Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

EvenZo

EvenZo

28-06-2010 om 15:02

500 euro per maand verdienen, maar hoe?

Eigenlijk komen we iedere maand geld tekort en dat zou ik willen veranderen. Het zou prachtig zijn als ik 500 euro per maand zou kunnen verdienen, dan zijn we uit de problemen. Maar hoe?
Want ik heb wel wat eisen Zo wil ik wel full time moeder blijven en moet het werken dus onder schooltijd of in de avonduren gebeuren. Maar hoeveel uur moet ik werken om zo'n bedrag bij elkaar te verdienen als ik in een winkel ga werken oid? Of bij de TNT? Of bestaat er een wereldbaan die aan deze eisen voldoet die ik over het hoofd zie?
Het is misschien een stomme vraag, maar ik heb er echt geen beeld van.
EvenZo


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

28-06-2010 om 15:20

Evenzo

"Zo wil ik wel full time moeder blijven en moet het werken dus onder schooltijd of in de avonduren gebeuren."
Als je 500 euro p/m wil verdienen heb je niet zoveel te willen. Iedereen wil namelijk wel wat jij wil.

poetser

poetser

28-06-2010 om 15:50

Schoonmaakwerk

is niet echt leuk maar het verdient niet slecht. Zelf werk ik gemiddeld 18 uur per week als medewerkster schoonhoud in een ziekenhuis en verdien daar netto toch zo'n 750 euro per maand mee. Het aantal uur per dag, tijdstippen en dagen waarop je werkt zijn vaak in overleg te regelen.

Schoonmaakwerk2

Kijk eens op www.werkster.nl. Daar staan adressen van bedrijven die 'witte werksters'leveren. Die zoeken vaak personeel en vziw kan je je eigen uren indelen.

Verder sluit ik me wel aan bij Tinus.

Groeten,

Temet

EvenZo

EvenZo

28-06-2010 om 20:02

Tinus_p

Ben het helemaal met je eens, hoor. Ik weet dat het een (bijna) onmogelijke wens is. Maar daarom zoek ik ook naar een oplossing. En misschien is die er wel helemaal niet, maar het schoonmaakwerk lijkt een optie. Niet een waar ik heel gelukkig van word, maar wat moet dat moet

EvenZo

EvenZo

28-06-2010 om 20:03

Didi

Maar wat krijg je dan betaald voor het bezorgen van folders? Dat zal niet veel zijn, toch?
Groetjes,
EvenZo

joos

joos

28-06-2010 om 21:01

Vakantie?

Hou je ook rekening met de schoolvakanties? Dan gaat het werk meestal wel door, terwijl je dan wel opvang moet hebben!

Guinevere

Guinevere

28-06-2010 om 21:12

Eh...

Het is een beetje moeilijk om te zeggen waar jij 500,- per maand mee zou kunnen verdienen. We weten helemaal niets van je ervaring en opleiding.
Wat is er trouwens op tegen om enkele hele dagen per week te gaan werken en dan 's middags BSO te nemen?

Vic

Vic

28-06-2010 om 21:44

Minimumloon

Bij het minimumloon moet je ongeveer 16 uur per week werken om 500 netto te verdienen. Dat lijkt me prima in te vullen onder schooltijd. Bijvoorbeeld in een winkel, bedrijfscatering, thuiszorg, waskamer van een ziekenhuis.

EvenZo

EvenZo

28-06-2010 om 22:05

Reacties

Bedankt voor jullie reacties!

@Guinevere Ik begrijp dat jullie mij geen passend carriere advies kunnen geven, maar ik was benieuwd naar hoeveel je eigenlijk verdient met werk waar je niet perse een opleiding voor nodig hebt. Ik ben van plan een nieuwe opleiding te gaan volgen, maar die duurt 4 jaar en geeft op dit moment dus geen oplossing.
En er is niets tegen om hele dagen te werken icm BSO, maar ik wil graag full time moeder zijn, dus dat is niet onze keuze.

