Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Simpel

Simpel

05-07-2010 om 14:09

Aansprakelijkheid

Kun je de ouders van een kind wat jouw kind expres geduwd heeft aansprakelijk stellen voor de schade die je daarvan krijgt? Ik weet dat je ervoor verzekerd bent als je kind de fiets van een ander kapot rijdt maar hoe gaat dat met fysiokosten en andere aankopen die je moet doen daarna?

Mijn verzekeraar zou het niet vergoeden als mijn kind het zelf had gedaan maar is het niet zo dat die ouders dat gewoon niet hoeven te betalen als ze dat niet willen? Dat lijkt mij namelijk wel maar veel mensen zeggen dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik heb al helemaal geen zin in een rechtszaak maar vraag het me gewoon af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Boeddha

Boeddha

05-07-2010 om 18:02

Verhaal

Simpel, bij het invullen van een declaratieformulier van de zorgkosten zie je vaak een hokje staan, met 'ongeval' als je dit aankruist en je stuurt alles in, zal de zorgverzekeraar contact met je opnemen om 'verhaal' te halen bij de tegenpartij.

Dit valt meestal onder de aansprakelijkheidsverzekering van desbetreffend gezin. Iets duidelijker uitleg kan je hier lezen (is wel van CZ maar alle zorgverzekeraars werken zo):
https://www.cz.nl/%7Be4526ef7-a915-4fe9-9528-2ed368346b4a%7D

succes in ieder geval!

Puck

Puck

06-07-2010 om 13:52

Simpel

Ziektekosten wel, maar gaat daar ook niet je eigen risico vanaf? Dat zou je dan wel weer kunnen vergoeden. En misschien heb je andere onkosten die je niet vergoed krijgt van welke verzekering dan ook: extra reiskosten naar ziekenhuis, aanpassingen om je kind mobiel te houden, extra vrij dat je moet nemen om voor je zieke kind te zorgen. Ik zou gewoon de ouders van het kind daarom vragen en zeggen dat je die kosten vergoed wilt hebben. Wat je mag vragen weet ik niet, dat moeten de juristen onder ons maar zeggen, misschien hebben we hier wel een letselschade advocaat in ons midden. Of als je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan kan je daar ook info vragen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.