Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

effie so

effie so

27-04-2012 om 23:02

Afbetalingsregeling

Er is een rekening blijven liggen. Het is er totaal doorheen geschoten. Dom. Ik heb gevraagd om een betalingsregeling. Daar gaat het bedrijf mee akkoord. Ik moest een eerste termijn direct overmaken, voor het overige heb ik een formulier toegestuurd gekregen waarmee ik de betalingsregeling moet aanvragen. Nu wil het incassobedrijf alles van ons weten. Inkomsten, verplichtingen, extra inkomsten, schulden, voor zover die er zijn natuurlijk. Ik vind de informatie die ik het incassobedrijf met dit formulier moet verstrekken niet in verhouding staan tot het bedrag wat ze van ons moeten ontvangen.
Mag zo'n bureau al die informatie opeisen voor een afbetalingsregeling?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

27-04-2012 om 23:36

Geen idee maar...

Geen idee maar je hebt in feite nu een lening bij dit bedrijf. Dus ja, ik denk dat ze je dan dergelijke info mogen vragen en dat jij deze moet verstrekken (anders geen lening/afbetalingsregeling). En in dat kader, betalingsregeling = lening, vind ik de gevraagde informatie niet vreemd.
Heb je geen mogelijkheid om de betaling in een keer te betalen? Anders had je de rekening toch ook in 1 keer betaald?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.