@ Vic Bedankt voor je info, dat was eigenlijk wat ik zocht. Ik kan er zeker vanuit gaan dat een minimumloon is wat je verdiend in een winkel oid?

Vic

Vic

28-06-2010 om 22:06

En nog even zeuren

Als je 16 uur werkt ben je geen tbm meer, en dus (in jouw definitie) geen 'fulltime moeder'. Ik ben zelf (in mijn definitie) fulltime moeder, ondanks dat ik fulltime werk.

Vic

Vic

28-06-2010 om 22:09

En in antwoord op je vraag

Een werkgever is in principe verplicht het minimumloon te betalen. Het is me nog niet duidelijk hoe het dan kan dat sommige postbedrijven stukloon hanteren, waardoor je onder het minimumloon komt, maar dat is weer een andere discussie.

Nasha 1st

Nasha 1st

28-06-2010 om 22:14

Fulltime moeder ben ik ook

ook al zit ik op mijn werk en gaan mijn kinderen naar de BSO.....brrr....naar woord....

Jesse_1

Jesse_1

28-06-2010 om 22:26

Tnt?

Alle postbodes gaan er toch juist uit bij TNT?

EvenZo

EvenZo

28-06-2010 om 22:39

Ok ok, sorry

Ik dacht dat die term duidelijk zou maken wat ik bedoel, maar als er aanstoot aan genomen wordt, neem ik hem direct terug. Ik wil graag thuis zijn als de kinderen niet op school zitten. En dus in de uren dat zij wel op school zitten (of 's avonds op bed liggen) heb ik mijn handen vrij om te werken.
Beter zo?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2010 om 01:35

Jesse

Alleen alle fulltime werkende postbodes. Een vriend van mijn man raakt zijn baan ook kwijt. Ik hoop van harte dat het hem lukt ander werk te vinden, maar ja... de vijftig gepasseerd, zie dan maar eens ander werk te vinden als je ruim 35 jaar post hebt rondgebracht en geen bijzondere opleiding hebt gedaan.

vlinder72

vlinder72

29-06-2010 om 09:49

Van 9 tot 3

Heb je al op de site van 9 tot 3 gekeken? En het kan hoor werken onder werktijden. Zelf werk ik 24 uur bij een grote bank. Verdeeld over 4 dagen. Drie dagen van kwart voor negen tot kwart voor 3 + een hele dag. Onze jongste zoon gaat drie dagen naar het kdv en op vrijdag zijn mijn ouders er. Onze kinderen gaan op dit moment dus niet naar de BSO (niet dat ik daar iets op tegen heb maar de wachtlijsten zijn hier jáááren voor de BSO). Maar waar je wel rekening mee moet houden is dat soort uren erg gewild zijn en vaak zijn voorbehouden aan mensen die al langer ergens werken.

Tinus_p

Tinus_p

29-06-2010 om 10:06

Waarom

Evenzo:
"En er is niets tegen om hele dagen te werken icm BSO, maar ik wil graag full time moeder zijn, dus dat is niet onze keuze."
Ja, dat is kiezen idd.
Maar houd goed voor ogen, waarom je kiest wat je kiest. Enerzijds: waar heb je die 500 euro voor nodig? Anderzijds: waarom wil je zo graag tussen 3 en 6 bij je kinderen zijn?
Het maakt daarbij nogal uit of die 500 euro nodig is voor de 3e skivakantie of voor het afbetalen van knellende schulden.

Gastouder?

Misschien kun je wat kinderen van anderen erbij opvangen? Je zult er wel niet veel mee verdienen, maar toch.

Verder is volgens mij het onderwijs de beste werkgever voor parttimebanen, maar het ligt maar net aan je achtergrond of je daar kunt werken.

