Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Outdoor broek meisje van 6 gezocht ( tropen)

Heeft er toevallig nog iemand een lichte outdoorbroek (lang, afritsbaar, sneldrogend) ter overname? Het is voor mijn dochter van 6,5 jaar model spriet met maat 122-128. Het is voor een tropenreis.
Eventueel zoek ik ook nog een kinderlakenzak.
En palladiums maat 31, maar alleen als ze schoon en zo goed als nieuw zijn.
Groeten,
Jonne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

04-06-2009 om 00:47

Jonne, bedoel je

... zoiets als nummer 254 en 256 uit mijn album? Kijk maar even op http://www.mijnalbum.nl/Album=HGA6KXRZ
Ze zijn niet afritsbaar maar je kunt de pijpen oprollen en vastzetten met drukkers op ongeveer kniehoogte. En snel drogen doen ze ook.
De maat zal wel kloppen, mijn oudste is ook een sprietje.

You know where to find me

Jonne-l

Jonne-l

07-06-2009 om 22:39 Topicstarter

Zoiets

Hoi hoi, Zoiets ja, maar dan van speciale outdoorstof eigenlijk. Ik denk dat ik toch maar even een speciaalzaak ga bezoeken, maar dank!
Jonne

Wil je dat echt?

Wij wonen in de tropen, die outdoorbroeken wil je dat echt?
In die hitte is het altijd gedonder met die ritsen, als je zit drukt het in je been.

Koop liever een lichtgewicht katoenen lange broek en een lichtgewicht shorts! Dat draagt echt veel lekkerder als die outdoordingen vinden wij hier.

Jonne-l

Jonne-l

08-06-2009 om 12:43 Topicstarter

Dirksmama

Hoi Dirksmama,

Dank je voor je reactie en tip. Ik dacht eigenlijk dat zo'n outdoorbroek handig was omdat de stof is geimpregneerd en tegen zon beschermt voor als we de jungle ingaan, en omdat het snel droogt, maar je hebt wel een punt. Kleding voor mijn dochter vind ik lastig hoor. Eigenlijk draagt ze het liefst dunne leggings/leggingbroekjes en dunne jurkjes dat kan toch ook wel?
Heb je ook nog een tip w.b. schoenen? Ik dacht aan palladiums of zo, men zegt dat leren schoenen veel te heet zijn en open schoenen is niet handig op zo'n tocht.

Nou ja zo puzzelen we even door.
Groeten,
Jonne

Mijn dochter van 6

Draagt het liefste jurkjes of shirts met een dunne legging eronder. Legging moet in de avond vanwege de muskieten. Overdag is katoenen legging prettig omdat het zweet opneemt.
Op zich is een broek van zo'n dunne stof best handig, snel droog enzo, maar mijn kinderen hebben een enorme hekel aan die ritsen halverwege.

Maar het ligt er ook een beetje aan wat jullie gaan doen natuurlijk.
Qua schoeisel loopt ze het liefste op haar crocs of teva's, maar als je echt de jungle ingaat is dat natuurlijk een bloedzuigerlokker van jewelste.

Ik zou in elk geval 1 paar schoenen meenemen dat je dochter erg prettig vindt zitten, net als kleding.
't Is toch altijd even wennen in de tropen, die hitte kan flink op je af komen, zeker als je een klein kinderlijf hebt. En dan is het fijn om kleren aan te hebben die je lekker vindt zitten.

Jonne-l

Jonne-l

08-06-2009 om 13:20 Topicstarter

Fijn, ook een dochter van 6!

Hoi Dirksmama,
Dank je, mijn dochter is ook 6 en heeft een hekel aan iets hards op haar lichaam (eczeemaanleg). Ik kan dus heel veel met je tips en ga het idee van een broek met ritsen laten varen. Het grootste deel van de tijd zitten we in een hotel, maar 5 dagen gaan we echt op jungletocht en zal ik haar goed moeten beschermen. Tot op heden zijn we nooit in de tropen geweest, maar wel in heet ZuidEuropa en op zich regaeerde ze daar niet slecht op hitte, maar het blijft toch te bezien allemaal. Ze heeft ook zo'n minilijfje...
Groetjes, Jonne

Ook

Ook aanleg voor eczeem hier, dus iets anders dan katoen zit meestal niet lekker.

Zorg vooral voor goed muggenspul met VEEL DEET. En een katoenen hoedje met wijde rand tegen de zon.

Jonne-l

Jonne-l

08-06-2009 om 13:54 Topicstarter

Deet?

Volgens de buitensportzaak hier is DEET niet voor kinderen, gebruik jij het wel? (Sorry ik heb je helemaal ontdekt als vraagbaak)
NB heeft het klimaat invloed op het eczeem van je dochter denk je?
Gr,
Jonne

Anneja

Anneja

11-06-2009 om 11:56

Laarzen

heb als kind in de tropen gewoond en er later als student veldwerk gedaan en ben altijd op gewone regenlaarzen de bush in geweest. Palladiums zweten minder maar zijn in no time zeiknat (wat net zo vervelend voelt als zweterige laarzen) en bloedzuigers weten er op de een of andere manier toch in te komen, ook als je je broek in je sokken hebt et cetera. Qua broeken zou ik toch voor dikkere stof gaan- is wel warmer en droogt minder snel maar Men prikt er ook niet zo makkelijk doorheen en dat scheelt in de hoeveelheid muggenspul die je moet gebruiken.

anne

Jonne-l

Jonne-l

11-06-2009 om 19:37 Topicstarter

Anne, dank je

Dank voor je tips. Ik heb vandaag een mooie soepel broekje gevonden met linnen erin, ik hoop dat dat wat is. Laarzen is ook een idee. het wordt nog een flinke koffer vrees ik
Jonne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.