Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Vraag en Aanbod Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod

Wie niet rijk is moet slim zijn... moederfiets?

hoi hoi,

Ben vorige week met fiets en al omgevallen in stilstand met mijn 2,5 jaar oude dochtertje achterop. Ze weegt nogal wat (16 kilo) en mijn fiets kan het niet aan en raakt topzwaar en uit balans. Ik heb ook een babytje met wie ik over een paar maanden ook wil kunnen gaan fietsen.

Helaas heb ik niet het geld voor een moederfiets en hoef ik ook geen hypermoderne fiets. Maar hij moet dus wel stevig zijn.

Ik dacht, wellicht is er hier iemand met al oudere kinderen, die een oude niet meer via marktplaats verkoopbare maar wel functionerende moederfiets heeft die ik voor een niet al te groot bedrag over kan nemen?

Ik hoor het graag.

Groetjes lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb wel een moederfiets en 2 kids van 5 en 8 en zat van de zomer te bedenken dat ie nu maar es op marktplaats moet.
Waar woon je? en wat heb je ervoor over.
Waar kan ik je mailen dan stuur ik je een foto....
Het is een Amazone.

lunamaya

lunamaya

19-10-2010 om 14:44 Topicstarter

Angelad

lisemaya apenstaartje yahoo.co.uk

Hoi Angelad,

ik weet niet of hij aan mijn omschrijving "niet verkoopbaar op marktplaats" voldoet en zodoende vraag ik me dus af of ik hem betalen kan.
Woon in Groningen maar we hebben een auto.

We hebben echt weinig geld op het moment (studiefinanciering achter onze broek aan), dus kan eigenlijk niet meer dan tussen de 100 en 200 missen...

Een amazone is een goed merk, dat wel.

Groetjes lunamaya

Puck

Puck

19-10-2010 om 15:25

Dubbele standaard

Lunamaya,
ik weet niet wat voor soort voorzieningen je op je huidige fiets hebt waardoor hij kindveiliger is, maar misschien kan je ook je huidige fiets "pimpen" met een dubbele standaard en een stuuruitslagbegrenzer. Daarmee wordt je fiets al een stuk stabieler voor weinig geld.

lunamaya

lunamaya

19-10-2010 om 15:48 Topicstarter

Puck

dank voor het mee denken! Ik vrees dat ik helaas in het bezit ben van een fiets waar weinig mee te beginnen is. gekregen uit een erfenis, zo'n 1000 euries geweest, op maat gemaakt voor een dame die slecht ter been was. Een brommer standaard had ik er al op laten zetten en een stuur veer had ik gekocht maar werd me weer door iemand anders afgeraden. Volgens mij is het probleem dat hij het gewicht niet goed verdeeld en kan kiepen met dochter achterop als ik afstap (bijvoorbeeld bij een stoplicht). Ik neem aan dat dit met een moederfiets niet gebeuren kan?!

Groetjes lunamaya

Puck

Puck

19-10-2010 om 16:12

Niet aannemen

Nou, ik zou dat niet zo maar aannemen dat je met een moederfiets niet achterover kan slaan. Je dochter is al van een flink gewicht en ik wweet niet of een moederfiets daarop berekend is. De tip van Pelle vind ik wel een goede: informeer bij de fietsenwinkel naar mogelijkheden voor aanpassingen en of jouw probleem opgelost wordt met een moederfiets.

lunamaya

lunamaya

19-10-2010 om 16:26 Topicstarter

Fietsenmaker

die heeft mijn fiets al vierkant uit staan lachen. Inruilwaarde: 0 euro Op maat gemaakt door geldkloppers was zijn theorie.

Maar goed, t lijkt me toch dat er meer mensen zijn die met hun kinders tussen de 2,5 jaar en 4 jaar fietsen, achterop. 16,5 kilo is niet buitensporig, nog niet buiten de kurve zeg maar
Dus lijkt me dat moederfietsen niet zo snel uit balans raken. Ik raakte echt de controle kwijt, terwijl ik niet iets raars deed. Heb ook wel meegemaakt dat ik hem in een fietsenrek zetten en dat ie toen bijna naar achteren kiepte, maar dat kan idd zijn dat je dat gewoon niet moet doen met kind achterop.

Hoe dan ook, ik vertrouw deze fiets niet en er is vast wel iemand die een oud moeder fietsje heeft die er niet meer uit ziet, maar nog wel betrouwbaar is, want daar is het me om te doen.

Groetjes en bedankt hoor, voor t meedenken.
lunamaya

Fransien

Fransien

19-10-2010 om 17:37

Kritische noot

Die fiets vertrouw je terecht niet meer, 16 of 17 kilo achterop moet kunnen zonder kiepen, maar met zo'n 25 kilo kun je wel problemen krijgen. Misschien kun je een stevige gewone fiets kopen, die zijn een stuk goedkoper. Een moederfiets fietst ook niet heel makkelijk, vooral niet als je wat kleiner of lichter bent. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar een bakfiets en dat was voor mij ideaal (3 kinderen, nu onderhand 4, met kleine leeftijdsverschillen).

