Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anoniem

Anoniem

30-08-2013 om 15:13

Aanrijding van achter, fietsen op rek

Ik heb al gegoogeld, maar kan er niets over vinden. Wordt bij een aanrijding door een andere auto van achter ook schade vergoed aan een fietsenrek met fietsen die achter op de auto hangt?

Tijgeroog

Tijgeroog

30-08-2013 om 16:19

Waarom niet

Schade is schade toch? Ik zou niet weten waarom dat niet vergoed zou worden.

Vic

Vic

30-08-2013 om 16:31

Misschien

Misschien omdat het valt onder baggage? Of is dat alleen van toepassing als je schade claimt onder je eigen all-risk verzekering. Ik vermoed dat hier de tegenpartij aansprakelijk is omdat hij achterop de auto is gereden. Dan moet hij de schade vergoeden, maar of zijn verzekeraar dat ook doet weet ik niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-08-2013 om 20:28

Volgens mij

Volgens mij denkt een wA-verzekering (die iedereen dus heeft) schade aan de spullen van anderen, die jij veroorzaakt. Meestal is dat dus een andere auto, maar volgens mij kan dat ook een hek, een huis of een fietsenrek zijn.

Ben je aangereden?

Vic

Vic

30-08-2013 om 22:16

Ik niet

Mijn vriend is op de terugreis van zijn fietsvakantie aangereden (racefietsen op de fietsendrager). De schade lijkt overigens mee te vallen en er is gelukkig niemand gewond geraakt.

amk

amk

31-08-2013 om 01:00

Tijgeroog

een WA-verzekering is alleen verplicht in combinatie met een auto. Als je geen auto hebt hoef je dus helemaal geen WA-verzekering te hebben. (of dat verstandig is, is een andere vraag)

Tijgeroog

Tijgeroog

31-08-2013 om 07:09

Amk

Ik bedoelde ook de de auto-wa-verzekering. (Want het ging om een aanrijding, en met een driewieler krijg je een fietsenrek niet in de frut) ik had me nauwkeuriger uit kunnen drukken met "iedereen met een auto heeft die".
Die andere wa verzekering heet trouwens eigenlijk aansprakelijkheid particulieren ofzo.

amk

amk

31-08-2013 om 09:06

Details

het is officieel de avp: aansprakelijkheidsverzekering particulieren (niet verplicht wel verstandig)en de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering is verplicht voor houders van een motorvoertuig, jagers en exploitanten van kerncentrales.

Volgens hubbie

wordt de schade aan fietsdrager en fietsen vergoed. Als de fietsendrager aan de auto vast gemaakt zit zoals het behoord dan is het onderdeel van de auto en dus mee verzekerd.

Pham

Vic

Vic

01-09-2013 om 21:26

Bedacht achteraf

Ja, ik denk het ook Pham. Toen mijn oudste was aangereden op de fiets (door een auto) heeft ze alle schade aan fiets en spullen vergoed gekregen, plus nog een behoorlijke immateriƫle schadevergoeding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.