Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Aanpassen belastingsteruggaaf

Beste forummers,

Ik zoek hulp en advies, want via de site van de Belastingdienst krijg ik mijn vraag niet beantwoord.
Tot nu toe krijgen wij jaarlijks na het doen van aangifte geld terug van de Belastingsdienst, met name door de aftrek van hypotheekrente. Fijn om het geld jaarlijks te krijgen zodat het een behoorlijk extraatje is. De belastingteruggaaf verdwijnt meestal in het potje voor een verre vakantie.
Nu veranderen onze financiele omstandigheden (man en ik gaan beiden minder werken per 1 januari en bijkomende kosten kinderopvang) en willen we de hypotheekrenteaftrek liever maandelijke terug krijgen. Kan deze verandering op elk moment gestart worden of kan dat alleen per ingang van het nieuwe jaar? Kent één van jullie de procedure om dit te wijzigen?
Alvast bedankt! Maanve

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

29-09-2010 om 13:23

Ja hoor

gewoon op de site van de belastingdienst een VT aanvragen, formulieren kun je daar downloaden.

Maanve

Maanve

29-09-2010 om 14:26 Topicstarter

Nasha, bedoel je...

het formulier 'verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2010'? In het formulier staat dat het onder andere van toepassing is als je 'een voorlopige aanslag 2010 wilt aanvragen of wijzigen voor geld dat u terugkrijgt'.
Ja, ik wil dus iets wijzigen voor 2010, maar heb geen voorlopige aanslag gekregen.
Ik ben begonnen in het formulier, maar merk dat ik niet altijd weet welke gegevens ik moet invullen. Zoals bij de WOZ-waarde. Die is natuurlijk voor 2009 vastgesteld, maar voor 2010 niet. Zou ik dan de WOZ voor 2009 kunnen invullen?
Maanve (die dacht dit klusje snel even te klaren, maar die toch blij is als de boekhouder in ons huishouden om 18 uur weer thuis is )

amk

amk

29-09-2010 om 16:03

Vt = va

al een jaar of 2 geleden is de benaming van de voorlopige teruggave veranderd in voorlopige aanslag.
Dus ja dat is het formulier dat je moet gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.