Tihama

Tihama

19-10-2010 om 18:35

Snap het niet

Ik heb geen moederfiets, maar een volstrekt gewone. Ik heb jarenlang mijn kinderen erop vervoerd. Dochter tot ze 4 was voorop en dan zoon nog achterop. Ik ben nooit omgevallen. Tegenwoordig zit dochter van 9, 28 kg (of zo) nog regelmatig achterop en als zij er niet op zit, dan knal ik gerust 2 bigshoppers in mijn fietstassen en nog een lading in het mandje voorop.

Ik denk niet dat het aan de fiets ligt. Ik denk dat je erop getraind moet zijn dat je zwaartepunt van de fiets totaal anders ligt.

Heb je voor je dochter wel een Bobike-stoeltje? Dat zorgt namelijk voor een laag zwaartepunt.

Tihama

Fianna

Fianna

19-10-2010 om 20:20

Ervaring met beide

Eerst 1 0f 2 kinderen op een gewone fiets en nu op een moederfiets. Ik vind een moederfiets echt veel stabieler en blijf veel beter in evenwicht. Kiepen (zelfs niet met mijn oudste van richting 30 kilo achterop) heeft die nog nooit gedaan, en daar hoef ik eigenlijk geen moeite voor te doen of me te trainen dat het zwaartepunt anders ligt.
Wat ik ook prettiger vind is dat er meer ruimte is voor het stoeltje voor. Maar goed, dat is mijn ervaring. Kan bij iedereen anders zijn.

Rosase

Rosase

19-10-2010 om 20:40

Bij ons

Grote dochter van 8 achterop (flinke meid) en klein pietje in het voorstoeltje. Nooit problemen mee gehad dat fiets (Amazone) op het punt stond om te kiepen. Denk dus dat het inderdaad echt met het zwaartepunt van de fiets te maken heeft.

joep

joep

19-10-2010 om 21:02

Toevallig

Zie ik van de week in een krantje van e.o.a. bouwmarkt, denk formido of gamma een moederfiets voor 175 euro. Ik dacht nog: Dat kost tegenwoordig ook niets meer. Misschien iets voor jou.
Ik ben trouwens getrouwd met mijn moederfiets. Ik vond dat eerst niet nodig, want ja 'geen cent teveel he', toen kocht ik een fietskar en die kon ik niet eens trekken. Ik vind ook dat je op een moederfiets ontzaglijk hard kan fietsen, lekker stevig, tassen aan het stuur, waar je dan niet met je knieen tegenkomt.Ideaal.

129 euro

Wij hebben vorige week de bestelde fiets van v&D van het prijzencircus gekregen. Een Hollandia fiets, in het prijzencircus 159 euro en mijn schoonzusje is VIP-klant (kwamen we bij toeval achter) en kreeg er nog 30 euro korting bovenop. Fiets is bedoeld voor oudste (puber 16) omdat haar vorige fiets domweg versleten is (gewoon véél,erg veel kilometers gefietst). Wij hadden 'm eerst gezien en bekeken en toen we thuis waren kwam pas serieus in onze gedachten dat we best konden kopen. Dus vandaar onze 'bestelling' en het bezorgen. Het is een stevige en best zware fiets,omamodel dus lage instap, met dubbele standaard, waarmee ze zelfs met een puber achterop van 12 (die dus wel wat meer weegt dan jouw kind) stabiel blijft staan. Dat het een 'moederfiets' was zagen we pas toen ie arriveerde...stond op de gebruiksaanwijzing/garantiebonnen. Wij hebben het gauw wegggemoffeld want als puber dat ziet....
Helaas is deze prijzenactie afgelopen. Maar het is maar een suggestie....Kijk alle aanbiedingen na!
groeten albana

Oo en hier is de link

En als je 'm wil bekijken, dit is de link;
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=584390
groeten albana

Carmen

Carmen

20-10-2010 om 23:58

Amazone

De amazone is ontzettend stabiel. Mijn dochter is inmiddels tien en ruim 35 kilo. Ze zit een enkele keer nog achterop, voor kleine stukjes. Ze springt dan achterop mijn fiets door middel van een boksprong (zie je het voor je?) En dat gaat goed. Mijn amazone is inmiddels bijna tien jaar oud. En als ik geen klein neefje had gehad, dan zou ik hem voor een klein bedrag wel willen verkopen. Want het is wel een onhandig grote sta in de weg. En een aantal onderdelen (licht en standaard bijvoorbeeld) zijn wel aan vervanging toe. Maar ik fiets nu heel af en toe met mijn neefje, en daar wil ik de fiets nog even voor houden. Zijn ouders fietsen nooit, dus die enkele keer met mij is het altijd feest

Carmen.

mpronk

mpronk

21-10-2010 om 21:21

lunamaya

kijk toch eens op marktplaats.
Er staan best moederfietsen op zo rond de 200 euro

marion

lunamaya

lunamaya

21-10-2010 om 21:23 Topicstarter

Bedankt

allemaal bedankt voor de reacties (vn in 6 tot 12 jaar).
Ik heb inmiddels een heuze moederfiets in mijn bezit, van de gamma voor 159,= en prima ding. Als hij mee gaat tot jongste zelfstandig fietst, ben ik blij, en hij fietst lekker en zou niet kantelen zoals die ander, is echt veeeeel steviger en zwaarder.

Groetjes lunamaya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.