zitten zoeken op internet ..
zowel voor nieuw als tweedehands en op site's als knuffel kwijt enzo...
heb je hem al als gezocht staan bij knuffel kwijt?
en op marktplaats?
veel sucses met zoeken als ik nog eesn wat tijd over heb ga ik nog even speuren...

Tanneke

Tanneke

09-11-2010 om 22:07

Yep

We staan op de lijst bij knuffel kwijt!
Heel erg bedankt voor het meezoeken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.