Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Training skeelers gezocht

Ik ben op zoek naar skeelers, waarbij je eerst de achterste 2 wielen naast elkaar kan zetten en als je het een beetje onder de knie hebt, je de wielen weer allemaal achter elkaar kan zetten.
Weet iemand waar je dit soort skeelers kunt kopen???
Ik vraag het voor mijn zoontje.
Hij kan niet schaatsen en toen dacht ik, laten we het dan eerst eens proberen op skeelers.
Ik heb ze gezien bij Scapino, alleen deze verkopen ze niet in zijn maat ( maat 37/38) Zij konden me niet verder helpen.

Wie kan mij helpen, ik heb al zitten googlen, maar kom niet veel verder.

Alvast bedankt en voor iedereen een gezond 2009!!
Dushi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

01-01-2009 om 16:16

Nee, maar ik heb wel:

Ik denk niet dat die dingen bestaan in volwassenen maten. Lastig hè, kinderen met grote voeten! Ook de verstelbare schaatsen gaan tot maximaal maat 32-36. Terwijl ik nu een negenjarige heb met maat 36 die echt de schoenmaat 39-40 wel gaat halen. Dus waarom geen verstelbare kinderschaatsen maat 36-40?
Maar mocht je geinteresseerd zijn: Ik heb rollerskates maat 38 die ik wil verkopen. Omdat ik skeelers heb gebruik ik ze niet meer. Voor tien euro mag je ze hebben. Ik woon in Amsterdam. Als het rollerskaten goed gaat kan je altijd nog (tweedehands?) skeelers kopen.
[email protected]

Annet

Annet

01-01-2009 om 19:22

Zinvol?

Sorry, ik weet het. Je vraagt hier niet om. Maar ik ben toch benieuwd waarom je je richt op skeelers met 2 wieltjes naast elkaar?
Toen mijn dochter wilde leren skeeleren, is ze begonnen op rolschaatsen (dubbele wielen) omdat ik dacht dat dat makkelijker was. Dat bleek helemaal niet zo te zijn. Kinderen die leren skeeleren vallen omdat de wielen ongepland naar voren of achteren rollen. Dat doen dubbele wieltjes ook. Je valt dus niet omdat het een enkele rij wielen is. Dan zou je opzij vallen omdat je geen evenwicht kunt houden. En dat komt zelden voor. De smal zijn die wielen niet.
Het enige verschil met dubbele wielen is dat je beter rechtop staat in plaats van dat de enkels iets naar binnen knikken bij een enkele rij wielen.
Verstelbare skeelers in grotere maten zijn er wel. Alleen niet met dubbele wielen blijkbaar.
Ook verstelbare schaatsen (junior versie) gaan tot maat 41.

dushi1

dushi1

01-01-2009 om 22:20 Topicstarter

Mmm, annet

dus jij zegt eigenlijk dat als ze het op gewone skeelers het niet kunnen, kunnen ze ook niet schaatsen?
Ik weet het niet, zou het niet per kind verschillend zijn?

Carmen, bedankt voor je aanbod, ik hou het in gedachten, maar zoek nog even verder.

Ik denk nl. dat het wel degelijk scheelt met het houden van evenwicht, maar ja, wie ben ik. Ik ga maar wat sportwinkels bellen ofzo.
Bedankt voor de reacties
Dushi

Annet

Annet

02-01-2009 om 11:35

Mmmmmm

"dus jij zegt eigenlijk dat als ze het op gewone skeelers het niet kunnen, kunnen ze ook niet schaatsen? "
Dat bedoelde ik niet. Maar het zou best kunnen kloppen.

Heb je eigenlijk al gewone skeelers geprobeerd? Kun je niet een paar lenen? Mijn dochter is motorisch onhandig, vooral met asymmetrische handelingen. Maar ook zij viel met skeeleren alleen naar voren of achter. Dat is ook wel gebrek aan evenwicht maar niet door de smalle wielen. Wat wel veel scheelt is de stevigheid van de schoen. Anders zou ze erg naar binnen of naar buiten knikken met haar enkels. Maar met zo'n stevige schoen gebeurt dat zo snel niet.
Heb je met schaatsen vaste schoenen geprobeerd? En een stoel om vast te houden?

Verschil in aanleg is er zeker. Buurjongen van net 4 trok voor het eerst schaatsen aan en spurtte gelijk weg. Hij staat al vanaf bijna 3 op de skeelers en is daar ook goed in.

Ot verstelbare schaatsen 38/41

Nijdam heeft ook verstelbare schaatsen en skeelers in grote maten.
Toevallig gezien, toen ik op zoek was naar schaatsen voor mezelf.
Google maar eens op nijdam. Want ik weet niet of ik hier een link neer mag zetten.

dushi1

dushi1

03-01-2009 om 14:27 Topicstarter

Op de schaatsbaan

heb ik weleens het hem geprobeerd te leren, ook achter een stoel, maar hij heeft er gewoon geen aanleg voor, hij is wat dat betreft echt motorisch onhandig.

Mieke, die verstelbare skeelers zijn er idd wel in zijn maat, maar wat ik bedoel is skeelers waarbij je de achterste 2 wieltjes naast elkaar kan monteren en ook weer gewoon achter elkaar kan plaatsen.
Ik zag het dus bij scapino, en vond het zo'n uitkomst, maar helaas waren ze niet in zijn maat te krijgen.

Anyway, bedankt voor jullie reacties.
groetjes
Dushi

Carmen

Carmen

03-01-2009 om 21:56

Ze bestaan dus wel, grotere verstelbare schaatsen! Dan heb ik in de verkeerde winkels gezocht, helaas

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.