Nav liat

"Misschien kun je wat kinderen van anderen erbij opvangen? Je zult er wel niet veel mee verdienen, maar toch"

Ik weet niet wat een gastouder verdient, maar de vergoeding van de belastingdienst gaat uit van maximaal 5,80 per uur meen ik. Dat is dus wat het mag kosten. Ik denk dat je al heel erg blij mag zijn als je 5 euro per uur overhoudt. Per kind. Dat betekent dat je voor een beetje redelijk uurloon minstens 2, maar liever 3 kinderen zult moeten opvangen. En je moet e.e.a bij de belasting opgeven, dus er gaat nog IB vanaf. En je moet aan allerlei eisen voldoen om een goedkeuring te krijgen.

Ieder zijn meug natuurlijk, maar mij lijkt het stukken vermoeiender om een halve dag op twee of drie kleine kinderen te passen dan om een paar uur schoon te maken.

Andermans kinderen opvangen tijdens de tijden dat je eigen kinderen thuis zijn heeft m.i. het enorme nadeel dat je nooit eens met je eigen kinderen ergens heen kan als je daar zin in hebt (of als het nodig is; denk aan tandartsbezoek etc). Wil je thuisblijven om je eigen kinderen aandacht te kunnen geven, kies je vervolgens werk tijdens diezelfde uren waarbij je andermans kinderen prioriteit moet geven. Daar doe je dan jezelf noch je eigen kinderen een plezier mee, lijkt me zo.

Maar goed, ieder zijn meug zoals gezegd. Misschien vindt EvenZo het juist wel weer een prima plan.

Groeten,

Temet

Tja 500 erbij is best veel

als je uit gaat van het minimumloon. Ik zou dan toch eerder proberen via een instroomtraject oid een baan te vinden wat op langere termijn beter betaald en waar je wat toekomst perspectieven hebt. Werken puur alleen voor het geld lijkt mij niet leuk als je het over meer dan 8 uur per week hebt, ik zou dat niet kunnen.

Want eens even rekenen 500 netto is zo'n E 750 bruto, verdeeld over 4,2 weken per maand E 178 per week bruto wat je moet verdienen, volgens het szw is het minimumloon zo'n E 8,12 per uur dus zal je per week 22 uur moeten werken en dat ga je dus niet redden als je het alleen tussen 3 en 6 wil gaan doen.

Misschien is het dan een idee om zwart te werken, 4 adresjes schoonmaken per week a E 10, 3 uur per adres zit je op E 502 cash per maand erbij. Maar dan moet je dus wel bereid zijn 12 uur per week schoon te maken, dus 4 keer per week 3 uur.

Kan je eventuele partner niet hogerop, dat levert wellicht wat meer op dan het minimumloon.

Overigens

waarom kijk je eigenlijk alleen naar minimaal betaalde dingen ? Wat heb je voor opleidingen gedaan ? Welke banen staan er nu veel open en kan je dat ?

als je elke dag vroeg de deur uit gaat en je partner de kinderen naar school kan brengen dan kan je van bijvoorbeeld 8.30 tot 15.00 werken (hier gaat de school om 15.30 uit) dat is dus 6 uur per dag, stel dat je dat 3 dagen per week doet (maandag, dinsdag, donderdag) dan werk je dus 24 uur.

Misschien is een lichte secretaressebaan wel iets voor je, of receptiewerk, dan kan je na een tijdje een iets betere baan vinden (via uitzendburo's etc) en zo zit je over een jaar of 2 makkelijk boven de 500 per maand netto.

succes, maak een plan voor nu de komende 2 jaar, waar ben je goed in, wat kan je al en wat moet je nog leren, wat vinde je leuk, ga praten met uitzendburo's, ga er op af en maak er wat van !

ik bedoel dus 18 uur per week ipv 24.

Guinevere

Guinevere

29-06-2010 om 12:52

Herberekening manda

Ik ben het helemaal met je eens, Manda! Als EvenZo om 7.30 kan beginnen en dan tot 15.00 doorwerkt, 3 dagen per week, dan komt ze al op 7 uur per dag uit. 3*7=21 uur. En dan heb je wellicht een baan met meer perspectief. In een winkel kan zoiets vermoedelijk ook, een supermarkt oid.

