Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wendy

Wendy

20-05-2011 om 10:20

20 uur te weinig, kom ernstig in de knel met werkzaamheden...

... om mee te beginnen is het zo dat ik een hele leuke baan hebt. De leukste baan die ik tot nu toe hebt gehad en voel me als een vis in het water. Alleen is er een kwestie waar ik mee zit. Voor deze baan ben ik vier jaar geleden aangenomen voor 20 uur per week. Deze baan is uitgebereid en binnen het bedrijf is het veel drukker geworden. Vooral ook omdat er eerst een advisuer zat die 3 dagen per week werkte En er nu een aviseur zit die 4 dagen per week op kantoor werkt en 1 dag thuis, van waar ze me ook veel opdrachten geeft. Het lijkt dan voor de directuer wel zo dat ik alleen op kantoor zit, maar beiden de directeur en de adviseur geven me die dag afzonderlijk van elkaar opdrachten. Dus kom ik met het aantal uren wat ik nu heb ik de knel. Er lag nog werk wat ik in die uren niet afkreeg en krijg er steeds opdrachten bij. Dit heb ik al een aantal malen met bieden besproeken, dat ik er moeite mee heb dat ik zo weining tijd heb en dus werk ga afraffelen en niet meer de tijd heb om het nog een keer te checken, dus voor mijn gevoel sta ik niet meer garant voor kwaliteit. Het zou best met 1 middag in de week uitgebreid kunnen worden. Want voor mij het is momenteel zo dat ik iedere keer dat ik gewerkt heb met buikpijn naar huis ga, omdat ik zie dat er nog werk ligt en er toch dingen zijn die echt gedaan moeten worden. Dit heb ik ook met mijn man ook besproken. Wie heeft er een idee hoe ik dit nog een keer op een redelijke manier kan bespreken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bal terugspelen?

Schot voor de boeg (heb dit niet bij de hand gehad want ik werk als zelfstandige): vraag een gesprek met de leidinggevende (de directeur?), leg uit dat het zo echt niet kan en vraag dan aan hem/haar: zeg het maar, welke werkzaamheden moeten er vervallen?

Als je geen grens stelt zal men vrolijk dingen op jouw bordje blijven gooien, heb ik zomaar het idee.

Succes!

Temet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-05-2011 om 13:28

Gesprek aanvragen

Bespreek dit met je leidinggevende en bekijk welke opties er zijn: urenuitbreiding of minder werkzaamheden. Je kun ook afspreken dat al jouw opdrachten via een persoon lopen (de directeur?), zodat die ziet hoeveel werk het is en prioriteiten kan aanbrengen.

Werkzaamheden bijhouden

Hou eerst een week al je werkzaamheden bij, en geef daarbij aan hoeveel tijd je per onderdeel nodig hebt. Zo kun je goed gemotiveerd een gesprek aan.
Succes!

Inge M

Inge M

20-05-2011 om 19:52

Aanvulling werkzaamheden bijhouden

Ik zou twee weken investeren in alles doen wat gevraagd wordt. En dan heel precies wat je gedaan hebt en voor wie.
Je plant aan het begin al een gesprek in met leidinggevence voor het eind van de twee weken termijn. Je laat dat aan gelikt overzicht/grafiekje/tabellen zien van de testweken.
Uiteraard laat je de verschillen zien tussen opdrachtgevers en soorten werkzaamheden en allebei.
Je leidinggevende mag dan kiezen:
- één opdrachtgever terugfluiten en jou een standaardverdeling in je tijd geven.
- één opdrachtgever terugfluiten dat hij te weinig werk delegeert want dat scheelt tijd
- jouw werktijden aanpassen of iemand bijhuren, afhankelijk van wat de bedoeling is hoeveel je doet.

Inge M

Inge M

20-05-2011 om 19:53

Misschien niet duidelijk

Ik bedoel dat je die twee weken dan ook meer werkt (al krijg je ze niet betaald) dan je contract. Dit kun je zien als een investering in de toekomst. Ik zou vooral de ruimte nemen om die extra uren vanuit huis te doen, zolang je ze maar wel bijhoudt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-05-2011 om 09:41

Wendy

Wendy, volgens mij leg je het probleem te veel bij jezelf neer. Het is echter niet jouw probleem, het is een probleem van de organisatie. Jouw 20 uur zijn niet te weinig - het werk dat gedaan moet worden is gewoon teveel. Je schrijft ook dat je in gesprekken hebt aangegeven dat je 'er moeite mee hebt dat je zo weinig tijd hebt'.
Ik zou het nu dus anders benaderen. Aangeven dat er de laatste maanden steeds meer werk op je af is gekomen, dat je dat ontzettend leuk vindt en dat je er zelfs vrije tijd in hebt gestoken om alles af te krijgen. Dat de grens inmiddels echter is bereikt, dat er structureel teveel werk naar jou toe komt en dat je wilt weten hoe je leidinggevende dit kan oplossen. Dat je zelf twee opties ziet. Namelijk dat bepaalde klussen vanaf nu niet meer door jou gedaan worden, maar ook dat je eventueel bereid bent om te praten over uitbreiding van jouw contract. Je legt daarmee duidelijk het probleem neer waar het hoort - maar biedt gelijktijdig zicht op oplossingen.
Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.