Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Acceptatie bod marktplaats bindend?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

27-09-2011 om 21:46

Voor een volgende keer:

voordat je het bod accepteert eerst even de koper controleren. Dan kan je daarna het bod verwijderen, want een bod is niet bindend. (Dat is wat ik bedoelde in mijn vorige post.)
In het geval van Chris was het idd niet zo netjes om een geaccepteerd bod terug te draaien.

Puck

Puck

27-09-2011 om 22:08

Kopers houden zich ook vaak niet aan hun afspraken

ik vind marktplaats toch heel vrijblijvend na meer dan 5 jaar handelen. Hoe vaak ik al niet meegemaakt heb dat ik een overeenstemming met een koper had en dat ze gewoon niet op komen dagen! Tamelijk lullig als je daarvoor al andere potentiele kopers hebt afgezegd. In het begin vond ik dat vervelend, maar nu calculeer ik het in. En tja als kopers zo met je omgaan dan zou ik me als verkoper ook niet schuldig meer voelen als ik een geaccepteerd bod toch niet door laat gaan. En om dat dan te melden bij MP zoals Mover wil doen terwijl er helemaal geen verplichting is vind ik toch wel enigzins hilarisch.
Overigens kreeg ik vanmiddag een uitnodiging van MP om morgen een stukje taart te komen eten ter ere van de 500 miljoenste advertentie.

Puck

Puck

27-09-2011 om 22:10

Sorry mover

Ik noem jou in mijn posting, maar ik bedoel Mirreke die het bij MP zou melden.

Puck

Puck

28-09-2011 om 00:21

Nee p, niet in onderhandeling

ik bedoel niet in de onderhandelingsfase, maar als je al een afspraak hebt wanner ze het komen halen. Ik heb het zelfs meegemaakt bij een aanrechtblok dat ik de exacte maten doorgegeven had en dat meneer het zou komen ophalen en dan zijn meetlintje te voorschijn haalt en zegt dat het toch niet past. Ja duh!

Puck

Puck

28-09-2011 om 08:44

Ja p

Dat doe ik tegenwoordig ook, maar het ging mij in mijn posting erom dat de meesten het niet vinden kunnen dat Chris onder een geaccepteerd bod uit wil komen terwijl ik wil aangeven dat de andere partij dat ook vaak doet. Niet dat dat dan goed te praten is, maar het geeft wel een beetje de manier van handelen zoals die op marktplaats gaat. En ondertussen ben ik er erg laconiek onder geworden. Voor jou 10 anderen als iemand niet op komt dagen of als ik zelf iets wil hebben dat me om dit soort redenen niet gegund is: jammer dan, geen hand vol maar een land vol...

mirreke

mirreke

28-09-2011 om 14:15

Ja maar puck

Als iedereen de regels van fatsoen aan zijn laars gaat lappen omdat de anderen dat ook (zouden kunnen) doen, dan werkt er toch helemaal niets meer?
Ik zou er in het geval van Chrish misschien van balen, als je idd een idyllisch beeld had van een jonge moeder met zo'n lief kindje in jouw kinderwagen, maar ik zou het zien als een leermoment. Idd, volgende keer eerst googelen voordat je een bod accepteert, en me realiseren dat er veel handelaars op koopjes afkomen.
Ik vind gewoon als jij een bod accepteert, dat dan de verkoop rond is. Dat je dan loeders van kopers hebt die gewoon niet komen opdagen, tja... dat betekent toch niet dat jij een loeder van een verkoper moet worden?
Voor mij geldt: afspraak is afspraak, klaar uit.

Puck

Puck

28-09-2011 om 17:40

Mirreke

dat is toch ook precies wat ik zeg. Ik geef juist aan dat dat het niet goed praat. Maar kennelijk zijn wij hier met zijn allen meer van afspraak is afspraak dan de gemiddelde marktplaatskoper/verkoper. Overigens kan MP zelf er ook wat van met afspraken niet nakomen. Nav de uitnodiging voor taart wascik op het juistectijdstip op de juiste plaats maar er was geen enkele activiteit van MP te bekennen. Geen taart of ook maar enige aanwijzing dat de taart zou komen of misschien al geweest is.

Tink

Tink

30-09-2011 om 11:05

Mirreke, ben het 100% met je eens

Ik zou echt enorm balen als een verkoper nadat we al een overeenkomst hadden, de koop zou afzeggen. Om wat voor reden dan ook. Ik heb niet voor niks voor dát exemplaar gekozen, misschien was het precies de kleur die ik wilde of het enige exemplaar op MP dat in mijn regio verkocht werd. En dan krijg je opeens een mail 'toch maar niet'.

Als ik zelf verkoop ben ik blij dat ik een koper heb. Zo heel hard gaat het vaak niet met de tweedehands spullen hoor. Wat ze er naderhand mee doen zal me echt worst wezen, al wordt mijn commode een konijnenhok, of knappen ze hem op en verkopen hem voor 2x zoveel. Da's dan mazzel (en een hoop werk) voor hun. Maar IK ben hem kwijt en dat was de bedoeling.

mirreke

mirreke

30-09-2011 om 21:08

Da's nou jammer

van die taart

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.