Het is veel makkelijker

..om ipv 1000 1500 euro te gaan verdienen dan om ipv 0 500 euro te gaan verdienen.

Je moet iets opstarten.

Mgoed, eigenlijk wil je dus 'bijverdienen' als ik het goed begrijp. Alleen, als je toch al aan het opstarten bent zou ik zelf eerder geneigd zijn om mijn kinderen twee dagen per week te laten opvangen en iets serieuzers gaan zoeken. Dan heb je veel meer rust en vastigheid in huis, dat doet uiteindelijk iedereen goed. Je bouwt iets op.

Als je het bij bijverdienen wilt houden en het moet ook nog flexibel zijn dan kom je uit op laaggeschoold uitzendwerk, en daar hebben ze nu juist hele dagen en zelfs hele weken als uitgangspunt. Flexibel werk voor korte dagen is er makkelijker als je een vaardigheid beheerst waar veel vraag naar is, als je echt goed geschoold bent, dan kun je veel meer eisen stellen. Alleen, dan heb je vaak wel wat jaren hard gewerkt om die positie op te bouwen en vanuit thuis is dat veel lastiger.

Als ik jou was zou ik toch bij uitzendbureau's gaan kijken en rondvragen of je via-via iets kunt vinden, bijvoorbeeld bij een winkel of een schoonmaakbedrijf.

Els

Els

29-06-2010 om 19:49

Dan

als je tot 15.00 uur wil werken dan moet je je beperken tot bedrijven in de buurt. Ik heb daar bewust op gezocht en sta binnen 15 minuten op het schoolplein. Daardoor kan ik dagen maken van 7.30-15.00, dat tikt flink aan wat uren betreft.
Mijn man brengt de kinderen naar school, dat is ook wel fijn. is dat bij jullie een mogelijkheid?

als je op deze manier werkt kun je wat meer uren maken en daardoor heb je vaak wat meer keuze in (leukere?) banen.

Els

Vic

Vic

29-06-2010 om 20:40

Klopt niet

Als je 500 netto wilt verdienen, hoef je geen 750 bruto te verdienen. Je hebt een algemene heffingskorting en arbeidskorting, dus over ca. de eerste 6000 euro die je per jaar verdient hoef je geen belasting te betalen. Bij mijn benadering was ik er vanuit gegaan dat je van een fulltime minimumloon (iets meer dan 1400 euro), ongeveer 1200 euro netto overhoudt.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2010 om 01:07

Pelle

Ik weet niet waarom de vriend dat niet heeft gedaan. We zullen er binnenkort wel meer over horen. Misschien heeft hij gehoopt zijn 40 jarige dienstverband te mogen bereiken. Hij doet dit werk al vanaf de middelbare school, nooit iets anders gedaan. Ik begrijp enige struisvogelpolitiek soms best. Jij niet zo te zien.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2010 om 01:46

Pelle

Als is een koe in zijn k... kijken zeggen we hier wel eens. De vriend moet nu dus alle zeilen bijzetten om iets anders te vinden. Ik neem direct aan dat er kansen zijn geweest, maar of dat allemaal zo rooskleurig was/is weet ik ook niet. Gelukkig zijn er nog callcenters...

Kaaskopje (ot)

Net als jij werk ik ook in een callcenter en (net als jij ?) met veel plezier. Moet ik je reactie lezen als een beetje cynisch ? omdat er vaak zo negatief over callcenters op OO geschreven wordt. Er wordt vergeten dat er ook nog heeeeel aardige mensen zoals Kaaskopje en Shonagh werken :o) Ik ga nu weg, op naar een "late shift".
Groetjes uit Schotland, "Shonagh"

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2010 om 13:21

Lief van je Shonagh.
Het was inderdaad een beetje cynisch bedoeld. Er wordt geoordeeld over mensen die in de bijstand zitten, er wordt geoordeeld over mensen die bij een callcenter werken en dus geen bijstand nodig hebben. Zolang niemand maar last van 'ze' heeft. Klinkt vreselijk zuur voor mijn doen, maar zo is het wel volgens mij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.