Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Elsje

Elsje

08-11-2010 om 15:49

0 urencontract

Ik heb een 0 urencontract in de thuiszorg. Onlangs kwam ik bij een klant die niet open deed en later bleek dat hij opgenomen was in het ziekenhuis. Volgens de werkgever krijg ik de tijd die ik daar zou werken niet uitbetaald want zij kunnen het op niemand verhalen. Dit geldt ook als een klant overlijdt, dan krijg ik niet uitbetaald, ook niet als ik daar de hele dag zou zijn geweest! Dit stond dus niet in mijn contract en krijg ik nu pas te horen. Volgens de werkegever is dit een normale gang van zaken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Elsje wordt opgelicht

Hoi Elsje,

Fijne werkgever, die laat jou lekker opdraaien hiervoor en hijzelf loopt geen enkel risico. Dat kan niet.

Dat is toch echt het risico van de werkgever.

Is er geen moederorganisatie of een overkoepelend orgaan waar je terecht kunt? Ik vind het niet netjes hoor. Stel dat je een paar van die klanten in een maand hebt, jij stelt je tijd beschikbaar en verdient geen bal. Je wordt echter wel door je werkgever daarheen gestuurd om te werken.

Die werkgever is een slechte. Het zou interessant zijn om eens een contract te lezen dat hij met een klant heeft, wat daar dan in staat. Want reken maar dat je werkgever een rekening stuurt hiervoor, zaken zijn zaken.

Alpha-hulp

volgens mij ben je een zogeheten Alpha-hulp. Dan ben je eigenlijk een zzp-er en geen werk, betekent dus geen geld.

groetjes van Purk

Elsje

Elsje

08-11-2010 om 22:38

Nee hoor

Echt geen alphahulp en ook geen zzp-er maar verzorgende met nul-urencontract. Ik doe huishoudelijk werk, ADL en ook begeleiding.

100%mama

100%mama

09-11-2010 om 11:25

Nee

dit kan vlg zus die ook werkzaam is (welliswaar als verplegende) absoluut niet. De gene die de hulpvrager is betaald namelijk gewoon de uren die er opgegeven zijn. Je baas ontvangt dus wel degelijk inkomsten en zal jouw dus ook moeten uitbetalen in de tijd die ervoor gepl stond.

Fraz

Fraz

10-11-2010 om 09:30

0 uren contract/uitzendkracht etc

volgens mij als je opgeroepen wordt voor werk dan heeft de werkgever een plicht om minimaal 3 uur te betalen ondanks dat hij geen werk voor je heeft om wat voor reden dan ook. Dan had hij je op tijd moeten afbellen. Het risico ligt dus bij de werkgever.

Ik heb het zelf mee gemaakt (0 uren contract) dat ik was ingeroosterd en dat de vaste krachten later het rooster hadden omgegooid zonder aan mij door te geven. Ik was dus gewoon op mijn werk verschenen maar daar was dus al een collega. Omdat dit de tweede keer was heb ik voet bij stuk gehouden en geeist dat ik 3 uur betaald zou krijgen.

zie ook : http://www.go2fitness.nu/upload/Kennisdatabase/360.pdf

U bent wel te
allen tjjde verplicht een oproepkracht
tenminste drie uur loon per oproep te
betalen. Ook al roept u de werk nemer voor
minder uren op

Niet als hulpvrager al dood is.

Wat 100% mama zegt klopt...maar niet als de hulpvrager dood is....een dode hulpvrager hoeft dus niet meer de aangevraagde hulp af te rekenen.
Wat Fraz zegt klopt precies...je werkgever moet je 3 uur uitbetalen.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.